Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > say no more Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>


Auteur Onderwerp : say no more
Morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-02-10 - 21:28:00 send message to Morris

angrySuch a bad experience never again (SABENA). !Dit is toch om te kotsen! angry


(Dit komt natuurlijk niet alleen bij Sabena voor ook bij andere luchtvaartmaatschappijen).


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-10 - 21:41:38 send message to oranjekuif

Dit bericht is 2 keer gewijzigd



Lukt mij ook nietsad :(


Morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-02-10 - 21:47:07 send message to Morris

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

user wiped their message


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-02-10 - 22:50:43 send message to piet witteman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



het is zo makkelijk;ga met je cursur in het tekstvlak staan en druk dan op ""insert image "
en plak daar het adres tussen
net als dit maar dan zonder spaties bij [img]http://

[ img]http://img40.exs.cx/img40/3161/naamloos8wk.png[/img ]


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2005-02-10 - 22:55:47 send message to aws

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-10 - 23:28:12 send message to oranjekuif

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Zolang er vraag naar zal zijn,zal er ook aanbod blijven bestaan(endit gaat helaas niet altijd goed)

En zolang er nog steeds import en exportquotas afgegeven worden zullen deze praktijken plaatst vindensad :(sad :(


P.S Hier ligt dus ook verantwoording bij de ,,liefhebbers,, zelf.(al zul je dit wel niet mogen stellen,ben ik bang)


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-02-11 - 07:28:53 send message to sannie

en dan vraag ik me altijd af: die mensen die importvogels kopen, weten die hoe vaak dit mis gaat en hoeveel vogels moeten sterven voor die ene die het er levend vanaf brengt? kan het ze niet schelen? is de prijs belangrijker dan alle andere dingen?
of is het gewoon onwetendheid?
ik weet dat importeren niet hetzelfde is als smokkelen natuurlijk.
het kan ook goed, importeren, maar als je dit soort (smokkel)praktijken ziet...................


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-11 - 08:30:09 send message to johanblok

Veel mensen, zeker als ze voor het eerst een papegaai kopen, zullen zich dit niet realiseren, zeker aangezien vooral winkels het feit van geimporteerd zijn zo veel mogelijk zullen verbergen.
Voor de liefhebber ligt hier zeker een enorme verantwoordelijkheid die vaak niet genomen wordt: geen importvogels kopen. Daarnaast vind ik de verantwoordelijkheid van de regering die quota's voor wildvang blijft afgeven echter nog groter. Als de vogels eenmaal hier zijn moet ze toch een redelijk leven geboden worden. De regering dient elke import van wildvang te verbieden.
Geen enkele vereniging voor papegaaienhouders zet zich hier voorin of deelt uberhaupt dit standpunt. Als ze wel dit standpunt delen, dan zijn ze hier zeer inkonsequent in, aangezien ze dan nog wel laten op commerciele schaal advertenties toelaten (dit geldt ook voor Pakara). De enige organisatie die zich hier serieus druk om maakt is de World Parrot Trust, misschien te provocerend: De ECHTE liefhebber bestrijdt wildvang en ondersteunt het behoud van de papegaaien in het wild middels een organisatie als WPT!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-11 - 09:34:28 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ter Completering.
http://www.worldparrottrust.org/

Vul ook even de petitie tegen wildvang in.
http://www.worldparrottrust.org/trade/tradeform.htm
En beter nog, word gelijk lid. Het blad is in het engels maar er zit een nederlandse vertaling bij.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-11 - 11:07:52 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Natuurlijk steunen de meesten deze actie's. Ook ik heb uiteraard getekend.

Het is alleen wel jammer dat altijd dezelfde foto's terug komen in beeld. Hiermee gaat volgens mij de hardheid uit het verhaal. De meesten kennen deze foto nu wel en staan er niet zo snel meer bij stil als de eerste keer. sad :(

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-11 - 12:58:08 send message to oranjekuif

Toch blijf ik het schande vinden dat er van de meest gekweekte papagaaien soort ter wereld,hoofdzakelijk de jonge nakweek vogels de huiskamer in gaan en er bijna geen nakweek vogels op gezet worden voor de kweek.

Tevens is de ,,productie,, tijd van import grijze(en na kweek) VAAK ontzettend kort omdat ze meestal in een kleine kooi uitgemolken worden (eieren leggen,zoveel en zo vaak mogelijk,broedmachine in, en handopfok).
Als ze dan niet meer produceren,wordt er een onwetende gezocht voor de gegarandeerde,, kweekstellen,, Dit noemt men ook ,,liefhebberij,,
(ik noem het anders,maar hou dit maar voor mezelf)angry

Dit doet natuurlijk niet elke kweker,maar er zitten er wel verschillende tussen.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-11 - 13:04:15 send message to dooren

Natuurlijk ben ik ook tegen wildvang.
Wellicht tegen het zere been van sommige maar toch: wat ik wel jammer vindt dat vele liefhebbers vaak kiezen om hun eigen jongen met de hand groot te brengen en deze vervolgens voor de hoogste prijs verkopen voor in de huiskamer. Hierdoor verdwijnen vele goede vogels welke voor de kweek konden worden ingezet zodat import op langere termijn niet nodig is.

Als we meer vogels proper bij hun ouders lieten opgroeien en ze voor minder geld verkochten aan serieuze kwekers dan was die stomme import helemaal niet nodig.

Echter het merendeel kiest voor de Euro's en zorgt zo indirect voor extra importen, immers naar goede kweekvogels is ook altijd behoefte, zeker als deze vervolgen "handtamme" vogels produceren die weer voor de hoogste prijs weggaan.

Een ander probleem is dat er nog steeds veel vogels bij het NOP terecht komen, eigenlijk zouden deze vogels weer moeten instromen bij de particulier in de huiskamer of direct indien mogelijk worden ingezet voor de kweek bij liefhebbers. Het NOP zou hierover ook moeten nadenken, de oplossing is niet alsmaar meer hokken/volieres bouwen, te meer omdat papegaaien oud worden is men volgens mij nog lang niet uitgebouwt. Hier is ook een andere tactiek nodig.

Hierdoor zou de vraag naar importvogels wederom dalen.

Wij als liefhebbers hebben zelf veel meer in de hand dan we denken.
Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-11 - 13:06:17 send message to dooren

He, Rene het is toch vreemd dat we op dit moment van de dag allebei hetzelfde denken en opschrijvenlaugh :D
Gert


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-02-11 - 16:57:00 send message to etab

dacht dat sabena al even failliet was??


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-11 - 17:07:50 send message to goffini

quote
Het is alleen wel jammer dat altijd dezelfde foto's terug komen in beeld. Hiermee gaat volgens mij de hardheid uit het verhaal. De meesten kennen deze foto nu wel en staan er niet zo snel meer bij stil als de eerste keer

Daar heb je ook wel gelijk in maar, er komen toch ook dagelijks nieuwe vogeleigenaren en hobbykwekers bij. En voor die mensen is het allemaal nieuw en dus wel de harde werkelijkheid.


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-02-11 - 17:21:13 send message to sannie

helemaal waar, en als je deze mensen nu eens kunt bereiken vóór ze een vogel aanschaffen denken ze misschien twee keer na over waar ze er een aanschaffen!



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 101 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede