Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ons begin voor het jaar 2005 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ons begin voor het jaar 2005
Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-31 - 23:14:44

Wij beginnen het jaar 2005 in ieder geval super!

Wederom hebben wij een vogel gekregen van mensen.
Dit maal gaat het om Rico. Rico is een Rosé Kaketoe die al heel lang problemen heeft met plukken. Hij plukt zich tot bloedens toe. Er is al van alles en nog wat gedaan om hem te helpen maar niets lijkt te lukken. Zelfs in Utrecht kon men geen passende oplossing bieden. De laaste vier maand heeft Rico een kraag om gehad waardoor hij er op dit moment redelijk goed uit ziet.

Wij hebben Rico nu gekregen en gaan kijken of een nieuwe omgeving en een nieuwe aanpak deze vogel er weer bovenop kan krijgen.

Een foto van Rico? OK wink ;)



Wij wensen iedereen een super 2005 en hopen het komende jaar weer heel erg veel hier te leren!

Erwin, Monica, Kids en alle dieren.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-01-01 - 00:10:16

mooi erwin, veel plezier met Rico
voor wat betreft het nieuwe jaar wens ik iedereen een goed en verdraagzaam jaar toe, en ik hoop dat we elkaar weer met respect kunnen en willen behandelen.

bert
birdpages


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-01 - 01:03:53

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

De beste wensen voor 2005 allemaal!!
Het is te hopen dat ook kopers van papagaaien in gaan zien dat niet alle papagaaien geschikt zijn als huiskamer vogel.(ook verkopers)
Een rose is volgens mij een mooi voorbeeld daarvan,prachtige vogel om te zien,iedereen wil ze hebben,maar ze horen met soortgenoten(zeer soortgenoten sociaal)in een ruime kooi gehuisvest te zijn waarin ze veel kunnen ontdekken en veel bodemonderzoek kunnen doen.
laten we in 2005 kenbaar maken aan potentieele liefhebbers dat niet alle soorten geschikt zijn als huiskamervogel(mits ze dit willen weten)
Meeste kakatoes zijn op langere duur geen huiskamervogels,meeste amazones niet,en meeste aras niet(maar hier zal het wel niet iedereen mee eens zijn)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-01 - 02:48:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben er mee eens dat sommige vogels absoluut geen huiskamer vogels zijn of zouden worden. Maar zowel de amazone als de ara wordt al zeer lang succesvol als huiskamer dier gehouden. Ook de Rosé staat bekend als lieve huiskamervogel.

Zelf heb ik met een aantal soorten hele goede ervaring als huiskamer vogels. De enige soorten die mij tot op heden zwaar waren tegen gevallen waren een aantal kaketoe soorten.

Deze vogel heeft ook in een voliere gezeten met andere soortgenoten en ook daarmee was het probleem niet opgelost. Juist de terugkeer naar de huiskamer lijkt de enige oplossing te worden. (Natuurlijk nog afwachten!)

In plaats van mensen af te raden de vogels in huis te nemen is het misschien beter ze aan te leren hoe ze de vogels goed in huis kunnen houden.

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-01 - 10:11:08

Ik heb zelf geen enkele ervaring met kaketoes, maar een bezoek aan het NOP leert dat zij de mishandeling door mensen die zich in ernstige mate onvoldoende in hun huisdier verdiepen wel heel slecht verdragen. De ernstigste gevallen zijn toch vaak kakatoes heb ik weleens het idee. Zoals al in eerdere topics aangegeven ben ik het in grote lijnen eens met oranjekuif: de meeste solitair gehouden papegaaien zullen bij de meeste eigenaren, ondanks educatie van deze eigenaren, op de lange duur geen goed bestaan hebben. Ik denk dat er slechts een relatief kleine groep mensen is die de juiste instelling heeft om te leren om deze vogels op de juiste manier te houden. Dit is vele malen lastiger dan het houden van gedomesticeerde dieren als honden of katten wat ook nog wel eens mis gaat. Daarom ben ik in zijn algemeenheid geen voorstander van de huiskamerpapegaai en al helemaal niet als deze solitair gehouden wordt. Ofwel ik hoop niet dat de papegaai net zo populair of populairder wordt als een hond of kat omdat ik vrees dat dit, ondanks educatie, resulteert in enorme populaties psychisch en fysiek kaal geplukte papegaaien.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-01 - 10:12:43

Kijk is aan hopelijk komt rico er weer helemaal bovenop.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-01 - 10:13:57

Ik zou het mensen dus in de eerste plaats afraden en bezoeken aan NOP en andere opvangplaatsen laten brengen. Ook zou ik een kostenplaatje maken waaruit blijkt dat de vogel veel meer kost dan de aanschafprijs om vervolgens alleen de doorzetters die dan nog een papegaai willen een en ander te leren.
Natuurlijk fantastisch dat je deze papegaai opvangt, maar pas op voor virussen die je eigen vogels besmetten!


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-01 - 11:34:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Johan,

Zoals ik al schreef hebben ze er echt al van alles en nog wat mee geprobeerd. Eerst met onderzoeken en testen met de daaraan gebonden behandelingen via Dhr. Feld (Vogelarts te Amersfoort) Daarna de Faculteit voor dierengeneeskunde te Utrecht. Hier zijn alle bloedtesten en huidonderzoeken op de vogel losgelaten. De vogel is elke maal als kerngezond bevonden. De test op de papegaaien ziekten waren allemaal negatief. Voor zover je zeker kunt zijn over de gezondheid van je net aangeschafte vogel ben ik dit nu dus wel 10 x.

Ook de pop is gezond bevonden na testen.

Erwin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-01 - 11:46:23

Dat is heel mooi, hopelijk wordt ze ook weer een vrolijke psychisch gezonde vogel!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-01 - 11:50:05

HEEEE,
Een ouwe bekende.
Ik hoop dat jij hem er weer bovenop krijgt Erwin,
'Tis een leuke vogel.
Verder voor iedereen ook zo'n goed begin van 2005


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-01-01 - 16:23:57

Behalve jullie heeft zeker nog iemand een uitstekend begin, Rico zelf.
Ik weet zeker dat hij nu de kans krijgt weer gelukkig te worden. Ik verwacht niet minder dan een prachtig complete vogel op je schouder over een paar maanden.happy :)
Ton.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-01 - 17:30:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ton,

Ik doe mijn best maar zal nooit iets kunnen garanderen!
Wat betreft die mooie vogel op mijn schouder is het antwoord heel simpel: Kijk naar onderstaande foto's wink ;)





Erwin


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-01-01 - 19:32:36

mooi man, ben erg blij voor je ik hoop dat je deze vogel er helemaal bovenop krijgt al heb ik hier het volste vertrouwen in, ik spreek je gauw weer en de beste wensen
groeten steyn


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-01-02 - 00:45:11

Het is bekend dat vogels van mafkezen houden maar dit is zelfs voor jouw doen snel.razz :p


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 00:07:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ok! Met al die nieuwe aanwinsten van de laatste weken hebben we natuurlijk ook meer behoefde aan speelgelegenheid en vrije huisvesting gekregen. De kooien stonden her en der door de kamer verspreid. We dachten dat dit beter anders kon. Dus alles samen op een echte papegaaienwand. Het was even schuiven en meten maar het is ons gelukt. Lekker bij onze eethoek zodat we ook lekker sociaal samen kunnen eten. Ook wat het spelen betreft is natuurlijk ruimte gewenst. Maar goed, beelden zeggen meer dan woorden dus kijk en oordeel zelf.







Rico doet het overigens nog altijd goed zonder te plukken. De oude eigenaar vond het beter dat hij weer samen zou zijn met zijn eigen vriendinnetje dus heeft hij vandaag besloten ook de pop erbij te geven. Deze heeft hij vandaag ook gebracht. Zoals je ziet een leuke pop echter gaat ze nu eerst op dieet. Het diertje kan haast niet vliegen zo vet is ze. Maar goed, ik denk dat ze in deze speeltuin genoeg beweging kan krijgen.

Erwin



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-01-04 - 01:34:23

Papegaaienopvang Hawkeye gaat lekker zo.
Is die pop ook al tam? Wel vreemd dat de man eerst plukte als ze ook een pop erbij hadden zitten. Misschien wel man en pop maar geen echt koppel? Je weet zelf hoe eigenwijs ze soms zijn.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede