Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Advies gevraagd - Gezelschapsvoličres soorten combineren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Advies gevraagd - Gezelschapsvoličres soorten combineren
ENSJ92
Website Member
Posts :2

Website Member
2024-02-26 - 13:37:06 send message to ENSJ92

Hoi,

Ik heb een grote tuin waar ik een aantal voličres in zou willen zetten.

Een van de voličres zou (lxbxh) 500-800x150x200 worden en de andere zou 300-400x150-200x200 zijn. De eerste voličre staat hieronder gekend als A en de tweede als B.
Deze afmetingen zijn onder voorbehoud en minimaal. Groter kan ik ook doen (als dit aangeraden wordt a.d.h.v. combi's)

Ik ben van plan planten erin te zetten. Zowel bodem als klimplanten (ik denk momenteel aan bamboe, kruisbes, jasmijn, aardbei, grassen...)

Nu ben ik aan het twijfelen of de combi's die ik in gedachten heb effectief kunnen.

In voličre A zou ik zeer graag een koppel Japanse nachtegalen houden in combi met Oranjekaakje, Blauwfazantje en Japanse meeuwtjes. Is dit mogelijk denk je?
Sowieso van de nachtegaal zou ik een koppel wensen, de anderen mogen gerust enkel vrouwtjes zijn indien een koppel niet zou werken bij de anderen.

In de andere zou ik zeer graag een groep Barmsijsjes houden samen met Zwarte mees, Staartmees, Pimpelmees, Chinese kwartels.

Zijn dit ok combi's? Van de Japanse meeuwtjes zou ik misschien meerdere vrouwtjes houden, de anderen in die voličre enkel per koppel. (dus 8-10 vogels)

In voličre B zou ik een groepje willen houden van Barmsijsjes in verschillende kleuren (3 of 5 stuks), ook een groepje kwartels (3 of 5 stuks) van de rest ofwel koppels, of twee van hetzelfde geslacht. (12-14 stuks).

Is dit haalbaar? Bepaalde combi's die niet kunnen, grotere voličres nodig voor de aantallen die ik wens?

Bedankt bij voorbaat


ENSJ92
Website Member
Posts :2

Website Member
2024-02-26 - 13:59:15 send message to ENSJ92

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

TOEVOEGING:

Misschien is het een idee om een extra voličre (C) te plannen met goudhaantjes (gewone en vuurgoudhaantjes) en staartmezen. Niet zeker of deze gecombineerd kunnen worden?

Dat bij de B voličre er enkel Barmsijzen, kwartels, Zwarte mees en Pimpelmees zit.

In alle voličres zitten er ook nesthokken die vorstvrij zijn. In voličre C zouden deze ook verwarmd worden in de winter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede