Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vrij vliegen....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vrij vliegen.......
Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-01 - 13:35:58

Hoi Natasja,

quote
Watje die ik ben durf ik mijn kiek niet eens gekortwiekt vrij op d'r kooi buiten te laten zitten ..


Daar hoef je geen watje voor te zijn hoor! Ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk zuinig bent op jouw Kiek.
Maar toch even dit: Ik denk dat je natuurlijk niets aan het toeval moet overlaten maar dat je aan de andere kant ook weer niet al te angstig moet zijn! Als de vogel jou vertrouwd en dat hij altijd bij je komt op het moment dat jij het wilt en dat zijn kooi echt zijn huis is denk ik dat je minder angstig hoeft te zijn.
Afgelopen zondag was het hier mooi weer en zoals je weet is Yarik hier nu 14 dagen en ook gekortwiekt, heb ik hem mee naar buiten genomen op mijn hand. Ik heb op mijn erf een lei-iep staan (zie foto) en daar was ie erg geďntresseerd in. Ik dacht toen bij mezelf wat is nu wijsheid!!!!! Toch heb ik het gedaan en mijn hand bij de boom gehouden, tenslotte had ie in zijn hele leventje nog geen boom gezien....en ja hoor...hij stapte zo over en is een uur lang echt helemaal uit zijn dak gegaan! Na een uur was de zon weg en wilde ik hem weer naar binnen halen....dat gaf even problemen want daar had meneer echt niet zo veel zin in....maar hij is te lijmen met een corn-flakeje en stapte zo weer op mijn hand. Vanochtend heb ik dat weer gedaan...en hetzelfde verhaal.....Ik zeg nu: Dat scheelt me weer een speelboom maken voor in de tuin. Ik moet nog zien wat er gaat gebeuren als ie echt vliegen kan, want als het zover is ga ik dat eerst met een tuigje doen....en als dat niets meer uitmaakt mag hij er gewoon los in.



Lennart laugh :D


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-01 - 14:07:08

Was nog even wat vergeten....en kan het eerste bericht van een topic niet veranderen.

Er zijn zeker meer mensen die hier ervaringen mee hebben. Misschien is het leuk om de ervaringen met anderen te delen. En dan gaat het vooral om het hoe, wanneer en waar.
Lennart laugh :D


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 14:38:00

mooie tuin !

mijn Kicah vind het buiten zowieso maar niks .. zelfs in d'r kooi niet en ook als ik d'r bij me draag vind ze het niet zo geweldig , ze gaat erg trillen wel heb ik haar van de zomer elke dag buiten gezet maar einde van de zomer vond ze het nog niet zo'n succes laugh :D

Onze vorige papegaai hebben we gewoon los laten zitten op de deur van de schuur , geen enkel probleem waarom ik het dus niet aandurf met kicah is me een raadsel maar ik ben van mening dat je naar je gevoel moet luisteren en omdat ze zelf al aangeeft het niet zo geweldig te vinden blijven wij gewoon saampjes watjes wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-01 - 14:45:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
en omdat ze zelf al aangeeft het niet zo geweldig te vinden blijven wij gewoon saampjes watjes


Je Kiek zal eerst het zefvertrouwen moeten hebben dat ie het buiten leuk gaat vinden!
Pas daarna kan je verder gaan. Ik zou als ik jou was dat als het straks voorjaar is en het is weer lekker weer en je gaat even in het zonnetje zitten dat je hem dan telkens mee naar buiten neemt samen met bijv. zijn favoriete speeltje en dat hou je een aantal minuten vol tot dat hij onzeker begint te worden en dan zet je hem weer binnen neer en geef je hem een beloning. En dat herhaal je gewoon telkens weer. Dan gaat hij misschien buiten zitten weliswaar om zijn beloning, maar dat gaat op een gegeven moment voorbij. Je moet inderdaad geduld hebben en dwingen is geen optie!

BTW je moet wel bij hem blijven zolang hij buiten zit, zodat hij doorkrijgt dat hij altijd op jou terug kan vallen, hierdoor zal hij zelfverzekerder gaan worden op den duur.

Lennart wink ;)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-01 - 16:44:14

Yarik is toch geen wandelende tak? Ik kan hem niet vinden op de foto.happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 18:53:05

*grin* ik heb ook al lopen zoeken wink ;)


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-02-01 - 19:13:25

hallo,
ik zie ook alleen maar groen! laugh :D
Mijn bonte boer is eens ontsnapt en hij heeft een volledige dag in de buurt rondgevlogen. De volgende dag is hij gewoon weer in zijn kooi gegaan naar zijn pop. Ik durf hem wel niet gewoon los laten vliegen, ik denk dat hij na een tijdje niet meer in zijn kooi terug komt.
Al de buren waren wel komen bellen om te zeggen dat ze een rare vogel zagen vliegen.
Groetjes,
Ann


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-01 - 19:47:39

ik denk dat yarik de foto zelf heeft genomenwink ;)wink ;)wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-01 - 20:11:17

Hallo....als jullie goed kijken was het op de foto zomer!!!!! laugh :D
Foto is als voorbeeldje om welke boom het gaat.
En helaas mijn camera is kapot...moet eerst een nieuwe batterij in....sad :(
Anders had ie er zeker op gestaan....happy :)

Lennart laugh :D


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 22:39:14

ohw *ahum* .. kon toch om een ehh groenblijvende boom gaan ofzo .. razz :pwink ;)

Hoe konden wij nou weten dat jij een foto zou plaatsen zonder vogel ! razz :pwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede