Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > weddels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : weddels
Dusky
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-01-06 - 20:15:32 send message to Dusky

Heeft er iemand ervaring met Weddells (aratinga weddellii). Ik hoorde dat ze minder luidruchtig en aggressief waren dan andere aratinga's.

Ik wilde namelijk een koppeltje in mijn gezelfschapsvoliere doen (7 x 2 tot nu toe vooral Australiers) en ik woon in een woonwijk.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2005-01-07 - 09:55:42 send message to mreyder

Ik heb meerdere jaren een prima kweekkoppel gehad. Toen ik ze kocht heb ik ze buiten gehuisvest. Maar toen het in het najaar kouder en vooral vochtiger werd, gingen ze wel heel beroerd zitten. Gelijk m'n diverse koppels pertinaxen dat deden die in soortgelijke volieres gehuisvest waren. Heb ze toen gehuisvest in kweekkooien (1,2 m lang en 0,6 m diep en hoog). Hier heb ik ze jaren in gehad en ieder jaar jongen. Tot op een bepaald moment de man sneuvelde en ik de pop verkocht heb. Het is al enkele jaren geleden, maar het spijt me nog altijd! Vwb het stemgeluid: het zijn inderdaad geen lawaaierige vogels, hoewel ze zich op gezette tijden wel laten horen. Ze worden ook vrij mak (in zo'n kooi natuurlijk makker dan in een voliere). Ik zou ze dus niet permanent buiten te durven huisvesten: de koude zal waarschijnlijk geen problemen opleveren, maar regenachtig weer (natte kou dus) waarschijnlijk wel. Dit in tegenstelling tot m'n grotere aratinga's die er nooit problemen mee gehad hebben. Nog een opmerking: huisvest ze aub niet in een gezelschapsvoliere bij andere kromsnavels: dat gaat geheid slachtoffers kosten. aratings zijn (vooral in broedstemming) aggressief naar anderssoortige kromsnavels!! Meerder koppels in een RUIME voliere met voldoende broedblokken en meerdere voerplaatsen zal beter gaan. Heb jarenlang een kolonie zonparkieten gehad en de vogels brachten zonder problemen of gevechten jongen groot.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede