Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verslagje Amerika. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-01-30 - 18:25:25 send message to tonnl

Mag die ene hele grote foto iets kleiner? De hele layout is nu verprutst, dat leest erg lastig.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-30 - 19:11:36 send message to Jacqueline

happy :)

Ik kan dat zelf niet doen, maar als agabird het wil verwijderen dan zal ik er een kleine voor in de plaats zetten.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-31 - 02:10:30 send message to Jacqueline

happy :)

Heb agabird gevraagd of het mogelijk is om de grote foto te verwijderen.
Wel zal ik de foto dan bij de anderen moeten plaatsen omdat je op de eerste opening niet kunt plaatsen of verwijderen zelf.

wink ;)
Peter.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-01-31 - 09:11:34 send message to Daniel

wow wow en wow laugh :D Peter en Jacquline we duimen voor jullie :d


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-01-31 - 09:54:48 send message to agabird

verkleind happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-31 - 18:51:12 send message to Jacqueline

happy :)happy :)happy :)

Agabird.

Hartelijk bedankt, leest inderdaad wel wat makkelijker.

Daniel.

Pracht Geelvleugels he.

wink ;)

Peter.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-31 - 20:46:51 send message to Diesel

WAUW!

prachtig zeg!

Wat moet dat een heerlijke ervaring zijn geweest om daar zo met die mooie vogels op een grasveld te liggen, terwijl ze je aan t onderzoeken zijn.

En om uit een raam te kijken en al die prachtige vogels gewoon vogelvrij in de bomen en op en rond t huis te zien spelen enzo.
Ik wou dat dat hier zo makkelijk kon, maar denk niet dat dat zo haalbaar is hierzo happy :)

Ik hoop voor jullie dat jullie droom uitkomt, het is jullie van harte gegund laugh :D


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 07:53:28 send message to natasja

mooi fotoverslag hoor !

Ik vind zelf die foto vanuit de woonkamer genomen het allermooiste , je ziet de kleurenpracht wel niet zo goed maar verder een onwijs mooi gezicht !

heb ik alleen een vraag nog uit intresse , hier in nederland letten jullie erg goed op ziektes en het voorkomen ervan , de kweekruimte is verboden toegang voor andere toch ? hoe wil je dat straks gaan doen ?
wil je je vogels ook zo vrij laten ? ( ik denk van wel wink ;) )maar zou het jullie geen moeite kosten om er zo vrij mee om te gaan dan ?
Ik kan me voorstellen dat je dan jezelf een beetje moet overwinnen als je gewend bent hier zo voorzichtig te moeten doen ivm ziektes.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-02-01 - 11:15:57 send message to Daniel

En Peter hoe gaan ze in Florida om met orkanen want het is daar de afgelopen zomer nogal raak geweest, verhuizen ze dan alle vogels mee of hebben gebouwen die de orkanen kunnen weerstaan?


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-01 - 12:45:47 send message to Jacqueline

happy :)

De dichtheid van het aantal gehouden vogels daar staat in geen vergelijking zoals hier, vergeet niet dat we maar op een klein stukje van deze aarde wonen, met alle mensen en dieren in wat voor soort ook, zijn de risico's vele malen groter om een besmetting op te lopen.
Dan is voorzichtig zijn wel geboden, zie het stukje papegaaien ziekte maar, voordat je het weet heb je prijs in deze zwarte lotto.
Besmetting vanuit de natuur, de plaatselijke vogels blijven ver uit de buurt en mengen zich niet met de los vliegende vogels van deze kwekerij, plus dat de ara's het voortouw nemen in het verjagen van alles wat in hun ogen niet thuis hoort in en op de kwekerij.
Ja, zelf het stelen van mijn petje was meer uitdagen/verjagen, dan dat het als spel gezien werd door hun dan.
Besmetting van de kweekparen door ontlasting van buiten uit, door de constructie van de broedkooien nagenoeg onmogelijk.

Nee moeite om vogels te leren om vrij en toch rond het huis.kwekerij te verblijven hebben we niet in deze opzet.
Zal wel zijn tijd nodig hebben gezien we toch met jonge vogels gaan beginnen om dit te leren.
Het is niet wat je op de foto's ziet dat het een project is van maanden, dit is gegroeit van enkele vogels tot vele in jaren.
Het gebeurt zeker weleens dat er vogels een paar dagen weg blijven, maar het geluid van alle vogels in en op de kwekerij draagt kilometers ver en is alware een baken in de mist om de weg blijvers terug te doen keren.

Wat orkanen betreft, in dit gedeelte van Florida komen ze haast nooit aan land maar meer de richting van de atlantisch oceaan uit, dus in de punt van Florida.
Natuurlijk krijg je daar te maken met staarten van een orkaan, maar niet direct met de volle kracht.
Plus de zeer dichte bossen zorgen dat veel kracht gebroken word van dit natuur geweld.
Kwekers die dus wel in de gebruikelijke baan van orkanen wonen, hebben grote 40 voet containers ingericht die verankerd in de grond staan, zeg maar orkaan proof, en de vogels worden daarin opgeborgen tot het voorbij is.
Geen verhalen gehoord over verlies of iets van die trent.
Maar dat het er stevig aan toe kan gaan, ja dat is zeker.

wink ;)

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 13:11:09 send message to natasja

bedankt voor de uitleg , kan me voorstellen dat het dan inderdaad heel anders is als hier.

Watje die ik ben durf ik mijn kiek niet eens gekortwiekt vrij op d'r kooi buiten te laten zitten ...


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-02-02 - 09:26:17 send message to Riboet

Ik heb genoten van de foto's! Wat moet dat een heeeeeeerlijk gevoel geven om daar tussen die vogels te kunnen vertoeven. Ik ben al blij dat mijn buren mijn koppel grijze roodstaartjes leuk vinden in een tuin in het centrum van de stad laugh :D.

Ik hoop dat al jullie plannen mogen lukken en ben benieuwd naar de verhalen die nog komen.

Groeten,

Riboet


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-03 - 00:47:23 send message to tonnl

Ongelooflijk leuk verslag en foto's. Wat goed ook dat jullie je droon zo actief najagen, zouden meer mensen moeten doen.
Ik hoop met velen hier dat het jullie gaat lukken en wens 1 ding: jullie nemen daar toch ook wel internet? happy :)

Heel veel succes.
Ton.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede