Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > catharina parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : catharina parkiet
irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-02-11 - 17:29:24 send message to irri

hallo, ik heb een vraagje,
wil graag mijn catharina's laten sexen, nu kun je kiezen tussen endoscopisch onderzoek of d.m.v. dna. welke manier is beter?, heeft iemand ervaring
met de dna methode want die andere lijkt me minder veilig (voor de vogel in ieder geval)groetjes marjan


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-02-11 - 17:34:17 send message to Daniel

Waarom laat je je Catharina's sexen, je kan gewoon aaan de middelste staartveren zien of het een man of pop is ( of je moet natuurlijk een mutant hebben, maar ik heb weinig ervaring met sexen daar kunnen anderen beter over adviseren)


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-02-11 - 17:40:27 send message to irri

hoi, dat is meestal zo, maar er zijn weleens uitzonderingen, ik kan het bij mijn vogels niet goed zien, heb nu een popje die heel erg donker is
op de staart veren, vandaar
groetjes


gleisbird
Website Member
Posts :57

Website Member
2005-02-11 - 18:47:03 send message to gleisbird

hallo marjan,
je kan de catharina ook laten sexen doormiddel van vederonderzoek http://www.gendika.com/ dan kijken ze naar het dna of het een man of pop is het kost bij genetika 22.50 geloof ik. je moet dan zelf wat veren trekken
maar op de site staat precies hoe of wat.
gr herman
http://www.catharinaparkiet-psc.nl/


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-02-11 - 18:57:11 send message to irri

hoi,
bedankt voor de tip, en is dat net zo betrouwbaar als endoscopisch?
groetjes


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-02-11 - 19:54:41 send message to JeroenBosch

Beste Irri,

Er is ook een trucje waaraan je MEESTAL (dus niet altijd) kunt zien of het een man of pop is, namelijk: met je nagel rustig langs de tralies gaan, de pop doet meestal de staartveren uit en de man niet.

Let op er zijn natuurlijk wel uitzonderingen, maar bij mij werkt het meestal goed.

Succes.

Groeten Jeroen


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-02-13 - 12:06:41 send message to irri

laugh :Dhahaha, ben net langs de tralies gegaan en ze zitten me aan te kijken alsof ik een een of andere malloot ben haha, maar was te proberen bedankt in ieder gevallaugh :D
groetjes


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-13 - 12:30:13 send message to ParkietenPeter

Irri,

Waarom wil je ze laten sexen? Persoonlijk zou ik afwachten totdat eht kweekseizoen er is en dan merk je vanzelf of het een koppeltje is. Ik zou het geduld van 22,50 per vogel wel op kunnen brengen.

Succes
Peter


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-02-13 - 16:37:38 send message to irri

hoi, het zit namelijk zo: ik had ze eerst allemaal bij elkaar in een kamervoliere, nu zat er een popje bij waarvan ik zeker ben dat het er een is (ze heeft al eens eitjes gelegd)maar ze viel alleen vrouwelijke vogels aan, tenminste, ik denk dat het vrouwtjes zijn, (waarschijnlijk concurentie ofzo)alle mannetjes waren welkom misschien wil ze ze allemaal voor zichzelf, dat weet ik niet, maar ik wil graag dat iedereen van mijn vogels gelukkig is, daarom wil ik het graag weten, groetjes majan


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-13 - 20:36:25 send message to thuis

Hallo Marjan, om antwoord te geven op je vraag.
Ik ben zelf voor sexen door middel van het opsturen van wat buikveertjes naar GENDIKA. Je hoeft de vogels niet te transporteren en ze gaan niet onder narcose. Ik heb hier goede ervaringen mee. Endoscopisch heeft het voordeel dat de dierenarts gelijk kan zien hoever de geslachtsorganenen zijn ontwikkeld en of er zichtbare afwijkingen zijn etc. Ga voor endoscopisch wel naar een goede vogelarts.
Het is dus een beetje eigen keuze, voor het gemak bij mijn eigen nakweek kies ik voor Gendika, bij aanschaf van een nieuw koppel kies ik voor endoscopisch omdat ik dan meer/andere informatie krijg.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-13 - 20:43:06 send message to thuis

ooohhh voordat er iemand boos wordtrazz :p ik bedoel BORSTveertjes niet buik....
en over betrouwbaarheid? Overal worden fouten gemaakt maar ik denk dat DNA sexen best betrouwbaar genoemd mag worden.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-13 - 21:39:08 send message to lovebird-farm

genetisch of endoscopisch onderzoek is veel te duur voor catharina parkieten! gewoon even naar de staartveren kijken! (een koppel kost hooguit 30 euro wie gaat er dan nog eens 50 euro geslkachtsbepaling betalen als het ook gratis kan???)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-13 - 21:53:51 send message to thuis

Zeg lovebirdangry wie maakt dat uit...!
De vraag is over het verschil van DNA en endoscopisch, mogen mensen nog zelf uitmaken hoeveel geld ze willen uitgeven voor hun vogels!
Blijkbaar WEET jij alles, is jouw WIJSHEID WET maar mogen we allemaal nog een eigen keuze maken of zullen we alles maar aan jou overlaten!angry


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-13 - 23:04:42 send message to lovebird-farm

Dit is gewoon logisch denken maar voor veel mensen erg lastig!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-13 - 23:24:14 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Zeg lovebird wie maakt dat uit...!


Hoi thuis, wat maak je je nu druk! sad :(sad :(

Bij hem draait het allemaal om geld en geeft hij m.i geen ene malle moer om zijn beesten want ze mogen geen cent kosten!!!!.
Zijn nickname zegt het al....farm!

Al had ik een grasparkietje van een knaak (was vroeger f 2,50)....als ik vind dat ik € 100 of van mijn part € 1000 uit moet geven voor dat vogeltje maak ik dat steeds zelf nog wel uit en niet meneer Lovebird-farm met zijn "flitsende" en onnozele adviezen.....volgens mij kan ie ook beter zijn nickname veranderen in bird-farm....want uit al zijn commentaren spreekt verrekt weinig liefde....laugh :D
En als hij zegt dat het voor veel mensen moeilijk is om (logisch) na te denken, zegt dat meer van hem zelf als van alle andere Vogelarena-leden!!!!
Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-14 - 08:35:43 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit soort reacties doet mij denken aan een voormalig lid, Mario. (pas op, lovebird-farm, ik ken je niet, maar je komt ook zo over, no offencewink ;))

En ik moet me aansluiten bij de algemene mening. Zelf ook al eens een paar keer gevraagd waar hij alle wijsheid vandaan hald, sorry, geen reactie.

Jammer.

Maar gelukkig mogen we het allemaal zelf bepalen waar we ons geld aan uitgeven. En als Irri dat wilt uitgeven voor het sexen van catharina's, mag dat ook.laugh :D

Ze geeft duidelijk aan wat het probleem is en dan is voor haar DNA-sexen wellicht het beste. Bij Gendika €22,50 per vogel.

Succes Irri
wink ;) Peter



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede