Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Duim even voor ons :) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Duim even voor ons :)
Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-08 - 17:09:40

Ik weet het is geen geelvoorhoofdamazone maar toch. Vandaag een telefoontje gekregen of ik geen grijze roodstaart wilde hebben, In eerste instantie zei ik maar ik wil liever een groene en toen maar ach deze wordt me in me schoot geworpen en dat zou wel is met een reden kunnen wezen. Dus morgen gaan we kijken bij de vogel of hij ons leuk vindt en of wij hem leuk vinden en daarna zien we wel wat de toekomst ons brengt. maar mijn man vindt grijsjes altijd een beetje saai komt misschien door de uitbundige karakters van de groene die wij hebben gekend.

Dus misschien ben ik vanaf morgen wel niet meer papegaailoos wink ;)
Voor mij maakt het niks uit als het maar veren heeft zou zelfs een duif mee naar huis nemen wink ;) hahahaha

groetjes


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-08 - 17:36:08

happy :)

Heel veel succes, en hopenlijk zal hij/zij geven wat je zoekt in een papegaai.

wink ;)

Peter.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-08 - 18:01:47

Maak het beestje gewoon dolgelukkig en vrolijk en er is niets saais aan. happy :)

Succes, ik duim mee.
Ton.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-08 - 18:10:27

Thanks Ton en Peter,
Maar waar ik aan zit te denken is dat grijsjes vaak zo neurotisch zijn ik heb geloof ik nog nooit een geplukte groene gezien? Dus dat is eigenlijk voor mij het enige dat ik een beetje eng vindt eraan. Maar ik zal zeker proberen het diertje gelukkig te maken. Heb de snoepjes pot al opgezocht en probeer hem gewoon om te kopen wink ;)

doei


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-08 - 20:25:57

Ik heb al wel diverse malen geplukte 'groene' amazones gezien, ik betwijfel of dit bij grijze roodstaarten vaker voorkomt. De laatsten worden wel vaker in de huiskamer gehouden, denk ik, vandaar dat je dat meer ziet.


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-08 - 23:26:54

zorg dat je bij je keuze je hart volgt en ook goed kijkt dat de papegaai bij je past en je goed aanvoeld

argo


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-09 - 00:16:55

Voor zover ik het zelf heb ervaren en gezien komt het plukken bij bijna elke soort voor. Veel mensen gaan ervan uit dat het een probleem is die alleen in gevangenschap voorkomt maar ik heb al van een paar bird spotters gehoort dat dit ook in het wild wel eens wordt waargenomen. Mijn eigen conclusie waarom je in het wild dit niet of nagenoeg niet ziet is doordat een dergelijke vogel direct een prooi is voor roofdieren. De meeste roofdieren zoeken nl naar zwake dieren. Een dier dat er anders uit ziet dan de rest. Maar goed, dit is een eigen conclusie en niet wetenschappelijk onderbouwd.

Erwin


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-09 - 08:11:26

Erwin ik denk dat een plukker in het wild sterft door onderkoeling! als je geen jasje meer heb is het koud hoor happy :)

maar ben dus op van de zenuwen HEEL VERVELEND eigenlijk heb wel een waslijst met vragen al voor de eigenaar want ik wil wel alles weten wat er te weten valt happy :)ach en dat plukken verhaal heb ik vannacht aan de kant geschoven. maak me zorgen om waarschijnlijk helemaal niks. Komt denk ik gewoon omdat we al hadden besloten om na de zomervakantie een amazone terug te kopen en tja dan is dit wel een hele ommezwaai in 1x.

ach nog maar 4 uurtjes te gaan.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2005-02-09 - 10:21:20

Aan onderkoeling sterven ze zeker niet. ik heb momenteel een compleet geplukt koppel pyrrhura, die zitten onverwarmt buiten, wel met een broedblok om in te slapen uiteraard. Deze hebben nu al 2 vorstperiodes probleemloos doorstaan, ze eten wel bijna 2 keer zoveel als de rest van mijn vogels, om de motor warm te stoken..
Waarschijnlijk zal plukken in de natuur een parasitaire oorzaak hebben..

Martijn


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-09 - 11:41:20

Weer wat geleerd wink ;) Het leek mij dat ze dan sneller verkouden zouden worden.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-09 - 22:24:31

En Elfje???? zo onder de indruk dat je geen tijd meer hebt om ons op de hoogte te brengen wink ;) of heb je een teleurstelling te verwerken?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-09 - 22:52:20

Nee ze is GEWELDIG happy :) alleen is ze niet getraind om op te stappen met een stok en heb ik al een mooie knauw gehad daar. Ze is nu nog daar omdat we hadden afgesproken dat we er eerst goed over gingen denken/praten, maar we waren nog niet thuis of mijn man zat al te kijken naar een nieuwe kooi omdat ze woont nu op een hele mooie standaard en dat vindt ik eigenlijk voor in de nacht en als we eens niet thuis zijn niet zo goed idee.
Dus het is nog niet zeker maar ach ze is wel heel erg mooi. Vandaag is ze nog naar de dierenarts geweest om nagels/vleugels etc bij te werken. Dus er is wel altijd goed voor haar gezorgd. Ze is eenkenigsad :( maarja met een hoop liefde, geduld en aandacht moet dat wel een beetje te verhelpen zijn hoop ik. En geen PLUKKER happy :)

groetjess


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-09 - 22:54:41

Nou, dat is een leuk bericht. Hopelijk haal je deze vogel in huis en worden jullie dikke vriendjes. Succes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede