Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > heeft alle nageltjes nog ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : heeft alle nageltjes nog ...
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-28 - 08:02:14 send message to natasja

Hoevaak ik wel nietl lees in advertenties dat de vogel alle nageltjes nog heeft .. of een nageltje ontbreekt ..

Ik snap dat de vogel dan niet compleet is maar er word zo de nadruk op gelegt , door te vermelden dat ze wel alle nageltjes nog hebben , dat ik me afvraag of er een aanvullende reden / nadeel voor is om dit zo te vermelden ?

enige wat ik kan bedenken is dat het vanwege tt's vermeld word of dat het met kweken een nadeel kan zijn ( instabieler ofzo )



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-28 - 08:43:03 send message to ParkietenPeter

Ja, en TT is inderdaad nog een van de belangrijkste redenen, blijkbaar.

Daarbij ook dat men meent dat als een vogel een nagelte mist (let wel geen tenen maar nagel) dat Hij niet goed zou kunnen bevruchten. Bij het missen van tenen zou het iets moeilijker gaan.

En de "trots?" dat je een complete vogel te koop hebt en geen half haantje.laugh :D

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-28 - 09:09:48 send message to johanblok

Er is een grote groep mensen die gewoon alleen complete vogels wil hebben, dan is het handig omdat reeds in de advertentie te vermelden om onnodige reacties te voorkomen.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-28 - 09:46:28 send message to Ramon

Als je veel geld uitgeeft aan een vogel wil je hem/haar ook graag compleet hebben. Daarnaast is het zo dat vogels die niet compleet zijn, bijv. dus één of meerdere nagels missen, moeilijker verkocht worden, vaak worden ze ook goedkoper aangeboden. Nagels of teentjes die ontbreken hoeven nog niet direkt een negatief effect te hebben op de kweek, maar je kunt het beter in de advertentie vermelden, zodat iemand die interesse toont en alleen complete vogels wil kopen niet voor niets komt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-28 - 14:00:35 send message to natasja

quote
En de "trots?" dat je een complete vogel te koop hebt en geen half haantje.




*tssssssssssskkkkkkk* !! razz :p
Mijn Kiek mist anders mooi een achterteentje en is nog steeds de mooiste leukste en geweldigste vogel ter wereld , oh zo ! wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-28 - 14:03:51 send message to natasja

quote
Als je veel geld uitgeeft aan een vogel wil je hem/haar ook graag compleet hebben. Daarnaast is het zo dat vogels die niet compleet zijn, bijv. dus één of meerdere nagels missen, moeilijker verkocht worden, vaak worden ze ook goedkoper aangeboden.


Ja daar kan ik me wel in vinden , mijn edel mist dus een achterteentje en ik wist dit niet toen ik haar kocht ( kwam er pas bij thuiskomst achter ) had ik het echter van te voren geweten had ik verder gezocht ( ik heb overigens wel gewoon de volledige prijs betaald en zelfs na het op de hoogte brengen van de kweker geen aanbod gekregen om wat van de prijs af te doen )


In doen en laten heeft het trouwens wel nadelen , het gemis van een achterteentje dus , want mijn kiek heeft dus heel veel moeite om uit d'r pootje wat op te eten vanwege de grip die mist maar ook d'r evenwicht in het geding gebracht is , ze is er trouwens wel mee opgegroeit dus ik had verwacht dat ze er mee zou leren leven zonder er last van te ondervinden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-28 - 14:12:59 send message to ParkietenPeter

Natasja nou lieg je!

Ik heb de mooiste vogelrazz :p


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-28 - 14:20:18 send message to natasja

neehoor Peter ik lieg niet maar jij hebt last van waanidee'en wink ;)




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede