Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > toekans Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-04-18 - 18:15:05 send message to Toine84

Kwestie van persoonlijke smaak vind ik. Waar trek je de grens hè. Verder vind ik dat je bericht 0,0 bijdraagt aan deze topic.


Caudex
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-06 - 23:15:19 send message to Caudex

Nou,nou,

Doe eens aardig tegen elkaar.
En ga ondertussen gewoon verder met het geven van info, ik lees graag mee, want ik wil ze ook in m'n voliere.
Maar........... ik ben zelf een kromsnavelkweker en geen ervaring met toekans, dus ga vooral verder, wat moet ik nog meer weten?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-07 - 10:01:47 send message to lennard

@Toine84
Dat is toch mijn mening ik vind dat ze in der land moeten blijven zitten lkkr vrij in de boom maar niet bij een kweker in een voliere.
Als je nou een dierentuin was dan zou ik zeggen dat kan nog wel maar die hebben meestal geen kleine hokken.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2006-05-07 - 10:46:10 send message to Galah46

Naast mijn kromsnavels heb ik ook toekans 3 stuks,2 mannen en een pop,ééntje overleden in de winterperiode.sad :(
ramphostos vittelinus,dottergele toekan genaamd,vanwaar deze naam weet ik niet,ze hebben alleen geel onder de bek naar de borst toe.Ze krijgen ook T-16 van Versele,Claus bruin,druiven,aardbeien,bessen af en toe Claus insektenvoer bij gemengd.Ze doen het er goed mee.
Op badwater zijn ze verzot,doen ze echt iedere dag.zorg ook altijd voor drinkwater want deze vogels drinken behoorlijk,komt mede door de droge voeding.Ik heb ze nu een jaar,in het begin waren ze echt schuw en wild,maar na en paar maanden worden ze mak.Ze komen de druiven zo uit je hand halenrazz :p.Ik vind dat het prachtige dieren zijn met interessant gedrag en vooral nieuwsgierig,en idd ze kunnen niet tegen de kou.Heb er +- € 700 /stuk voor betaald.Hou ze voor het ogenblik nog binnen,maar anders hebben ze een voliere ter beschikking van 3 x3 x2 buitenvlucht en 2 x3x2 binnenvlucht.

Als je engels machtig bent kun je op amerikaanse sites meer vinden,ginder worden ze toch al iets langer gekweekt dan hier.Dus ook effe googlen.

angryLennard,je uitspraak doet niets tot dit topic,daarbij als je dat zegt van deze vogels kun je dat ook van andere vogels zeggen en geen enkele houden.Je moet weten dat er nog zeer veel andere vogelliefhebbers zijn die andere soorten vogels houden dan kromsnavels en toekans behoren daar ook toe.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-05-07 - 10:52:27 send message to bert1974

wat is er voor toekans anders dan voor ik noem maar een vogel een ara.
al je zegt dat toekans in de vrijheid horen dan geld dat ook voor alle andere vogels.
groeten bert


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-05-07 - 12:19:36 send message to MrandMrsSwift

Daar ben ik het mee eens Bert. Als je al beesten neemt moet je je er goed in verdiepen voordat je ze aanschaft, zoals de topicstarter happy :)

Hoe zit dat nou eigenlijk met importvogels?
Komen die gewoon van een kweker die in het buitenland woont of zijn het wildvang?


BALD
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-05-07 - 13:42:56 send message to BALD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb in het verleden succesvol gekweekt met toekans ,neushoornvogels en vele andere vruchten- en insecteneters.Alle vruchteneters hebben nood aan dierlijke eiwitten ,ook toekans.Daarom geef aan toekans ongeveer 15% van een dagrantsoen eendagkuikens,hondebrokken en spiering,deze zorgen voor al het nodige dat in fruit niet aanwezig is.Wanneer dit niet opgenomen word door de vogels ,dan moet het aangeleerd worden,anders zal het kweken met deze vogels achterwege blijven.
Natuurlijk vorstvrij overwinteren en geschikte broedblok(liefst een beetje vermolmd )moet niet zo groot zijn ,ze geraken er best wel in en uit.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-07 - 16:02:15 send message to lennard

jah daar heb je wel gelijk in ik zal in dit toppic niks meer zeggen.wink ;)


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-05-07 - 16:26:31 send message to suk

eindelijlaugh :Dlaugh :Dk


Caudex
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-14 - 17:15:04 send message to Caudex

Hoi,

Bedankt jongens, ik weet genoeg.
'K heb voldoende info, geen Toekans voor mij.
M'n voliere is net te klein, niet volgens de boeken maar wel naar m'n zin. Bovendien denk ik dat als ik alles zo eens bekijk dat de overstap naar deze vogels iets te hoog gegrepen is, ga het eerst eens proberen met wat spreeuwen.
Lennard, ook jou mening heeft hiertoe bijgedragen !!
Bert, ik zag dat je op een ander forum werd aangevallen over een impulsieve aankoop, maar ieder die iets verder kijkt kan zien dat je geen leek bent op vogelgebied, veel succes met je koppel ara's (toch??)
Iedereen... volgens mij is iedere vogelLIEFHEBBER er niet op uit om zijn vogels een vervelend leven te geven, maar juist het tegenovergestelde en in dat kader telt ieders mening!!!! Ook al is dat niet de jouwe. Toch?!!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-14 - 18:17:37 send message to lennard

Bedankt toch iemand die het met me eens is :Phappy :)razz :p

Ik had het toch beter niet kunnen zeggen want dan zou dit niet gebeurd zijn.sad :(



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede