Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grasparkieten
Rene
Website Member
Posts :23

Website Member
2003-05-22 - 20:49:50 send message to Rene

Beste vogelvrienden,

Ik heb een voliere met zebravinken, gouldamadine's, japanse meeuwen, diamantduifjes en kanaries. Nu heb ik twee jonge grasparkieten die tam zouden zijn, nu ik mis een vinger(geintje). Ze zijn dus niet tam. Kan deze twee vogels zonder problemen in de voliere doen???

Graag reacties


frank1
Oud Lid
Posts :24

Oud Lid
2003-05-28 - 11:03:33 send message to frank1

Volgens mij kan dat wel.
Ik zou ze gewoon bij elkaar ingooien en er een poosje bij blijven om te observeren,wil het niet kun je ze er weer uithalen,maar meestal gaat het wel goed,al moeten ze natuurlijk wel de tijd krijgen om aan elkaar te wennen.
Heb zelf een keer koppels Roodvleugels en Barnards en Rosella`s in 1 voliere gehad,ging ook goed,terwijl iedereen mij voor gek verklaarde.


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2003-05-28 - 11:53:07 send message to pier

Ik heb een gezelsschapsvoliere met barrabanden valken,catharinas,engelse grasparkieten als koppels en dan nog wat enkelingen als veelkleuren en turquoisine en een kanarie en in de winter ook nog een personata.In de winter is dit geen probleem maar naar het broedsezoen is het toch even opletten.Zo is de kanarie helaas een pootje kwijt geraakt(in gebeten).Volgens mij moet dit kunnen met je grasparkieten maar let op dat ze de nesten van die andere vogels niet verstoren.SUCCES en laat eens iets weten na de broed


parrotchico
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2003-06-06 - 01:07:22 send message to parrotchico

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn ervaring is dat grasparkieten slopen!
Ik had vorig jaar een nestje met 4 jonge valkjes en toen ik de oudste wilde ringen ontdekte ik ze afgeslacht in het blok. De twee jongste leefde nog maar waren zodanig toegetakeld dat ze nooit normaal zouden volgroeien, beetje moeilijk met een halve snavel en geen huid meer op het kopje... Die hebben we toen uit hun lijden verlost.
Dit had een grasparkiet pop gedaan die geen blok meer had omdat ze al 3 nesten had groot gebracht. Maar omdat ze zelf dus nog wel door wilde gaan is ze gewoon op zoek gegaan naar een ander blok en ws heeft ze in een onbewaakt ogenblik, dat de oudervalken dus niet bij de jongen zaten, dit blok ingepikt of misschien zelfs de oudervalk eruit gejaagd. Want ook al zijn ze kleiner dan een valkparkiet, het zijn baasjes hoor!
Sinds dit jaar zitten die dus in aparte broedkooitjes en gaat dat dus goed en hoef ik zoiets naars niet meer mee te maken, dus wees gewaarschuwd!
Ik weet dus alleen niet hoe dit met tropen samen gaat, hier heb ik geen ervaring mee.


Rene
Website Member
Posts :23

Website Member
2003-07-13 - 07:53:53 send message to Rene

Bedankt voor jullie reactie, de grasparkieten zitten apart


quote
posted by Rene
Beste vogelvrienden,

Ik heb een voliere met zebravinken, gouldamadine's, japanse meeuwen, diamantduifjes en kanaries. Nu heb ik twee jonge grasparkieten die tam zouden zijn, nu ik mis een vinger(geintje). Ze zijn dus niet tam. Kan deze twee vogels zonder problemen in de voliere doen???

Graag reacties




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede