Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kakariki
Neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-13 - 15:49:18 send message to Neotrop

razz :pEven een klein vraagje..
razz :pWat is op het moment de prijs van een kakariki??
razz :pIk heb een man thuis en die is al een poosje razz :pziek en ik kan er niet achter komen wat razz :phet is. Ik heb al van alles gegeven maar heb razz :pnog geen baat gehad. alvast bedankt.
razz :pML
razz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :p


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-01-13 - 15:56:29 send message to lovebird-farm

15 euro per stuk heb je hem dik betaald, maar je wordt ze niet aan de straatsteen kwijt! is gewoon geen handel in momenteel! En of je de geelkoppen of roodkoppen hebt mutatie of wat dan ook, dit is de prijs!


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-13 - 16:13:33 send message to kurt fierens

Kakarikies zijn een van die vogels die je niet kan missen. Ik gebruik ze als noodoplossing als mijn jardines of grijze het laten afweten. Ze voedern deze jongen een 2tal weken en dan kan ik ze met de hand verder voederen. wij geraken er steeds goed van vanaf. Prijzen variëren. Geelkop en roodkop zijn inderdaad idem van prijs. Hier en daar zullen er kwekers zijn die er trachten onderscheid in te maken, maar de handelsprijs telt tenslotte. Want als de handel niet koopt, geen verkoop.
Groen, cinnamon +/-10 euro
bont +/-10-15 euro
geel+/-20 euro (soms minder soms ietsje meer naargelang de vraag)
Natuurlijk kwaliteit betaal je meer, als je bij tentoonstellingskwekers ga kan je meer betalen. Dat begrijpelijk is, want dan zijn de vogels ook niet te vergelijken met de doorsnee vogels.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 19:09:38 send message to natasja

ja nu ga ik misschien even over de scheef hoor .. maar zou je vraag dan niet moeten zijn " waar vind ik een goede vogelarts ? "


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-13 - 21:38:54 send message to parkietenpeter

Daar dacht ik anders ook aan.

Wat mankeert de man dan?

wink ;) Peter


neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-14 - 08:46:03 send message to neotrop

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hij zit altijd dik(veren uit), en zit de hele dag te vreten. reageert nie op zijn vrouwtje.

ML


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-14 - 09:21:58 send message to parkietenpeter

Zit hij binnen of buiten? Is hij vermagerd of goed vet(bol)?

Buiten is nl. nogal koud. Geef in ieder geval extra vitaminen, mineralen en aminozuren, voorzover nog niet gedaan.

Wat zegt de vogelarts er anders van? Het is denk ik wel goed te weten of het hier om een virus gaat, want anders koop je een nieuwe vogel, wat inderdaad goedkoper is, en dan hangt het virus er nog! Kun je weer opnieuw beginnen.

Succes
wink ;) Peter


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2005-01-14 - 13:11:14 send message to sansear

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inderdaad is "maar een nieuwe vogel aanschaffen" niet echt een oplossing voor uw probleem. Wat doet u dan met deze vogel? Gewoon ziek laten zijn? Buiten loslaten?

Over het algemeen zijn vogels niet een hele lange tijd ziek (als je eenmaal waarneemt dat de vogel ziek is (b.v. bolzitten)dan ben je meestal al te laat. Waarschijnlijk is uw vogel dus ook niet zeer ernstig ziek maar gewoon zwaar verzwakt. Help de vogel in deze tijd in ieder geval door hem lekker warm te zetten dan kan hij al zijn energie besteden aan zijn herstel en niet aan warm blijven (daarom zit hij bol). Ga dan verder met onderzoekn wat er aan de vogel mankeert. De symptomen die u beschrijft lijken erg op die van een worminfectie. Laat bij een goede vogelarts voor een paar euro (€ 8,00) eens een mest onderzoek doen.
Mocht de oorzaak gevonden worden en helpt u de vogel er weer boven op dan zal dat u zeker een goed gevoel geven. Helemaal als u een jaar later er toch nog een nestje van krijgt. Probeer het maar eens, want ook al zijn kakriki's niet duur het zijn wel gewoon dieren die afhankelijk van ons zijn. Een kat kost helemaal niets in aanschaf, moet u eens kijken wat daar aan gespendeerd word wat is het verschil?

Succes



Neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-17 - 13:59:59 send message to Neotrop

Ik ben er achter gekomen dat hij al zes jaar oud is, is dat niet erg oud voor zon vogel? kun je er dan nog mee broeden of raad men aan een nieuwe te kopen? (de pop is van 2003)
ML


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-17 - 14:16:18 send message to ParkietenPeter

Zeker niet te oud. igt er een beetje aan hoe ermee gekweekt is.


Neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-17 - 14:41:29 send message to Neotrop

ik heb er zelf nog niet mee gekweekt maar heb ze een half jaar geleden gekocht(pop is al dood gegaan en heb dus nu een nieuwe pop maar die is wel gezond)
ML


Neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-28 - 12:08:31 send message to Neotrop

Ik heb nu ook een nieuwe man gekocht, maar ik weet niet wat ik met de oude man moet doen heeft er iemand een idee???
Hij blijft maar dik zitten en vreet nog steeds heel veel.
MLwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-28 - 14:07:20 send message to natasja

nou .. wat dacht je van naar een vogelarts gaan ..?


safra
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-02-15 - 10:01:08 send message to safra

mischien zijn erag observeren,en mischien zit ie in e rui en komt ie er niet doorheen.
je kan daarvoor druppels halen bij de dierenwinkel.
en door zijn water halen.
hoe reageert ie dan op het andere mannetje?

je kan wel elke keer een andere kopen,maar stel je voor als ie wel pijn heeft of zoiets.
dan haal je toch ff een vogelkenner erbij om het te bekijken.
want hij kan zeker nog wel 10 jaar ouder worden als dat ie nu is.




Neotrop
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-02-16 - 15:22:39 send message to Neotrop

Jammer genoeg is ie al dood, dus das jammer. Maar niks aan te doen. Hopen dat het volgende mannetje het beter doet, in ieder geval allemaal bedankt voor je reactie.
ML


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-16 - 16:02:39 send message to goffini

Volgens mij kun je er op wachten dat straks de nieuwe pop ook weer ziek word als je de man niet laat onderzoeken.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede