Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > pas op Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
volgende >>>


Auteur Onderwerp : pas op
goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-06-15 - 10:12:42

Pas op voor de handelaar
Dennis mailt mij over een vogel die ik zoek.Ik wijs hem af vanwege de denigrerende uitlatingen over hobbyisten op zijn site.vervolgens reageerd hij zo.Dus let op wat u aanbiedt.



over vogels die je te koop aanbied moet je wel belasting betalen als is het prive en of hobbyist
dus zien we u meer dan 3 keer per jaar aanbieden zullen we dit melden bij de belastingsdienst.
succes
dennis papegaaien kwekerij en vogelpark
----- Original Message -----
From: Bas
To: dennispapegaaien
Sent: Saturday, June 14, 2003 7:50 AM
Subject: Re: aratinga


Nee, dank je,
Ik ben een hobbyist.Zoéen waar je tegen waarschuwt op je site
ik zoek wel verder
Bas



marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2003-06-15 - 16:57:02

quote
posted by goffini
Pas op voor de handelaar
Dennis mailt mij over een vogel die ik zoek.Ik wijs hem af vanwege de denigrerende uitlatingen over hobbyisten op zijn site.vervolgens reageerd hij zo.Dus let op wat u aanbiedt.



over vogels die je te koop aanbied moet je wel belasting betalen als is het prive en of hobbyist
dus zien we u meer dan 3 keer per jaar aanbieden zullen we dit melden bij de belastingsdienst.
succes
dennis papegaaien kwekerij en vogelpark
----- Original Message -----
From: Bas
To: dennispapegaaien
Sent: Saturday, June 14, 2003 7:50 AM
Subject: Re: aratinga


Nee, dank je,
Ik ben een hobbyist.Zoéen waar je tegen waarschuwt op je site
ik zoek wel verder
Bas


Bas,

Toch vreemd he.....niet kunnen spellen en toch weten hoe je de belastingdienst informeert...laugh :D

Wat betreft dit belastingverhaal...
In principe is het zo, dat als je vogelhobby een vaste bron van inkomsten is, je dit op zou moeten geven bij de belastingen. Het leuke is dan dat je ook al je kosten die gemaakt zijn om dit stuk inkomen te verwerven mag aftrekkenwink ;)
Aangezien de gemiddelde hobbyist al blij mag zijn als hij de kosten eruit krijgt, levert dit dus waarschijnlijk eerder een aftrekpost dan een bijtelling op...reden waarom de belastingdienst je aangifte waarschijnlijk niet zal napluizen....happy :)


Ik koop zelf altijd vogels bij collega's waar je een goed gevoel over hebt als je op bezoek gaat. Dat lijkt me een aardig criterium. Sommige personen hoef je niet eens te ontmoeten om te weten dat je er nooit een vogel zult kopen.

groeten Martijn


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-06-15 - 19:22:19

Dit is inderdaad een belachelijke reactie van Dennis papegaaien. Wie is hij om mijn site te gebruiken om te adverteren en tegelijkertijd de bezoekers van deze site aan te geven bij de belastingdienst ????

Ook al zal de belastingdienst misschien niet veel doen, daar gaat het niet om. Het gaat mij even over de toch wel achterbakse manier van zaken doen van Dennis papegaaien.

Ik zal zijn advertentie van mijn pagina verwijderen. Wel jammer, want nu zal ik toch weer op zoek moeten naar een nieuwe sponsor voor deze site. Want er zal toch wat geld moeten binnen komen om aan het eind van deze maand de rekening voor de hosting weer te kunnen betalen.

Ik kan als slot alleen maar zeggen dat het hoe dan ook jammer is, dat het zo moet gaan in de vogelhobby is voor mij wel een erg grote tegenvaller.

Groeten
Jan


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-06-16 - 14:35:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zet je rekeningnr. eens op je site voor donaties.
In elk vogelblad moet je betalen voor advertenties, hier kun veel sneller en eenvoudiger dat vinden wat je zoekt.
Ik zag dat de advertentie verwijderd is en dat jouw dat € 25 kost.
Dus kom op met dat nr. ik maak om te beginnen € 10 over, wie volgt.


wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2003-06-16 - 16:15:49

Pas op dat Dennis dit niet leest!!!

Dan geeft hij je aan bij de belasting omdat je inkomsten krijgt door je site razz :p razz :p razz :p razz :p


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-06-16 - 16:26:25

Aangezien de gemiddelde hobbyist al blij mag zijn als hij de kosten eruit krijgt, levert dit dus waarschijnlijk eerder een aftrekpost dan een bijtelling op...reden waarom de belastingdienst je aangifte waarschijnlijk niet zal napluizen....

Daar maak ik me met mijn bestand ook zeker niet druk om.Maar ik hou er niet van als mensen mij bedreigen.

quote
posted by blg
Zet je rekeningnr. eens op je site voor donaties.
In elk vogelblad moet je betalen voor advertenties, hier kun veel sneller en eenvoudiger dat vinden wat je zoekt.
Ik zag dat de advertentie verwijderd is en dat jouw dat € 25 kost.
Dus kom op met dat nr. ik maak om te beginnen € 10 over, wie volgt.

Ik volg.
Onder de a tel ik ongeveer 200 namen.Als elk lid 5 euro stort, dan kun je weer 40 maanden vooruit.
En dan is er nog van b-z.Over welke termijn praat je dan?
5 euro is een schijntje voor onbeperkt adverteren op deze site, die zichzelf wel bewezen heeft.
1 keer adverteren op marktplaats kost al meer (wel boven de 200 euro).





agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-06-16 - 21:29:15

Goffini, je hebt helemaal gelijk. Zulke bedreigingen maken het er niet leuker op. Ik heb echte een nare smaak overgehouden van deze hele gang van zaken.

Die 25 Euro per maand is inderdaad het bedrag dat ik nodig heb om de site draaiende te houden. Het is niet veel, maar zo op jaarbasis is het toch een aardige hap geld.

Ik vind het heel leuk te horen dat er zo meegeleefd wordt en dat jullie wel bereid zijn een donatie te doen.

Ik kan natuurlijk niemand verplichten om wat te geven, maar het wordt zeker op prijs gesteld. Ik kan ook nog niet beloven dat de mensen die wat doneren enkele privileges krijgen.

Donaties zijn welkom op rekening:

47.77.86.170
tnv J. Brinkers
te Enschede

Voor eventuel privileges later, graag uw gebruikersnaam vermelden bij de omschrijving.

Alvast hartelijk bedankt !!
Groeten
Jan Brinkers


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-06-16 - 22:15:49

Ik wil helemaal geen privileges.Het is goed bedoelt maar dat is niet de achterliggende gedachte.Die site moet gewoon in de lucht blijven.
Met een met een bestand in de groei blijf je zoeken.Een site als deze is daar perfect voor.
De advertenties in vogelbladen zijn vaak al achterhaald.
De donatie is al overgemaakt.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2003-06-16 - 22:19:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
posted by goffini
Ik wil helemaal geen privileges.Het is goed bedoelt maar dat is niet de achterliggende gedachte.Die site moet gewoon in de lucht blijven.
Met een met een bestand in de groei blijf je zoeken.Een site als deze is daar perfect voor.
De advertenties in vogelbladen zijn vaak al achterhaald.
De donatie is al overgemaakt.

ik ook wie volgt


jakobjan
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-06-17 - 08:17:16

Ik volg zeker, laugh :Dlaugh :D
Deze site moet gewoon blijven bestaan...


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-06-17 - 15:50:12

Alvast bedankt !!!

Dat het niet om de privileges gaat weet ik wel. En ik heb er toch nog geen bedacht, maar mochten die ooit komen, dan doe ik graag wat extra's voor jullie terug.


jakobjan
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-06-17 - 16:09:48

Nou met 3425 ingeschreven gebruikers , laat daar eens 10% 5 euro storten dan kun je 5 jaar shocked 8O vooruit. laugh :D , lijkt me wel lekker dacht ik zo..


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-06-17 - 16:38:45

Er zitten nog veel gebruikers bij die eruit moeten hoor. Dubbele, langer dan 2 maanden niet online etc. Dus de helft blijft maar over happy :)

Maar hoe weet je het preciese aantal???? Ik moest het even controleren, maar het is precies 3425. Ik dacht dat nergens zichtbaar zou zijn.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-06-17 - 20:15:58

Ik zal nog ook het staartje melden over de advertentie van Dennis.

Dennis belde mij vandaag naar aanleiding van de mail die ik hem gestuurd had. Hij wilde graag wat uitleg.

Dus ik heb hem netjes verteld dat ik het niet kon waarderen dat hij dreigt gebruikers van mijn site aan te geven bij de belastingdienst en dat mijn site er niet voor hem is, maar voor de bezoekers/gebruikers. Dus dat er voor mij geen andere oplossing mogelijk was dan het verwijderen van de advertentie.

Dennis vind gewoon dat iedereen die meer dan 3 keer per jaar vogels aan biedt op mijn site illegaal bezig is. Hij staat dan ook vierkant achter zijn uitlatingen in zijn mails. Het enige wat hij aandraagt als verdediging is dat hij vind dat zijn uitlatingen uitgelokt zijn en uitgespeeld zijn door "een klein groepje kampers uit het oosten", waar hij de dupe van is. "Handelaartjes die het niet zo nauw nemen met de hobby, en geen KvK nummer hebben". (Aangezien ook ik woonachtig ben in het oosten, was dit niet een al te slimme opmerking)

Hij dreigde al weer met de belastingdienst te tippen over mensen die op de site adverteren. En ik kon dan ook wel eens in de problemen geraken als iemand die medewerking heeft verleent aan de illegale handel in vogels. Hij vond het wel jammer dat ik mijn "machtspositie" gebruikte om hem van de site af te zetten.

Dat was het wel ongeveer, het lange gedraal over hoe lang zijn zaak al bestaat en hoe goed zij wel niet werken heb ik voor de bondigheid maar even weggelaten.

Ik maak me niet druk om zijn uitlatingen. Ik heb hem nog wel gevraagd of dat hij dit enkel uit wraak doet en of hij beseft dat de vogelliefhebberij hier niets mee opschiet. Dat het wraak was beaamde hij gelijk. Maar hij is in de verovertuiging dat juist de door hem genoemde hobbyisten meer kwaad voor de vogelhobby veroorzaken dan hij zelf.


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2003-06-17 - 21:13:57

Ik heb ooit eens gehoord van een handelaar op de vogelmarkt in Boskoop. Als iedereen nu maar blijft kopen bij slechte handelaren blijft deze bestaan. Dus als nu iedereen niets meer bij hem koopt zal zijn bestaan langzaam wegzakken naar het nivo van weer een hobbykweker die ook meermaals moet adverteren om zijn vogels kwijt te raken.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-06-17 - 22:00:20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een paar kampers uit het oosten, hij moet eens kijken waar hij zelf weg komt.
Ik ben bijna 25 jaar met vogels bezig en heb al heel wat handelaren zien komen en gaan goeie en slechte, maar geen een heeft ooit iets goeds over hem gezegd.
Zou een boek kunnen vullen over de praktijken die hij heeft uit gehaald.
Verder vergeet een ding niet die de bal kaats.
Mijn € 10 is onderweg, dus jongens en meisjes niet vergeten wel overmaken.
Geen priveleges Jan, we doen het ook uit eigen belang, je zou ons natuurlijk wel op je bruiloft kunnen uitnodigen, hahaha.

Benno Loman




Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede