Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bewezen Koppel edelpapegaaien kunnen elkaar niet meer verdragen na verhuizing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bewezen Koppel edelpapegaaien kunnen elkaar niet meer verdragen na verhuizing
Dylan085
Website Member
Posts :2

Website Member
2018-10-09 - 14:56:28 send message to Dylan085

Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een bewezen koppel overgekocht. Na 2 maanden begon het popje agressief gedrag te vertonen na de man ik heb ze toen een tijd uit elkaar gezet maar dit mocht niet baten. Heeft iemand nog tips? Ik ben namelijk ten einde raad.


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2018-10-09 - 18:03:24 send message to Timon.feys

een 2e man bij plaatsen als je ruimte het toelaat


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-10-10 - 16:50:28 send message to henkdelaat

Bij edels zijn altijd de popjes de baas.

Ik heb koppels edels gehad die nooit dicht bij elkaar op stok zaten en nooit samen op de voerbak en toch telkens jongen erbij.

Heb nu nog één koppel zitten en die vechten soms ook en de man mag ook nooit in de nestkast komen maar ook hier steeds jongen erbij.

En een andere man erbij moeten ze ook weer enige tijd wennen aan elkaar en misschien klikt dit ook niet.

Er een man bij zetten heb ik in het verleden ook eens geprobeerd maar dat ging ook niet goed.

Gewoon laten zitten komt vanzelf goed als ze goed gewend zijn aan de nieuwe omgeving.


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2018-10-11 - 18:26:24 send message to Jan van Dessel

hallo dylan.
kijk even bij edels hebben ruzie, dat is een mooi voorbeeld.
gr jan.


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2018-10-11 - 19:43:51 send message to Timon.feys

@henkdelaat
aan al jouw reacties te zien vind ik het enorm jammer dat je geen voliere hebt aangemaakt op dit forum. zo te horen heb je nogal een mooie collectie, had ik graag eens gezien wink ;)


Dylan085
Website Member
Posts :2

Website Member
2018-10-11 - 20:37:40 send message to Dylan085

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Bedankt voor jullie reacties. Dat de pop inderdaad de baas is was ik al achter. Bij de vorige eigenaar zaten ze 90% van de tijd in het blok, hier mag de man niet eens in het blok komen en wordt ook het nachthok uitgejaagd.

De pop snaait naar de man en de pop vliegt op de man waardoor hij al zijn veren verliest en slagpennen afbreken.

Ik ben aan het overwegen om het koppel weer terug te brengen naar de ouwe eigenaar.

Dus volgens jullie moet ik ze weer bij elkaar zetten? En op welk moment moet ik ze echt uit elkaar halen?



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-10-12 - 16:13:45 send message to henkdelaat

Timon.feys,

Ik heb inderdaad met verschillende soorten papegaaien gekweekt in 38 jaar tijd.

Nu ben ik al enkele jaren aan het minderen en heb al veel buiten en binnen afgebroken.

Ga na verloop van tijd helemaal stoppen met grote papegaaien kweken en misschien alleen nog wat kleine soorten zoals Meijertjes en Bonte Boertjes of wat parkieten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-10-13 - 13:35:17 send message to henkdelaat

Hoe oud zijn de edels?

Heb je gezien dat het koppel bij de vorige eigenaar continu in het blok zat?

Wat is het verschil in leefruimte tussen nu en de vorige eigenaar?

Wat is het verschil in nestkast?

Wat is het verschil in omgeving(zitten ze nu in een woonwijk met veel omgeving geluid fabriek,school enz).

Zitten ze nu rustiger?

Nestkast verwijderen en pas terug plaatsen in het voorjaar zodat ze overal aan kunnen wennen ook aan de verzorger,en als je kan steeds op hetzelfde tijdstip voeren en de kooien schoonmaken,regelmaat is zeer belangrijk voor sommige vogels.

Allemaal factoren die meespelen om vogels te laten wennen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede