Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Forsten lori ?????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Forsten lori ??????
loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-20 - 17:09:47 send message to loripeet

Ik heb sinds kort enkele loris. Allen aan mij verkocht als forsten lori maar er zit wezenlijk verschil tussen deze vogels. Nu zoek ik iemand die mij hierbij kan helpen. Ik heb digitale fotos beschikbaar.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-20 - 17:10:57 send message to Dennis Fr.

kun je de foto`s hier niet plaatsen?
anders mail ze maar naar mij dan wil ik ze hier wel neerzetten.

Groeten Dennis
dfrieling@home.nl


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-20 - 17:52:25 send message to dooren

Op de eerste plaats Forsten lori's zijn een stuk kleiner dan lori v.d. Blauwe bergen en hebben een egale rode borst met zwart buik en een donkere blauwe kop.
Plaats maar eens een foto, of geef maar een berichtje in de berichtenbox, kan je wel helpen.
Gert


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-20 - 21:25:42 send message to Dennis Fr.


foto boven forsten + onbekend

foto boven forsten

foto boven forsten

foto boven forsten

foto boven onbekend?

foto boven onbekend?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-20 - 22:32:01 send message to dooren

Allen Forstenlori's. Mannen zijn ooit wat intensiever, zeker als ze wat ouder zijn. Variatie komt voort, zoals bij lori's van de blauwe bergen, hier varieert bv vaak de borstkleur van bijna geel/oranje tot oranje rood.
Mitchell loris hebben een bruinere kop, meer oranje achtig op de borst en vaak groene zwarte buiken ipv blauwzwarte buik.

Mooie vogels, jammer genoeg zien we ze steeds minder. Eentje is geplukt maar dat komt bij forstenlori's wel vaker voor, samen met bloedvlekken en groennekken zijn dat de ergste plukkers, ook vaak hun jongen.
Ik hoop dat je er mee kweekt!
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-21 - 20:12:42 send message to loripeet

happy :)happy :) Ik ben er dan nu achter dat al zijn ze erg verschillend dit toch allemaal forsten loris zijn.
Blijft het luxe probleem dat ik met twee broedrijpe poppen zit en één man uit 2003. wink ;) Nu nog van de ene pop een DNA test doen zodat het op papier ook een pop is en dus géén man meer is. Om een eventuele identiteits-crisis te voorkomen bij de vogel. Het liefst zou ik een goed gelijkende man van de juiste leeftijd bij mijn dames zetten. Voor wie geinterreseerd is we kunnen aan een partnerruil doen.

Groeten, Loripeet


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-02-21 - 20:17:00 send message to Daniel

Sorrie ik kan je niet helpen loripeet happy :) maar ik wil wel zeggen dat het prachtige vogels zijn happy :)


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-21 - 20:43:31 send message to loripeet

Dank je Daniel ik ben er ook heel blij mee met deze bijzondere vogels.


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-25 - 20:58:44 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo, ik ben op zoek naar een man uit 2001-2003 om bij mijn poppen te zetten. Wie heeft er een. Ze moeten wel lijken op mijn poppen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-25 - 22:02:40 send message to dooren

Hoi Peter,
Had die duitse meneer uit vreden waarvan ik je het email-adres had gegeven geen losse Forsten lorimannen meer?
Of heeft hij je email nog niet beantwoordt?
Gert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-25 - 22:20:41 send message to loripeet

Gert, ik heb inderdaad nog geen reactie terug gehad. Ik weet waarschijnlijk nog één in daarle te zitten. En natuurlijk bij diegene waar ik je fotos van heb gestuurdwink ;). Het viel mij overigens op dat mijn man al binnen een paar weken iets meer donkere veren begint te vertonen onder de gele nekband. happy :)En dat het rood op de borst van mijn pop wat feller rood lijkt te worden. Kan dit aan de voeding liggen of dat de vogels meer daglicht krijgen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-25 - 22:33:33 send message to dooren

Kan inderdaad aan de voeding liggen als de vogels een slecht eiwit hebben gehad met een onbalans in aminozuren worden vogels vaak minder diep van kleur. Ook meer natuurlijke kleurstoffen zoals pollen, stuifmeel dragen bij aan diepere kleuren.
Ik heb destijds in 1988 een oranje molukkenlori gehad die na een rui periode weer perfect rood werd. Lori's zijn erg gevoelig voor een verkeerde voeding, lever en dergelijke worden snel aangetast door bv een te hoge hoeveelheid ijzer.
Mocht het te lang duren met de reaktie dan wil ik Manfred wel even bellen, hoe het zit met z'n forsten. Gewoon vasthouden komt goed.
Gert.


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-25 - 23:06:14 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik hou ze zeker vast. Als ze eenmaal jongen krijgen ben jij de eerste waar ik contact mee opneem als er een pop bij zit. Ik ben niet van plan om ze tam te maken door handvoeding. Het is mij al wel opgevallen dat loris bijzonder nieuwsgierig zijn en dus achteraf ook wel makkelijk tam te maken zijn. Maar ik vind dat bij een tekort aan poppen je eerst de vogels moet laten sexen om te bepalen wat je met de vogels gaat doen.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2005-02-26 - 17:08:14 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Peter, dacht je dat ik je kraanvogels had verkocht??

waarom stel je een vraag of het Forsten lori's zijn op het forum ??

groetjes Bert Smedinga birdpages


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2005-02-26 - 18:00:08 send message to loripeet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hoi happy :) Bert,
Nee natuurlijk dacht ik dat niet maar ik heb de afgelopen weken zoveel verschillende Forsten lori's gezien, dat ik dacht laat ik dit maar eens op het forum zetten. Ik had eigenlijk meer twijfels over de vogel die ik erbij had gekocht, maar omdat dit zo een mooie vogel was. Had ik hem toch maar gekocht.Ik ben overigens erg blij met de vogels. Ik heb er al een man bij zitten zoals je op de foto kunt zien en ben nu op zoek naar nog een goelgelijkende man.
Verder nog een vraagje heb jij ze als koppel gekocht of heb je ze apart gekocht.
Ik zal overigens erwin vragen de ene vogel te laten schekken door Gendika zodat ik ook op papier heb dat het een pop is. Dit voor het geval dat ik deze weg zou willen doen. Maar voorlopig ben ik op zoek naar een man.
Hoe doen de rode lori's het overigens.

Met vriendelijke groet,
Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-26 - 23:22:28 send message to dooren


==============
waarom stel je een vraag of het Forsten lori's zijn op het forum ??
==============

Kan me het toch wel voorstellen Berthappy :), ik heb zoveel foto's van Forsten-loris gezien die bv. Mitchel-loris waren en andersom.
In het laatste boek van Rosemary Low, Hancock house encyclopedia of the lories staat ook bij een foto van Forsten-loris de naam Mitchel-lori onder. En zoals we "weten" hoop ik zijn mitchells wat kleiner, bruinere kop, meer oranje borst en groenzwarte buik.
En toch gaat mevrouw R. Low te fout in, overigens het boek is een echte aanrader, er staan maar zeer weinig fouten in.

Ik heb zoveel mails gehad binnen en buitenland over dit soort dingen dat ik gewoon weet dat er veel fouten worden gemaakt. Dat is opzich geen schande als je weet dat de trichoglossusfamilie 21 ondersoorten heeft.

Het is goed dat een loribeginner informeert, het voorkomt later veel teleurstelling als er een vogel wordt gekocht of verkocht.

Ik heb eens ooit naar noord duitsland gereden, kleine 1000 km op en neer voor rosenbergen die blauwkoppen waren, een groot verschil. (toen hadden ze nog geen internet dus geen foto kunnen laten mailen, doe ik tegenwoordig altijd voordat ik in de auto spring).Dat was dus een heleboel diesel en tijd naar de k..te. Kan er achteraf wel om lachen, de duitser was ook niet blij want die kon toen de blauwkoppen aan de straatstenen niet kwijt, (de hobbyimporteur).
Gert



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede