Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > PBFD test positief en dan ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : PBFD test positief en dan ?
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-13 - 17:36:22 send message to Dennis Fr.

Op het forum word er op het moment veel over pbfd gepraat.wat nu als de test positief is wat doe je dan?

mijn andwoord is cru gezegd inslapen.

Groeten Dennis


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-13 - 17:42:14 send message to pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja..cru gezegt wel ja.. maar als je 1 vogel heb waar je aan gehecht bent en die niet ziek is laat je hem dan inslapen..? ook al ois hij een gevaar voor andere vogels..


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-13 - 17:42:48 send message to elfje

Zou hem toch nog maar eens laten testen voordat ik hem zou laten inslapen.

Ik denk wel dat als je een kweker bent en je treft zo een vogel dat je hem zou kunnen schenken aan de medische wetenschap? in de hoop dat ze er misschien 1 kunnen gebruiken voor pbfd hier in nederland.
Eerlijk is eerlijk ik zou dat niet kunnen hoor!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-13 - 17:43:44 send message to Dennis Fr.

Ja hoe cru het ook is.stel je hebt meerdere vogels die kunnen allemaal ziek worden erdoor.
en wat dacht je van de leidensweg van de vogel zelf.

Groeten Dennis


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-13 - 17:44:46 send message to elfje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja Dennis maar sommige worden nooit ziek! maar kan je je het veroorloven om een drager in leven te laten , zowiezo als kweker niet vindt ik maar als huispapegaai?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-13 - 18:07:54 send message to Dennis Fr.

dat is waar maar dan moeten die mensen ook nooit op visite gaan bij andere mensen met vogels.en dat kun je nooit garanderen.
ik denk dat dit ook weer zo`n topic is waar je nooit over uitgepraat bent.

Groeten Dennis


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 18:55:30 send message to natasja

nou daar kan ik kort en bondig in zijn Nee ik zou mijn kiek zeker niet laten inslapen zolang ze verder nog een dierwaardig bestaan kan hebben , het is wat anders als ze aangetast word door de ziekte.

er zijn tig kwekers die hun vogels niet laten testen , tig huisdiereneigenaren die dit ook niet doen .. ik denk dat ik wetende dat ik een drager in huis heb heel wat meer voorzorgsmaatregelen kan treffen als de onwetende en .. sorry .. maar het welzijn van mijn vogel gaat voor dat van andere vogels


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-13 - 18:57:42 send message to parkietenpeter

Dat is inderdaad het grote probleem bij dit soort hardnekkige virussen.

Als je dan op bezoek gaat bij iemand anders, die vogels heeft, draag jij er wel toe bij dat het verspreidingsrisico via jou blijft.

Is een grote en gevaarlijke discussie natuurlijk. Denk alleen maar aan de Aviaire Influenza. Wat dit allemaal losgemaaket heeft.

Zo heeft iedereen zijn eigen verantwoording te dragen.

wink ;) Peter


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-13 - 18:58:57 send message to oranjekuif

Ja Elfje,

Maar niemand weet hoeveel dragers er in zijn bestand of huiskamer zitten,want dragers zijn niet te testen,en een nieuwe vorm (mutatie)van het virus ook niet.

Bij een positieve vogel zou ik wel eerst de vogel in quarantaine plaatsen,en de vogel bij Div. labs(met zelfde bloedmonster) meerder keren laten testen.
Want stel dat er een menselijke of kwalitatiefe fout(van lab) de uitslag heefd bepaald.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 19:07:45 send message to natasja

quote
Als je dan op bezoek gaat bij iemand anders, die vogels heeft, draag jij er wel toe bij dat het verspreidingsrisico via jou blijft.



hangt er vanaf hoe je dat ziet .. als je het weet kan je namelijk voorzorgsmaatregelen treffen en dus zorgen dat het verspreidingsrisico tot een minimum word beperkt .


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-13 - 19:28:32 send message to Dennis Fr.

beperkt ja .Maar het risico blijft.

Groeten Dennis


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-01-13 - 19:38:42 send message to hjvdlindehof

als het min vogel was ,zou ik hem direct laten inslapen, alleen al om te voorkomen dat de rest van mijn vogels besmet zou worden .ik zou het mezelf nooit vergeven als later zou blijken dat ik mijn hele bestand besmet had door een drager te lang bij de rest te laten [ook niet als huiskamervogel]


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-13 - 19:44:13 send message to oranjekuif

Dragers zijn niet te herkennen!!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 19:55:33 send message to natasja

het risico blijft dat je andere vogels besmet ja , maar zou voor mij geen reden zijn om mijn vogel te euthaniseren , hoe egoistisch dat ook mag klinken maar mijn verantwoording en hart ligt in de eerste plaats bij mijn eigen dieren en niet die van andere ..

en ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn Kiek te euthaniseren om zo de vogels van wie dan ook veilig te stellen .. sorry


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-13 - 20:02:47 send message to Dennis Fr.

tja zo maakt ieder zijn keuzes er zijn altijd mensen die het met je eens zijn of oneens.niemand zou je kunnen dwingen.

zoals ik al eerder zij een discussie zonder eind.

Groeten Dennis


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-13 - 20:04:37 send message to Hawkeye_nl

Als je 1 vogel in huis hebt die de ziekte blijkt te hebben dan is de kans groot dat meerdere vogels dit hebben. Ga je nu alle vogels dan laten inslapen?

Als je zeker wilt zijn dat je niet bijdraagt aan besmettings risico's dan is er maar 1 zekerheid. Geen vogels nemen en niet op zezoek gaan naar mensen met vogels. Klinkt even qru maar zo is het wel. Ook wij kunnen de ziekte overdragen zonder het te weten. Je loopt gewoon even een dierenzaak binnen die vogels verkoopt, je loopt langs de kooien en kijkt of er misschien een mooie vogel bij zit. Misschien niet veel bijzonders vandaag maar je kijkt toch even. De stof van de veren, ontlasting of stofdelen ervan! Je gaat naar huis en je knuffelt je eigen vogel. Blij dat je zo een lief ier hebt getroffen. Voor je het weet....

Natuurlijk is het allemaal overdreven aangedikt maar wel werkelijkheid. Zolang niet iedereen massaal zijn of haar vogel(s) test is de kans op een besmetting enorm groot. Zelfs als we het wel allemaal gelijk zouden laten testen en alle besmette dieren zouden laten inslapen zijn we niet veilig. Zoals inmiddels wel duidelijk kunnen er nog altijd vogels besmet zijn maar door het oog van de naald zijn gekropen. OOk al zouden we het elk half jaar met al onze vogels laten onderzoeken dan zal het nog niet worden opgelost. Waarom? simpel, de vogels in het wild hebben het ook!

Kortom, je kunt dit probleem niet gewoon even oplossen door de zieken maar te laten inslapen. Juist het tegenovergestelde zou moeten gebeuren. We moeten met z'n allen zoeken naar een oplossing. Naar een geneesmiddel tegen dit virus. Bij AIDS maak je ook niet iedereen die het virus draagt dood! Dan zoeken we ook met z'n allen naar een oplossing. Elk laberatoria in de wereld zoekt naar een oplossing. Dus zouden we dat met onze dieren niet ook gaan doen. Zouden we niet met z'n allen naast elkaar moeten gaan staan en deze ziekte moeten proberen te bestreiden i.p.v. elkaar in de haren vliegen met schuldvragen? Ik denk persoonlijk dat wij als mens deze plicht hebben ten opzichte van onze dieren.

We zouden bijvoorbeeld het geld wat een test kost per eigen vogel kunnen storten op een rekening van een fonds. Deze fonds moet dan het doel hebben dit geld te gebruiken voor het zoeken naar een medicijn. Ook de overheid zou hier geld bij moeten leggen en erop moeten toezien dat het geld ook werkelijk wordt gebruikt waarvoor het is bedoeld. Maar misschien droom ik nu wel een beetje te hardop! happy :) wink ;)

Erwin



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede