Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mutaties zwartkopgroenvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mutaties zwartkopgroenvinken
Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-02-22 - 20:43:47 send message to Stick

Weet er eigenlijk iemand of er al zuivere mutaties van zwartkopgroenvinken bestaan!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-22 - 23:11:10 send message to Niltava

je zou even in Onze vogels moet neuzen, meen dat er een keer een artikel is geweest over alle groenlingen.
Helaas heeft de site van de NBvV niet meer de zoekfunctie hiervoor(of kan ik hem niet meer vinden?)


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-02-24 - 19:32:26 send message to J. Santegoeds

Hallo Stick,

Zover ik weet zijn er geen soortzuivere zwartkopgroenling mutanten.
Degene die je wél eens ziet zijn kruisingen met europese groenling mutanten.
Niet écht soortzuiver dus, maar na enkele generaties zie je daar niet veel meer van (naar het schijnt)....

Heb je misschien een foto van de vogels, het is misschien wel een idee om ze hier even op het forum te plakken.

Groeten, J. Santegoeds


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-02-24 - 20:25:12 send message to Stick

Ik heb geen foto en ik zou ook niet weten hoe ik die hier op moet zetten!! Mischien heeft iemand anders een foto??


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-02-24 - 21:32:29 send message to erik

Stick

Alle mutaties van de zwartkop,Himalaya en Chinese zijn transmutaties van de groenlingen dat wil zeggen het ouderpaar bestond uit een groenling mutant maal uitheemse groenling ,Ik heb wel al mutaties gezien van de himalaya en chinese groenling die bijna het ideaalbeeld al weer benaderden en op kleine puntjes al weer op een himalaya en chinese groenling lijken het is een kwestie van tijd dat er uiterlijk geen kenmerken meer van de Europese groenlingen aanwezig zijn .Ze zijn allemaal vruchtbaar dat scheelt maar of het meerwaarde heeft weet ik niet met in het achterhoofd dat de mutatie over onze europese groenlingen is getrokken.Ik heb wel eens een gele zwartkopgroenling gehad vanuit de import maar deze was te zwak om in leven te houden ,Ik denk dat de gele mutant ook in het wild voorkomt de gehele lichaamskleur is voor 50% opgebleekt en ik denk dat het toen om een pastel ging de kop was ook grijs .Helaas is hij bij mij niet ouder geworden dan een week,de vogel was gewoon te ver heen om nog weer gezond te krijgen.

Erik


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-24 - 22:24:15 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede