Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > eisenaan gratis papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : eisenaan gratis papegaaien
bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-01-19 - 21:52:18

dit las ik zo net op marktplaats:

Gezocht: Grijze roodstaart
Prijs: Gratis
Beschrijving: hallo, ik wil graag een opvanghuis oprichten voor grijze roodstaartpapegaaien, en witkuifkaketoes, heeft u dergelijke vogels ,die in goede conditie zijn, en waar u afstand van wilt doen dan heb ik hier veel belangstelling voor.
PS. niet voor de handele-mail
***@hotmail.com

Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 19-01-2005, 21:18
Gezien: 0 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: ***** (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: -
Woonplaats: ***
Regio: ****

het is al wel vaker besproken. maar ik vind dat als je een opvanghuis wil beginnen ( opzich goed idee maar we hebben er al 1 nl. NOP ) dat je dan geen eisen moet stellen aan deze vogels. er staat letterlijk in deze advertentie vogels:

heeft u dergelijke vogels ,die in goede conditie zijn, en waar u afstand van wilt doen

mensen doen meestal afstand van vogels volgens mij omdat ze of te veel schreeuwen en meestal omdat ze geplukt zijn maar ik zou niemand kennen die zijn vogel gratis weg doet.( ken zoiezo geen mensen met vogels behalve hier dan ) als ze hun vogels al weg doen zoeken ze een goed tehuis voor hun geplukte vogels.als ik vogels zou weg doen ( wat ik dus noooooooooooit zou doen ) zou ik ze naar het NOP brengen en dit zou ik ook iedereen aanraden die zijn papegaai weg wil doen, of ik moet iemand kennen die heel goed voor de vogels zorgt.

Bob


aardema
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-01-19 - 23:35:21

Tsja, wie wil dat nou niet...
Roodstaarten en kaketoe's in goede conditie, gesexed, broedrijp en wat nog meer?? En GRATIS!


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-19 - 23:38:45

IKKErazz :prazz :prazz :p


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-20 - 08:38:54

Klinkt allemaal leuk en aardig.
Toch zit hier ook een heel groot MAAR aan;

Als je ene officieel opvanghuis wilt opstarten zul je dit enkel en alleen maar kunnen in smanspraak met de gemeente(bestemmingsplan), en de LID/AID(toezicht op naleving gezondheids en welzijnswet voor dieren). Omdat zij dan ook onder constante controle behoren te staan en openheid van boeken moet geven komt hier natuurlijk meer bij kijken dan het willen alleen. Er zijn regels die gesteld worden dan aan huisvesting, kennis in huis, toezicht van een kundig dierenarts, en meer.

Als iemand ooit een vogel of dier wil afstaan aan een opvang is het goed om je gedegen te informeren over de erkenning die het geniet.

Natuurlijk is zo'n advertentie de unieke gelegenheid om aan gratis dieren te komen. Dit zijn overigens wel de adressen waar de LID met grote regelmaat dieren moet ruimen omdat zij verwaarloosd worden gehuisvest of behandeld. Dit gaat het doel natuurlijk voorbij. Maar dat kan dan vaak ook niet anders. Meestal zijn dit mensen die het wel leuk Lijkt, maar er niet bij stil staan wat het daadwerkelijk betekent!

Nooit zomaar doen.

wink ;) Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-20 - 08:42:15

De advertentie is al verwijderd, blijkbaar tot inzihct gekomen of gedekseld?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-20 - 08:42:45

Bijna mee eens.
Het NOP is een goede mogelijkheid maar ik denk dat 1 opvangcentra wel heel weinig is. Om die reden zijn er dan ook veel meer dan 1 asielen.
Niet omdat ik dat denk wink ;) maar wel omdat 1 te weinig blijkt te zijn.

Het openlijk vragen om "uitsluitend" gezonde dieren is openlijk vragen om gratis handel. Ik zou hier mijn zieke dieren niet aan toevertrouwen laat staan de gezonde!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-20 - 08:54:27

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

http://www.papegaaienhulp.nl

Kennen jullie deze stichting nog niet dan.
Nop is niet de enige.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-20 - 08:58:34

Nee, nog nooit van gehoord.
Pagina ziet er al uitnodigend uit om verder te kijken. Dank je wel. (Niet dat ik zo snel mijn papegaai weg zal doen, NOOIT)

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-20 - 09:14:37

Bij mijn weten zijn er in ieder geval drie opvangcentra: NOP, ergens iets in midden-nederland of zo, en in Haren in Groningen.

Opvang dient inderdaad professioneel te gebeuren en niet door iemand die op een goedkope manier aan papegaaien wil komen. Goede huisvesting en opvang, kost vooral in het begin, als snel meer dan de papegaai zelf.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-20 - 09:20:05

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dat ergens iets in midden nederland was een papegaaien opvang in Amersfoort.
Die had een opvang op een flat. Daar is 2 jaar geleden, voor de derde keer,de hele boel in beslag genomen en de man is verdere opvang verboden,vanwege de slechte verzorging, stank en geluidsoverlast.Alle vogels zijn naar het NOP gegaan.
Moest even zoeken maar ik had ze nog;




mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2005-01-20 - 10:06:21

Tja: een heleboel van dit soort "opvangcentra" zijn verkapte kwekers: de kweekvogels gratis binnenhalen, proberen er mee te kweken en de jongen dan verkopen. Vaak hebben ze ook nog diverse vrijwilligers aan het werk die ze werk uit handen nemen. Een van de opvangcentra die hier boven genoemd wordt, ken ik nog van z'n vorige locatie: gekweekte jongen werden verkocht en regelmatig stond de eigenaar weer eens in de krant. Zo maakte hij eens wereldkundig dat zijn vogels verhongerden omdat ie geen voer voor ze kon kopen. een onbetrouwbare vrijwilliger was er namelijk met geld vandoor gegaan waar hij bouwmaterialen voor een nieuw te bouwen voliere (voor het opvangcentrum natuurlijk) voor zou gaan kopen. Dat dat geld toch al naar de bouwmarkt zou gaan er er dus daardoor geen korrel zaad minder aangeschaft zou kunnen worden realiseerde de journalist zich schijnbaar ook niet. Het leverde tenminste weer diverse gulle donaties op. Overigens: het NOP betitelen als het enige betrouwbare opvangcentrum lijkt me ook niet juist. Deze centra zouden haast onnodig zijn als er niet zoveel jonge papagaaien met de hand opgefokt zouden worden om naar veelal onwetende enthousiastelingen te verhuizen, die na een tijdje deze dieren al weer zat zijn! De handopfokkers onder ons werken m.i. wel degelijk mee aan de instandhouding van deze opvangcentra! Geen papagaaien in de huiskamer geeft ook geen verwaarloosde of gedragsgestoorde vogels. De papagaaien die in volieres zitten (en ik heb het niet over de voormalig kamervogels die al gedragsgestoord zijn als ze in een voliere belanden, want zulk gedrag leer je ze niet zo een,twee,drie weer af)ontwikkelen maar in zeer zeldzame gevallen gestoord gedrag. Ik weet, dat ik nu enkele lezers tegen het zere been schop en dat is niet m'n bedoeling, maar ik ben er stellig van overtuigd dat het wel zo in elkaar zit. Financieel gewin wordt door velen toch belangrijker geacht dan het welzijn van de vogel.....


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-20 - 10:15:00

Dat in Amersfoort is niet degene die ik bedoelde. Ik herinner me alleen een website van hun een paar jaar terug, misschien bestaan ze wel niet meer...


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-20 - 10:34:49

Hij had wel een website. Misschien toch dezelfde??happy :)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-20 - 10:43:40

quote
Tja: een heleboel van dit soort "opvangcentra" zijn verkapte kwekers: de kweekvogels gratis binnenhalen, proberen er mee te kweken en de jongen dan verkopen. Vaak hebben ze ook nog diverse vrijwilligers aan het werk die ze werk uit handen nemen.


Dat ligt eraan uit welk oogpunt er gekweekt wordt.
Als je een heleboel vogels aangeboden krijgt en op een gegeven moment lopen de kosten zohoog op dat je gaat kweken om de kosten te dekken ,vind ik dat alleen maar begrijpelijk. Heb ook nooit van het NOP begrepen dat ze dat niet doen.
Maar er zijn er ook die willen gaan kweken, geen geld hebben voor vogels en dus maar gaan opvangen om zo misschien een koppel te kunnen samenstellen.
Als in beide gevallen de vogel een goede partner krijgt en ruim en goed gehuisvest wordt en goede voeding en verzorging krijgt, waarom dan niet!?!



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-01-20 - 11:38:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Herinnert U zich "de Papegaaien Stichting Midden Nederland" gevestigd te Amersfoort nog?

Mooie verhalen bij de mensen thuis en zelfs op televisie, maar ondertussen werd meermaals alles in beslag genomen omdat de boel steeds niet in orde was. Het is te hopen dat dergelijk praktijken zwaar aan de ketting komen te liggen!


Aaah, ik moest even wat gegevens opzoeken, maar ik zie dat ze hierboven al staan.
Wat een samenwerking! happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-20 - 11:48:10

ivm met huisvesting, opvang en verzorging van dieren wordt de wetgeving uitgebreid. De wetten zijn al klaar, alleen nog niet actief.

Hier moeten we op wachten totdat de kamer haar goedkeuring eraan heeft gegeven. Hoe lang nog.

Maar wat in het vat zit verzuurt niet, zullen we maar zeggen. Maar kan het wel een beetje snel...

Peter



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede