Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verschil in geslacht tussen de amazone's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verschil in geslacht tussen de amazone's
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-06 - 00:57:23 send message to CHEETAH

Hallo weet iemand of er verschil is in de karakter tussen de pop en man van de amazone's?
Zijn het beide na 4 jaar moeilijk vogels? Of valt het mee bij de pop?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-06 - 09:58:54 send message to Elfje

Mag ik heel erg eerlijk zijn?? Ik denk dat je je te veel zorgen maak over de tijd als ze broedrijp worden happy :) Ik heb zelf een mannetje gehad. EN ik moet zeggen het was bere komisch hoor als die stoere VENT over de bank of Kooi heen wandelde met zijn schouders breeduit/ Staart echt prachtig uitgespreidt van HIER BEN IK EN MOT JE ZE happy :) Ik wilde graag een man omdat vrouwtjes problemen kunnen krijgen met legnood/eieren leggen etc dat wilde ik niet.

groetjes
Lekker opgefokt door dat hij niet zijn vertrouwde douche kreeg thuis maar ergens op vakantie.


Hier lekker op dreef op zijn kooi. Dan ging die kop echt heen en weer zo van Motje ze, kom maar op. en dan nog geen tel later wilde hij kroelen alsof hij nooit gekroeld werdt.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-06 - 10:54:32 send message to CHEETAH

OKe, bedankt,

Hele mooie foto's trouwens!!!
Is dat niet de surinaamse amazone?

Groetjes


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-06 - 11:11:35 send message to Elfje

Ja een surinaamse geelvoorhoofd amazone happy :) een geweldig goede spreker ook als dat belangrijk is voor je.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-06 - 11:54:31 send message to johanblok

Ik betwijfel of er een groot verschil is in karakter, misschien is dat in de huiskamer wat meer te merken, maar zeker niet bij jonge vogels. Niet tamme vogels, zoals mijn muller amazones die alleen hun natuurlijk gedrag ten toon spreiden laten geen enkel verschil in gedrag zien, dat typisch is voor man of pop. Natuurlijk hebben beiden een eigen karakter, maar bijvoorbeeld paringen vinden zowel plaats met pop als man 'boven'. Ik denk dat het individuele karakter, het verleden, de opvoeding en de wijze van houding veel belangrijker is dan het pop of man zijn. Ik denk dat dit laatste weinig invloed heeft op het soort van gedrag bij amazones.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-06 - 18:16:46 send message to CHEETAH

Dat het een goede spreker is, is totaal niet belangrijk voor mij.
Daar heb ik al een grijze voor happy :)
Wat ik wel belangrijk vind is dat de vogel tam is en tam blijft.
En net als de grijze vrij rustig is.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-06 - 19:22:00 send message to Elfje

Oops ik zou niet willen stellen dat een amazone net zo rustig is als een Grijze wink ;) een amazone kan echt gigantisch uit zijn dak gaan als je iemand langs krijgt. op verjaardagen en feestjes wilde die van ons echt altijd het middelpunt zijn gelukkig op een leuke manier. (ook die van enkele kennissen/familie)

Weet je wat je misschien is moet doen als het wat mooier weer is, naar het NOP gaan en kijk eens naar hoe de verschillende vogels op je reageren. Doe wel lekker gek praten tegen ze en fluiten etc en dan zal je zien dat een amazone 9 van de 10 keer LUID met je mee gaat staan doen terwijl de grijze de kat uit de boom kijkt happy :)en denkt van Doe normaal joh laugh :D

Zo hebben we ons besluit genomen over of we een grijsje of een amazone zouden kopen 7 jaar terug. De amazone is/kan een feestbeest zijn zoals ik het noem plus ik vindt ze kwa kleuren veel meer spreken. Maar dat is echt een persoonlijke keuze. Als je een rustige vogel wilt is de Edel misschien een betere keuze.

groetjes


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-06 - 22:01:32 send message to CHEETAH

Hoi heel erg bedankt voor je advies.
Ik ga zeker naar de NOP.
Zowiezo zou ik een keer gaan om te fotograferen.
Maar aangezien ik nog niet echt weet wat ik wil kan ik er daar zeker wel achterkomen.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-13 - 00:26:33 send message to CHEETAH

Hoi Elfje,

Als ik ooit een amazone neem, dan word het deze soort.
Dit is trouwens zowiezo 1 van de mooiste papegaaien die ik tot nu toe heb gezien.








natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-13 - 11:23:56 send message to natasja

wel hele mooie duidelijke foto's en zeker een mooi scala aan kleuren !


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-13 - 13:39:48 send message to CHEETAH

Ik vraag mij alleen af welke ondersoort dit is.
Misschien de Bahia ivm het rood bij de schouders.
Zal wel heel duur zijn deze happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-13 - 13:50:51 send message to johanblok

Ik ben niet zo erg thuis in alle ondersoorten van de geelvoorhoofden, maar het lijkt me eerder een bont mutatie van de blauwvoorhoofd gezien zijn zwarte snavel en het blauw op de kop.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-13 - 13:54:52 send message to oranjekuif

volgens mij selectie kweek/bonte variant van de geelschouderblauwvoorhoofd.

In het algemeen hoe meer geel,hoe meer liefhebbers ervoor --hoe duurder

In denemarken en Zweden zitten kwekers met bijna helemaal gele vogels Kijk maar eens op deense site

mvg rene


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-13 - 14:13:53 send message to Elfje

Dat is inderdaad een mooie blauwvoorhoofd maar die zie je niet zo vaak hoor dus om er zo eentje te krijgen gaat nog wel moeilijk worden. Of heel duur! De geelschouder blauwvoorhoofd is de op 1 na mooiste amazone voor mij wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-13 - 15:48:25 send message to johanblok

Bij mij is de muller amazone favoriet, en dan vooral ook de ondersoort guatemala. Echte mooie guatemala's zijn vrijwel niet te vinden.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-13 - 16:22:06 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

deze vogel lijkt mij inderdaad een bonte blauwvoorhoofd. Ik twijfel er over of het een bonte geelschouder is, omdat bij de (echte) geelschouders behalve de kleine vleugeldekveertjes ook de de middelste en soms ook de grote vleugeldekveren geel zijn. In dit geval denk ik dat de bontfactor voor de gele vlek op de vleugel zorgt.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede