Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sinaasappel: goed of fout??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sinaasappel: goed of fout???
gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2005-01-02 - 11:06:04 send message to gboom

Ik hoor tegenstrijdige berichten over het voeren van sinaasappel aan papegaaien.
Wat is jullie mening? Is het wel goed of juist niet goed om sinaasappel te voeren aan papegaaien?
Voor de volledigheid: in mijn geval gaat het om amazone's en poicephalussen, maar ik denk dat dit onderwerp voor papegaaien en parkieten in het algemeen zal gelden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties....


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-02 - 11:22:54 send message to goffini

Ze vinden het erg lekker maar het schijnt nogal laxerend te werken, zo werkt banaan weer opstiperend. Ik geef ze dus een mengeling van banaan en sinaasappel tegelijk. Simpele redenatie maar ik heb geen problemen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-02 - 11:51:52 send message to dooren

Een te grote hoeveelheid werkt inderdaad laxerend, verder is het een goede bron voor vitamine C en foliumzuur en bestaat het 87% uit water. Het grote waterbestanddeel zorgt er mede voor dat de ontlasting dunner wordt. Verder kunnen (bijna alle) vogels zelf vitamine C maken, dus een grote hoeveelheid geven is niet nodig.
Groet gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-02 - 12:14:49 send message to johanblok

Wij geven geregeld sinaasappels, ook in het verleden aan amazones, kleine ara's, ook caiques en grijze roodstaarten hebben dit in het verleden van ons gehad. Wij hebben hiervan nooit enig nadeel gezien. Als de vogels kersen krijgen is dit aan de uitwerpselen te zien, maar dat is in het geheel niet erg. De vogels ondervinden hier echt geen nadelen aan. Belangrijk is wel dat een en ander zoveel mogelijk onbespoten en gewassen is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede