Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verslagje Amerika. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verslagje Amerika.
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-29 - 22:07:42 send message to Jacqueline

happy :)

Na een vermoeiende reis met de nodige vertragingen door het slechte weer in het noorden van amerika.
Stond mij een overweldigend ontvangst te wachten op het vliegveld Tallahassee Florida.
De vriendelijke ontvangst en de warmte/genegenheid die Peter & Susan uitstraalde gedurende mijn verblijf in hun huis en kwekerij heeft een band gesmeed voor het leven.

Het verblijf op deze kwekerij was een ervaring die ik niet had willen missen en we kwamen dan ook niet uitgepraat over onze hobby.
Heel veel info uitgewisseld, over kweek/verzorging/ziekte's/handvoeding/natuurbroed/huisvesting/zaden/pellets/kiemzaden enz.

Het bedrag per maand wat deze kwekerij besteed aan voeding bedraagd $1500 en daar zijn de verse groente's en noten nog niet bij opgeteld.

Het bestand betaat uit ara's in alle soorten behalve Hyacinten.
Kaketoe's zoals de Alba en Molukken, amazone's in de soorten Geelnek,Blauwvoorhoofd,Finschi,Geelvoorhoofd,Geelwang,Panama,Geelteugel (xantalora),Muller,Dubbele Geelkop,Witvoorhoofd,Diadeem.
Plus een tiental koppels grijzeroodstaarten, het totale bestand ligt in de buurt van 180 kweekkoppels.

Daarbij een groot aantal losse vogels en nakweek dat aangehouden word voor uitbreiding, zoals 21 jonge Xantalora amazone's in de leeftijd van 9 maanden tot drie jaar.
Deze uiterst zeldzame amazone soort word in deze kwekerij gekweekt zoals men hier kippen kweekt, in aantallen dan.

De los vliegen ara's en grijzeroodstaarten,amazone's,kaketoe's zijn als jonge vogel geknipt en elke morgen buiten gezet in de omringende bomen, op deze manier zijn deze vogels zo honkvast geworden dat na de eerste rui het vliegvermogen ook terug keerde en ze gewoon rond het huis blijven en ook naar binnen komen lopen door het hondenluik.

Bij een koude nacht gaan ze allemaal uit eigen beweging in een aangebouwde Serre (porche).
Om s'morgens bij het krieken van de dag weer naar buiten te gaan en dat gaat met aardig wat geluid gepaard, en na de hele kwekerij even goedenmorgen gezegd te hebben, vertrekken ze in een gemengde vlucht naar het dorpje Altha om daar ook goedenmorgen te gaan zeggen.

Niemand maar dan ook echt niemand zal deze vogels lastig vallen of proberen te vangen, ze vinden het schitterend en slaan ze een morgen over dan rinkelt de telefoon onophoudelijk, met maar een bezorgde vraag, is er iets met de vogels en waar zijn ze.

Deze kwekerij is gelegen op 8 hectaren midden in een natuurgebied met bomen als de Plataan/Eiken/Naaldbomen en veel laag struikgewas.

De Buizerd komt in grote getallen daar ook voor, maar als de ara's deze roofvogels in hun vizier krijgen, stijgen ze op en zorgen dat ze verdreven worden, prachtig om te zien dat een clubje ara's het op neemt tegen deze roofvogels, en triomfantelijk terug keren met duikvluchten en koprollen in hun vlucht om te laten zien van zo opgeruimd is netjes.

De losse vogels hebben gelegenheid om te nestelen in open broedkooien, zodra een koppel zich een broedkooi heeft toegeeigend dan gaat het deurtje dicht en verblijven ze zonder problemen in deze broedkooi tot hun kroost is uitgevlogen.

Het aantal jonge wat met de hand word opgebracht ligt tussen de 160/200 per seizoen, dit zijn alle bestelde vogels die voor de huiskamer zijn bestemd.
Het aantal natuurbroed is hier een veelvoud van en gaan naar kwekerijen.
Momenteel zitten de meeste koppels op eieren of hebben jonge.

Ara's in de soorten Blauwgeel/Groenvleugel/Geelvleugel/Catalina/Harlekijn zijn broedrijp tussen de 2 en 3 jaar en hebben voor ze 4 jaar worden al jonge gegeven.

Wel zie je dat de los vliegende ara's mixen, zo is het te zien dat de Geelvleugel pop is gekoppeld met een Harlekijn, en een Geelvleugel man is gekoppeld aan een Catalina, niet gedwongen maar een spontane koppeling in het semi wild, om het zo maar te zeggen.

Over het raszuiver houden van het ras waren hier geen woorden aan te spenderen, wat wil je dan moet ik ze apart vast gaan zetten en hun het plezier gaan onthouden wat ze nu wel hebben, NEVER I WIL DO THAT.
Ja is ook amerikaans he, en is ook wel wat voor te zeggen.
Maar de meeste koppelen met hun soortgenoten dus is er wel sprake van een uitzondering.

En persoonlijk vind ik het wel leuk dat hij dit nooit heeft gedaan, want elke morgen kwamen ze me wekken, door het hondenluik kwamen ze naar de slaapkamer gelopen/gewageld en namen positie op de rand van het bed en onstaken in een serenade die een dode nog zou laten opstaan.

De honden drie Rotweilers liepen de hele dag rond in de kwekerij en tussen de losse vogels, en niet een keer trachten ze ook maar om iets te doen tegen de uitdagende ara's en andere vogels.

Tijdens het voeren stalen de ara's voortdurend mijn amerikaans petje dat ik op had, in een duik/scheervlucht pakte ze met hun pootjes, het petje menigmaal van mijn hoofd om het daarna honderde meters verderop te laten vallen, maakte daar een echt spelletje van, tjonge ik heb wat afgelopen om het terug te krijgen.

Vrieskoude, de nachten waren heel koud door een stroming afkomstig vanuit Canada 5 tot 7 graden vorst en toch zag je overdag parende koppels bij bosjes, het scheen ze helemaal niets te doen dat de nachten zo koud waren.

Het is gewoon teveel om te beschrijven, heb helaas geen kans gezien om een bezoek te brengen aan het onderzoekcentrum in Tampa.
Maar wel is er een methode ontwikkeld om spiermaagdilatatie bij levende vogels op te sporen, dit was al wel mogelijk maar de prijsverhouding is stukken aantrekkelijker geworden, een geneesmiddel is nog in ontwikkeling gezien het feit dat ze nu weten welk virus verantwoordelijk is, en zal echt niet lang op zich laten wachten, toch een doorbraak te noemen binnen de avicultuur.

Nou dan het laatste stukje van dit verslagje, maar voor ons het belangrijkste ( nu toch ).
Aanstaande maandag word er een afspraak gemaakt met het amerikaanse consulaat en gaat de molen draaien.
Ja er zijn hele goede mogelijkheden om ons te gaan vestigen in amerika.
We krijgen hulp van Peter&Susan en het bedrijfsleven in Jackson County Florida.
Dus onze hoop/droom AVAIRY SUNSHINE STATE komt na mijn bezoek binnen handbereik.
En mocht het om wat voor reden niet lukken, dan kunnen we het loslaten en met dezelfde gedrevenheid onze hobby hier voortzetten.



De uitgekozen broedkooi word betreden door de pop
de man zit al in het broedblok.








Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-29 - 22:32:02 send message to Swaas

Dit is de riem die ik nodig had onder mijn hart om hier te werken met losvliegende ara's, als het daar kan, kan het hier ook, wel geen 200 vogels, maar met 1 een paar koppels moet dat toch te doen zijnrazz :prazz :prazz :p


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-01-29 - 23:27:40 send message to henkmeer



deze jaqueline??


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-30 - 00:03:55 send message to natasja

jaa eindelijk het verslag waar ik op wachte happy :)

wat geweldig dat ze zo gehouden kunnen worden en zeker ook zo goed samengaan met dat dorp , er breken spannende tijden aan dus !

Veel succes alvast met de informatie inwinnen over visums e.d.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-30 - 00:42:32 send message to Hawkeye_NL

Ik hoop een aantal mooie foto's van jullie te kunnen zien die je daar hebt gemaakt.
Misschien nog een paar om ons lekker te maken?
Grandioos. Ik hoop dat jullie krijgen wat jullie wensen!

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-30 - 08:43:19 send message to Jacqueline

happy :)

Henk.

Met photobucket gaat het niet zo vlotjes bij mij.
Maar inderdaad dit was de foto die ik wilde plaatsen is de XANTALORA amazone, zijn het geen pracht vogels.
Die moet je hier gaan zoeken met een zaklichtje, als je ze al kunt vinden.

Natasja

Alle papieren zijn al ingevuld, de tijd van info vergaren ligt al weer achter ons, het is nu een kwestie van af gaan geven en duimen dat de Greencard ervoor in de plaats komt.

wink ;)
Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-30 - 10:06:40 send message to oranjekuif

Een nobel streven ,ik hoop voor jullie dat de droom waarheid gaat worden.

MVG Renewink ;)wink ;)

P.S met de Amazone Xantholora wordt in nederland ,maar zeker in duitsland goed mee gekweekt(er zitten alleen geen tientallen paren,maar die er zitten kweken goed,is te verglijken met albifrons amazones)
In Duitsland zijn diverse vogels te kooop(wel voor een behoorlijk prijsje)


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-01-30 - 12:02:32 send message to Raimond Wolfert

Ik hoop voor jullie dat jullie droom uitkomt. Het is the hopen dat jullie een green card krijgen, dat valt nog niet mee weet ik uit ervaring.


P.S. Als jullie nog personeel nodig hebben


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-30 - 13:41:32 send message to Jacqueline

Dit bericht is 13 keer gewijzigd

happy :)

Een kleine samenstelling van de gemaakte foto's.



Vrij rondlopen en genieten van het gras.



Het mix koppel GeelvleugelxHarlekijn 26 maanden oud.



Liefde is er wel aanwezig.



Voer geven van de Harlekijn aan de Geelvleugel pop.



Om daarna gezamelijk het gras maar even te maaien.



Hallo wie ben jij.???



Leuke schoenen heb jij aan.



Kunnen die ook uit.???



PARADIJS.



Is dit dak wel waterdicht.



He kom je ook even helpen.



Ach met z'n twee hebben we het zo lek, even door werken nu.



Maar ik kan ook lief zijn hoor en vooral lief kijken.



Kom louis zal ik je oortjes eens knuffelen.



Enkele losse vogels op de porche, de rest is te druk met bomen snoeien.



Ook de molukken kaketoe is vertegenwoordigd.



Ook vanuit de woonkamer zijn de spelende ara's te zien.



Niet alleen maar kijken natuurlijk, ook volledig mee werken in de kwekerij, bezig met schoonmaken van de broedkooien.
Zie ook het model van broedkooi wat hier gebruikt word, is in ons klimaat niet te doen, het dak en de dichte achterkant is alleen voor de schaduw en eventueel wind tegen te houden.
De bodem is van grof gaas en uitwerpselen vallen nagenoeg geheel op de grond.
Dit zou je kunnen toepassen in een grote ruimte zodat de uitwerpselen buiten de kooi vallen.



Mijn andere passie, bloed kruipt waar het niet gaan kan.



Het middelpunt van de kwekerij.

Het klopt dat er in Duitsland met de Xantalora's gekweekt word.
Zijn nakommelingen van deze kweker, niet alle vogels maar toch wel een aantal is geplaatst bij kwekers in Duitsland.

Personeel nodig.happy :)

Laten we eerst maar eens proberen om er zelf terecht te komen.laugh :D
Zeker is het niet eenvoudig, en het zullen spannende weken/maanden worden.
Nagels zijn al aan de korte kant zullen we maar zeggen.

wink ;)

Peter&Jacqueline.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-30 - 14:20:57 send message to Lennart

Hoi Peter,

Je foto's zijn niet te zien!!!
Probeer dit eens: http://www.imageshack.us/

Werkt perfect!


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-01-30 - 14:24:54 send message to henkmeer

Dit bericht is 5 keer gewijzigd





Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-30 - 14:42:06 send message to Jacqueline

sad :(

Hoe kan dat nu dan.
Ik zie ze wel gewoon op deze site.
Nou breekt mijn klomp, ben ik het nu zo verleerd dan.
Is toch mijn oude vertrouwde parkeer plaatsje waar ik ze heb onder gebracht.
Nou ja dan nog maar eens gaan proberen.

wink ;)
Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-30 - 15:19:13 send message to Jacqueline

happy :)

Nou moet het goed zijn.

wink ;)
Peter.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-30 - 15:32:40 send message to Elfje

Geweldige foto's en leuk geschreven ook happy :) Die foto van die ara die even mooi zit te wezen is echt schitterend.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-01-30 - 15:45:51 send message to Anjolo

Wow, wat een (vogel)paradijs. Ben nu toch echt wel jaloers. Ik hoop dat het laatste deel (green card) ook in orde komt. Succes met jullie nagels.
Als alles lukt wil ik wel in aanmerking komen voor een rondleiding..... laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dwink ;)
Nogmaals sterkte de komende tijd en met jullie duim ik op een positief bericht uit "the states"
Groetjes Anjolo


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-30 - 17:13:47 send message to Jacqueline

happy :)

Uit naam van Jacqueline en mij, allemaal bedankt voor de leuke reactie's.
En natuurlijk houden we U alle op de hoogte van de ontwikkelingen.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede