Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kalkpoten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kalkpoten?
holtland
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-02-17 - 00:04:26

Ik zit met een behoorlijk probleem.
Ik heb drie Noorse goudvinken die allemaal door hun poten gaan. Bij inspectie blijkt er boven de tenen een aantasting van de poot te zijn, beetje witachtig. En bij de ring een oranjeachtig gezwel. Door de ring sterft de onderpoot helemaal af. Wat kan dit zijn, en wat doe ik eraan? Vreemd is dat mijn andere soorten vogels er geen last van hebben.
tot nu toe heb ik gedaan: zalf tegen kalkpoten gekocht. Helpt niet. Ingesmeerd met slaolie, helpt ook niet. Zijn het wel kalkpoten?

Uw reacties welkom

Jacko Holtland


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-02-17 - 00:16:44

Hallo,
Zijn het beide poten of is het een poot?
Wij hebben namelijk een man noorse goudvink die
ook een ontstoken poot had, de tenen zijn eraf gegaan maar die was maar bij een poot. Hij leeft er gelukkig mee en heeft vorig jaar ook nog voor jongen gezorgt.
gr. Erik-Jan H


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-17 - 08:19:49

Mij hebben ze ooit vertelt dat het door de vochtigheid zou komen. Warm zetten dan moet het oplossen en insmeren. Weet ik alleen niet meer waarmee, daar is het lang voor geleden dat ik dit ook had. Allee mijn goudvink dan.razz :p

Warm zetten hielp in ieder geval. Zal nog eens opzoeken of ik kan vinden waar ik het toen mee ingesmeerd had.

Succes
Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-02-17 - 11:04:12

Jacko, kun je ergens een wondje ontdekken? Kijk eens aan de onderkant van de voet. Is dat helemaal gaaf?
Heeft de vogel er last van? Ik bedoel: heb je de indruk dat de vogel de poot probeert te ontzien?


holtland
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-02-18 - 19:09:41

Dank voor de reacties tot nu toe.
Enkele vragen hebben jullie gesteld om een duidelijker beeld te krijgen.

Er is geen zichtbaar wondje te zien.
Het gaat bij elke goudvink inderdaad om beide poten. Andere vogesl die ik heb, zoals kanarie, mex roodmus etc hebben het niet.
De aangetaste vogels ontzien alleen de poot waar de ring omheen zit, omdat die wordt afgekneld.

Hgr Jacko



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede