Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zwolle 22 september 2018 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2018-10-22 - 18:28:39 send message to gouldamadine

de hal in assen is groot genoeg


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2018-10-23 - 01:30:11 send message to www.wim

Als Zwolle niet meer in staat is zo iets groots te organiseren met al die kennis en ervaring,lukt dat een andere vereniging ook niet ben ik bang.
Naar ik begrepen heb zijn er per keer 80 tot 100 vrijwilligers nodig...ga maar aan staan.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2018-10-23 - 05:19:56 send message to gouldamadine

Reactie Vogelweelde Meppel eo op de aankondiging van De Volierevriend om te stoppen met de Zwolse vogelmarkt.

De Volierevriend uit Zwolle heeft besloten te stoppen met de organisatie van de Zwolse Vogelmarkt. De afgelopen jaren is de Zwolse Vogelmarkt uitgegroeid tot een ongekend evenement dat duizenden bezoekers uit binnen- en buitenland trekt. Dit vergt een enorme organisatie en Vogelweelde betreurt het dan ook dat De Volierevriend heeft moeten besluiten om hiermee te stoppen.

Als organisator van de na Zwolle grootste vogelbeurs van Europa in de EXPO Assen realiseren wij ons dat dit gevolgen zal hebben voor onze organisatie. Wij verwachten dat er een forse toename zal zijn van het aantal belangstellenden voor de beurs in Assen en wij zullen ons hierop de komende tijd voorbereiden. Onze doelstelling daarbij is dat de kwaliteit van de vogelmarkt Vogelweelde niet onder druk komt te staan door een eventuele groei. We zien het als uitdaging om in deze gewijzigde omstandigheid ons niveau te handhaven en waar mogelijk verder te verhogen.

Nadere berichtgeving volgt via onze website of via onze facebookpagina.

Uw vragen mailt u naar markt@vogelweeldemeppel.com of info@vogelweeldemeppel.com.

Bestuur Vogelweelde Meppel eo.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2018-10-23 - 11:08:50 send message to Kilian

Zou de NBvV niet iets kunnen betekenen in het organiseren van een dergelijke markt?


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2018-10-23 - 15:14:25 send message to hj de graaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het is niet het aantal vrijwilligers maar het zijn de risico's die erg groot geworden zijn.
Een paar voorbeelden die zomaar mee spelen...

Stel er breekt tijdens de markt een besmettelijke dierziekte uit en er komt een vervoersverbod...wat dan?

Stel iemand loopt op de markt papegaaienziekte op, en legt een claim neer

Stel er is een nooddeur die geblokkeerd is door een standhouder en er gebeurt iets wie krijgt de claim?

Stel je organiseert de markt en de overheid steekt er plotseling een stokje voor maar je hebt wel verplichtingen met de verhuurder van de locatie en andere 'leveranciers'?

en zo kan ik nog wel even doorgaan helaas ontbrak het ons aan de juridische kennis om dit soort risico's voldoende in kaart te brengen en uit te sluiten.

Maar wellicht zijn er andere partijen die dit wel kunnen overzien en die de risico's wel kunnen beperken zie

https://www.destentor.nl/zwolle/ijsselhallen-werkt-aan-doorstart-vogelmarkt-zwolle~ad16cb61/?fbclid=IwAR29f9A7W5yRRVZUqH0WUKv1Sb9z_aNO_h9JzfsOXdpsT0N6j-s5a6KO1bs



a.kooyman
Website Member
Posts :74

Website Member
2018-10-23 - 15:36:46 send message to a.kooyman

Kan me voorstellen dat risico’s en organisatie complex zijn geworden.
Maar is juridisch toch wel dicht te timmeren betreft aansprakelijkheid.
Iedereen die ruimte huurt en in aantree kaartje koopt gaat akkoord met voorwaarden.
Is toch een geweldige ontmoetingsplaats voor alle liefhebbers uit Europa.

Hebben groepen wereld vreemde en wereld verbeteraars de campagne al koud staan ?

A.Kooyman.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2018-10-23 - 15:44:51 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind het maar een vreemd antwoord van heer de graaf.
Dit zijn dingen waar ze toch een advocaat na kunnen laten kijken .kost wat geld .maar dit zal dan in de volgende beurs terug verdiend kunnen worden als men ditn uit leg dan heb iedereen daar wel begrip voor .

Want wat u schrijft zou men helemaal niets meer kunnen organiseren .en dan praat ik niet allen over vogels maar ook anderen beurzen


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2018-10-23 - 21:41:51 send message to parrotmaniak

hoor dat al enkele comm.partijen zich gemeld hebben.
zal idd toch niet zo zijn dat we zelf de stekker eruit trekken als liefhebbers.
dan maken we het de activisten wel heel erg makkelijk.
als deze markt verdwijnt is dat een zware klap voor de vogelliefhebbers.of je nu blij bent met een markt voor vogels of hem verafschuwd ,als de markten weg zijn is het gebeurd met de hobby, je kunt wel een paar vogels particulier verkopen maar het gros zal toch voor export weg moeten


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2018-10-24 - 11:01:56 send message to P.Rooth

Iedereen heeft wel commentaar die niet altijd opbouwende kritiek is
kan me indenken dat de kleine groep 2 man sterk zo'n beetje alles op de schouders hebben gehad en daar nu met de veranderende mentaliteit ook onder de vogelliefhebbers ze het benauwd gekregen hebben want wat was het een gigantische mooie markt zo groot was 10 jaar geleden ondenkbaar . Dat er partijen zich gemeld hebben is dan ook niet vreemd de grootste hobbels zijn genomen door de vogelvriend en met name Harm de Graaf verdient een dikke pluim . Op commercieele basis is het gebeuren naar mijn idee goed te doen maar dan niet als vrijwilliger ook de know howe is immer aanwezig en wat al aangegeven werd in verschillende media zou de nieuwe exploitant(en) zeker kunnen en mogen gebruiken . Vrijwillgers die er altijd waren hebben ook een pluim van jewelste verdient daar dreef op de dagen voor en na de markt het geheel op . Ik blijf het een prestatie van wereldklasse vinden .


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2018-10-24 - 11:06:42 send message to P.Rooth

Gouldamadine OF de hal in assen wel groot genoeg is mag ik betwijfelen en de naam van zwolle hebben ze nog niet meer kunnen evenaren .
Bezoekers aantallen zijn daar ook beduidend lager zeker na het fiasco met grote files en er veel mensen uren daarin stonden die gasten ben je grotendeels kwijt . Ikzelf ga naar 1 markt 2 is me teveel zodat als de markt van zwolle echt stopt ik overweeg om naar weer naar assen te gaan indien ik daar weer een plekje kan reserveren


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2018-11-07 - 07:46:17 send message to gouldamadine

p rooth
ik merk dat u al langere tijd niet meer in assen bent geweest de files waar u het over heeft waren 1 malig en assen zou kunnen groeien naar 15000m2 maar dit wil men niet zwolle is mijn inziens ten onder gegaan aan eigen suc6 en assen is kwalitatief de laatste jaren enorm boven zwolle uitgestoken maar is idd kleiner

in assen wacht men de ontwikkeling van eventuele doorstart zwolle af en kijken dan verder maar zullen op zelfde voet verder gaan


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2018-11-08 - 08:36:57 send message to hookbill

Doorstart schijnt definitief te zijn, weet iemand wie het gaat doen?


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2018-11-08 - 16:46:39 send message to hj de graaf

Zal zeer binnenkort bekend worden verwacht ik!


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2018-11-09 - 17:44:57 send message to www.wim

Oa Heesakkers dus


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2018-11-09 - 19:01:00 send message to P.Rooth

PERSBERICHT


Vogelmarkt keert terug naar IJsselhallen Zwolle!

ZWOLSE VOGELMARKT MAAKT DOORSTART MET NIEUWE ORGANISATIE

Zwolle, 7 november 2018 – Onlangs maakte Vereniging de Volièrevriend, die de Zwolse Vogelmarkt 34 jaar heeft georganiseerd, bekend te stoppen met het evenement. De Vogelmarkt was te grootschalig geworden voor de vereniging die de markt jarenlang met vele vrijwilligers heeft georganiseerd. Dit nieuws sloeg in de wereld van de vogelliefhebbers in als een bom. De markt in Zwolle was twee maal per jaar een ontmoetingspunt voor vele liefhebbers en de uitgelezen mogelijkheid om nieuwe vogels of producten voor de hobby aan te schaffen. De markt werd bezocht door duizenden liefhebbers uit binnen en buitenland en het einde van de markt werd door sommigen zelfs bestempeld als een ramp.

Nieuwe start
Niet lang nadat dit nieuws naar buiten was gebracht werd Toni Denneboom, directeur Libéma beurzen en evenementen Noord en Oost, benaderd door de firma Heesakkers. Met hun bedrijf
JH Bird products waren zij al vele jaren als standhouder aanwezig op de Zwolse Vogelmarkt. Naar aanleiding van alle berichten uit de media en de vele reacties uit de vogelwereld of het niet mogelijk was om de markt op een andere manier door te laten gaan besloten zij om de organisatie van de markt voort te zetten.
Toni Denneboom is blij dat het gelukt is om de Zwolse Vogelmarkt voor Zwolle te behouden. “Met de firma Heesakkers hebben we een partij gevonden die als deelnemer op nationale en internationale evenementen opereert. Zodoende hebben zij veel kennis van de branche en weten zij precies wat er speelt in de markt. Dit in combinatie met onze ervaringen op het gebied van het organiseren van evenementen ben ik ervan overtuigd dat we de Vogelmarkt nog vele jaren kunnen voortzetten”.

IJsselhallen Zwolle en JH Bird products zullen bij de organisatie van dit evenement gezamenlijk optrekken. Daarnaast kan er nog gebruik worden gemaakt van de expertise en inzet van vrijwilligers van Vogelvereniging de Volièrevriend. De nieuwe website www.zwollevogelmarkt.nl is gelanceerd en deelnemers kunnen zich vanaf 1 december inschrijven. Zaterdag 23 februari vindt de Zwolse Vogelmarkt voor het eerst plaats onder leiding van de nieuwe organisatie en kunnen liefhebbers weer uren ronddwalen langs de enorme collectie vogels en overige benodigdheden.





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede