Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > graag advies/mening over timney gr.roodst. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : graag advies/mening over timney gr.roodst.
timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-02-18 - 23:05:40 send message to timney

Hallo,

Ik heb een koppel timney's. Ze zijn allebei handtam en in een kooi in huis. De pop is import en zeer opgewonden.
Ze hebben een broedblok tot hun beschikking.
De man is waarschijnlijk met de hand groot gebracht. Gezien zijn reacties.
Nu weet de man niet wat hij moet met zo'n opgewonden vrouw.
Ze geeft hem eten, dit na maanden lang aandringen. Dit neemt hij nu aan.
Maar ze wil meer...shocked 8O
Alleen hij begrijpt het niet...sad :(
Hij is niet afwijzend, maar ze begrijpen elkaar tot nu toe niet. Verder zijn ze zeer gehecht aan elkaar.
Qua leeftijd kan het wel. Pop 4jaar en man 7jaar.
Ze gaan ook allebei wel in het blok. De pop veel vaker dan de man. Maar dit is meer om de inrichting in orde te maken(knagen, etc.).
Wat zijn jullie meningen hierover. Zal het nog wat worden.
Ze moeten niets, maar het zal wel leuk zijn.

mvg, Wilbert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-19 - 05:50:26 send message to ParkietenPeter

Nou is een grijze natuurlijk iets anders dan een Barrabandparkiet. Maar zo heb ik het dus gehad met de Barrabanden. Het mannetje wist ook van toeten nog blazen. Een heerlijk gestuntel en aandoenlijk om van te genieten. Het tweede jaar 'voelde' het mannetje aan van: "Ik moet hier toch iets mee", onhandig geklungel alom.laugh :D

Er kwamen toch uiteindelijk jongen uit en nu ieder jaar mooie grote, 3-5. laugh :D

Een vogel merkt uiteindelijk toch wel wat er van hem verwacht wordt.
Pas op! Uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel. Kan niet zeggen dat het voor alle geld. Zeker als het een handopfok betreft. Maar dat spreekt voor zich, vind ik.

Ik weet wel dat IK enorm genoten heb van de progressie die de vogels op die manier maakten. En zoals je zegt ze moeten niks maar mogen wel. Geniet van het gestuntel en wellicht dat het dan toch nog komt.

Groetjes
wink ;)Peter


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-19 - 08:48:46 send message to Rik

Dit 'gestuntel'zegt niet zo veel. Het komt vaak voor dat je denkt dat als de pop eieren legt deze dan onbevrucht zijn. Na schouwen blijkt vaak het legsel dan toch bevrucht te zijn. Dit bevruchten kan gebeurd zijn terwijl je toevallig niet in de kamer zit. Dan hebben vogels vaak een iets anders gedrag.
Dat de vogel misschien handopfok is, is ook geen probleem. Dit maakt niet uit voor het broeden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 96 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede