Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Touracos Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Touracos
Landerloos
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-02-13 - 09:34:29

Weet er iemand meer informatie over de touracos vogel of waar ik ergens op het internet meer info kan vinden.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-13 - 15:21:36

Is wel te vnden als je met google zoekt op toerako.

De eerste site: Toerako's zijn fascinerende vogels. Hun kleurenpracht en sierlijke verschijning zijn een lust voor het oog. Het gedrag is speels en nieuwsgierig. Kortom, een prachtige vogelsoort. De ornithologie heeft nooit goed raad geweten met deze alleen in Afrika voorkomende vogelsoort. Ze is ingedeeld bij de koekoeken maar van de koekoek zoals wij die kennen hebben ze weinig weg. De veren met hun mooie kleuren vormen een verhaal apart. Het zijn geen afgeleide kleuren maar 'echte' kleuren die alleen bij de toerako voorkomen. Zie verder:
http://www.aviornis.nl/folder/toerakos.html

Ton.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2005-02-13 - 15:25:19

Hallo,landerloos,deze vogels hebben mij ook altijd geinteresseertmaar kijk eens naar deze site ,is van een engelse topkweker. www.touracos.co.uk/ Hopende U van dienst te zijn.Brecht.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-13 - 16:59:34

van der sterren/ vogel en zaaduis floralia (ook delar van pagima green, fonio padddy enz dit is de kweker ervan) Heeft ook touraco's en verkoopt er elk jaar weer een aantal 100 den ook de reuze touraco die alleen papaya's eet!


Dusky
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-02-14 - 09:17:02

Heeft iemand ervaring met het kweken van tourako's in kassen of worden ze meestal ook buitengehouden (dat deed die Britse kweker tenminste?)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-14 - 09:20:53

Als je serieus geinteresseerd bent, neem eens contact op met de mensen van de afdeling voor toeraco's voor aviornis. Bij de contactpersonen die daar vermeld staan ben ik ooit op bezoek geweest, zij hadden toen diverse toeraco's in buitenvolieres met aansluitende binnenhokken, maar waren ook in een (heel) grote kas volieres aan het bouwen, ik kan mij niet meer herinneren of daar ook toeraco's in zaten, waarschijnlijk wel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede