Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stinkpoep Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : stinkpoep
Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-30 - 10:02:35 send message to Pattie

Vraagje..!!! Vanmorgen kwam ik beneden en had mijn zonparkiet een dunne zuur ruikende bruinige poep..! shocked 8O heel vies, hij heeft dit nog niet eerder gehad..! Weet iemand wat dit kan zijn..??

Hij eet nutribird P15 met zaadjes verder heeft hij eergister een walnoot gegeten.. Derest is gewoon normaal


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-30 - 10:09:46 send message to Pattie

hij heeft ook een stukje verse rooie peper gehad..?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-30 - 10:19:29 send message to Elfje

het geven van gekleurd fruit en groente kan verandering geven van de ontlasting. Hou het even in de gaten.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-30 - 10:37:42 send message to Hawkeye_NL

Rode pepers zitten bijna standaard in de mixen van papegaaien voer (zadenmix). Mijn eigen vogels eten ze daarnaast regelmatig vers. Het lijkt mij geen enkel probleem dat jouw vogel een stukje peper heeft gehad.

De ontlasting kan er op duiden dat je vogel zich niet helemaal lekker voelt. Let dan ook op andere kenmerken zoals bolzitten, sterke verandering(en)in het gedrag en dat soort zaken. Is het een eenmalige ontlasting dan kan het idd te maken hebben gehad met iets dat de vogel heeft gegeten.

Vertrouw je het niet helemaal ga dan direct naar de vogelarts!

Erwin


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-30 - 10:56:04 send message to Pattie

oke ik hou het in de gaten..! De poep was net trouwens alweer normaal en hij is goed levendig lees; ADHD achtig, zoals normaal..!! Hij zit ook niet bol en eet goed..!! Ik hou het wel in de gaten..!! Bedankt..!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-30 - 11:58:26 send message to johanblok

Mijn advies: het kan liggen aan de nutribird pellets, het is bekend dat deze (als ze daar inderdaad een redelijke hoeveelheid van op heeft) stinkende bruine uitwerpselen kunnen veroorzaken. Veel kwaad kan dit niet denk ik. Als ze kersen eten of bramen krijgen ze ook paarse of rode uitwerpselen.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-30 - 12:28:59 send message to Pattie

ja maar juist gister heeft hij een zaadmengelingetje gehad met maar enkele pellets..!! Wat is een andere goede pellet..? Hij krijgt trouwens ook nog vierkante pelletblokjes van harrison..


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-30 - 13:07:14 send message to Hawkeye_NL

Ik gebruik zelf pellet van Pretty Bird. Om de dag afgewisseld met een zaadmengsel.

Erwin


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-01-30 - 13:15:28 send message to CHEETAH

Hey Patty,

Mijn vorige roodstaart had dat ook, stinkende bruine poep.
Die voerde ik veel fruit en P15.
De grijze die ik nu heb die heeft dat niet.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-30 - 19:59:33 send message to Pattie

Hoi Erwin ik wilde graag ook verschillende pelletes geven maar je kan er niet zo makkelijk aankomen vind ik..! Ik heb harrisons van de dierenarts en nutribird uit de dierenwinkel..!
Weet iemand waar ik nog meer pellets kan kopen en welke..?? Ik heb al bijna alle dierenwinkels gehad in amsterdam..!



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-30 - 20:08:41 send message to Pattie

Ohja en de zaadjes vind hij trouwens niet zo geweldig hij eet veel liever zijn pellets.. Ik geef hem nu, sinds maandag 2 dagen zaadjes 1 dag pellets..Hij pikt de 5 zonnepitjes eruit maar eet volgens mij niet echt de zaadjes.. er liggen geen velletjes in het bakje ..
in ieder geval.. hoe zorg ik dan dat hij meer aadjes eet..??

Hij krijgt nog 1 maal daags pap maar daar eet hij niet meer zoveel van.. Fruithapje vind hij wel nog steeds lekker en krijgt hij bijna elke dag..!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede