Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spirulina Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-12-23 - 13:30:36 send message to J. Elsen

Dit bericht is 7 keer gewijzigd

U vermeld niets over hoe de vogels gehuisvest zijn.
Wat betreft: binnen, buiten, ruimte, licht, verlichting, temperatuur, bij verwarmd, vochtgehalte, ventilatie, etc.

Allemaal onderdelen die te maken hebben met de algemeen welzijns belangen van de vogels. En waar voer, voeding, ook een onderdeel van is.
Ook vermeld U niet om welke vogelsoorten het gaat.

Eiwit Pieters speciaal komt uit de hoek Europese cultuurvogels.
Is eigenlijk supplement voor/bij het zelf maken van eivoer.
Wordt ook gebruikt voor/bij menselijk gebruik. Namelijk fitniss, bodybuilder.
Vandaar de goedkeuring menselijk gebruik.
Dus hebben dergelijke producten te maken wat betreft presteren. Zoals duivensport, vinkeniers.

Orlux, Nutribird, Calc-Lux, Fertivit of Omnivit hebben rechtstreeks, onrechtstreeks met elkaar te maken.
Het zijn zuster, dochter, ondernemingen van elkaar.
En waardoor deze producten , supplementen, in zekere zin op elkaar zijn afgestemd.
En waar zelfs gebruiksschema bestaat, zoals bij dergelijke Vit producten.

Perle Morbit is een pellet, net zoals pellet Nutribird.

Eigenlijk zijn het voor het grootste deel, allemaal voedingssupplementen met "kunstmatig" nutritionele toevoegingsmiddelen. Zoals Vitamines K3.

12 gr. dergelijk voer, dagelijks per vogel.
Plus dagelijks "normale" voeding, voer.
Hoeveel eten volgens U dan dagelijks UW vogels?

Verhouding dagelijks"normale" voer, moet in principe hoger zijn dan bijvoeren. En wat voedingssupplementen eigenlijk zijn.


yves vdb
Website Member
Posts :8

Website Member
2020-12-24 - 10:56:47 send message to yves vdb

Normaal voer, wild zaad en grid is onbeperkt aanwezig. Het gaat hier over suplimenten voor de vinken in kweek periode.

Wat betreft huisvestiging is het ook afhankelijk van de periode. Kooi, bakken of volière.

En als extra krijgen de kweek vogels ook nog buffalo meelwormen of pinkys ter beschikking.



yves vdb
Website Member
Posts :8

Website Member
2020-12-24 - 11:33:35 send message to yves vdb

Ik ben zelf eigenlijk nog op zoek naar de ideale omstandigheden. Ik heb die vogels gekregen van mijn vader als hij gestorven was. Helaas heb ik niet veel tijd gehad om te vragen hoe hij de verzorging van de vogels deed.

over die 12gr, dit eten ze nooit volledig op. ik gebruik die om de vogels extra eiwitten en calcium toe te dienen. Omdat dit nodig is tijdens de kweek. speelvogels krijgen dit niet.

Moest er iemand iets meer weten hoe ik de vogels in ideale omstandigheden kan krijgen laat het maar weten.

Wat betreft de verlichting, er is een timer aanwezig die gelijk loopt met het opkomen van de zon en het neergaan van de zon. zo krijgen de vogels extra led verlichting om de dag beter te benadrukken. Dit zijn strips en wit licht.

groetjes



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede