Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Advies eivoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Advies eivoer
Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-02-23 - 19:46:49 send message to Bubbles

Kan iemand ons vertellen welk (merk) eivoer we het beste kunnen gebruiken voor papagaaien? Er is zoveel op de markt.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-23 - 20:01:00 send message to Dennis Fr.

ik gebruik papegaaien eivoer van orlux


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-23 - 23:48:29 send message to oranjekuif

Ik gebruik al jaren ,en zeer tevreden erover:
AVES beetje werk,maar ze eten het heel graag

MVg Renewink ;)


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-24 - 00:06:45 send message to CHEETAH

Is dit nou echt noodzakelijk?
Ik hoor namelijk tegenstrijdige berichten hierover.
Ik heb namelijk een grijze van 5 maanden.
Sommige zeggen dat je eivoer gewoon moet geven, de andere zegt dat je het alleen moet geven als je de vogel wilt laten broeden.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-24 - 06:44:02 send message to Niltava

Ja, dat is nodig,of je moet peelets geven.
Het hoeft niet elke dag (om de dag of zo)
In zaad alleen zit niet voldoende en ook al vul je het aan met fruit en groente, de kans bestaat(zal) dat het niet voldoende uitgebalanceerd is.
Ipv eivoer kun je ook krachtvoer geven, is bijna identiek aan eivoer.
AVES kan ik ook aanbevelen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-24 - 08:51:30 send message to ParkietenPeter

Cheetah,

Of het nodig is?

Als je 10 kwekers vraagt, krijg je 10 verschillende antwoorden, en die zullen dan best tegenstrijdig zijn. Ieder heeft er zijn argument ook voor.

Zelf geef ik het ook alleen tijdens periode van kweek, rui, of ziekte. Eivoer aangevuld met krachtvoer, vitaminen en kiemzaad.

Maar, zo doe ik het. Kies wat jou het beste klinkt, zou ik zeggen.

wink ;) Peter


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-24 - 09:07:14 send message to Elfje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

IK geef Orlux.
Het is mooi eivoer wat lekker ruikt en er goed uitziet. Ik geef het haast altijd aan de papegaai. Voorbeeld een schepje (thee/desertlepeltje) en wat grit door het zaad en pellet mengsel heen. Tijdens de rui kan je iets meer geven. En er zijn dagen dat ze het ook niet krijgt. Nu is ze in de rui.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-24 - 11:11:39 send message to CHEETAH

Zelf geef ik mijn Grijze p15 met groente en fruit.
Zou het toch noodzakelijk zijn om er eivoer bij te doen?

Groetjes


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-24 - 11:32:44 send message to johanblok

Het is niet strict nodig, zolang je een evenwichtig samengesteld eivoer neemt, kan het ook geen kwaad. Voeg er echter geen vitaminesupplementen aan toe, aan gezien overdosering van bepaalde vitamines dan heel goed mogelijk is. Overdosering is net zo gevaarlijk als onderdosering. Het voordeel van fruit is dat het risico op overdosering hierbij minimaal is, aangezien deze vaak alleen de stoffen bevatten waarmee de papegaai de vitamine aankan maken, terwijl deze bij eivoeders en vitaminesupplementen kant en klaar toegevoegd is.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-02-24 - 16:56:29 send message to Bubbles

Bedankt voor alle (tot nu toe) reacties. Wel was ik vergeten erbij te vermelden dat onze grijze en amazones allemaal op p15 en groenten/fruit zitten. Ik begrijp dat het geven van eivoer dan een heel ander verhaal wordt? Ik weet dat een overdosering van vitamines slecht is voor de organen van de vogels. Blijven de adviezen hierboven nog hetzelfde of .................
Ik hoor/lees het wel weer
groetjes


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-24 - 19:01:12 send message to johanblok

In jouw geval zou ik zeggen: strooi af en toe (1 of 2 keer per week) eens wat eivoer of universeelvoer over het fruit. Niet alle pellets en eivoeren bezitten dezelfde diversiteit aan voedingsstoffen (hangt ook sterk samen met de prijs) daarom is het goed om ook iets eivoer bij te voeren en daarin ook qua merk eens te varieren. Mijn amazones vinden universeelvoer van Bogena, waarin ook wat meelwormen e.d. zitten, heerlijk.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-24 - 23:22:30 send message to tonnl

Of eivoer echt nodig is of niet zal nog wel jarenlang punt van discussie blijven.

In de natuur eten veel vogels, ook papegaaien, regelmatig een of andere vorm van dierlijk eiwit. Soms in de vorm van insecten, soms zelfs kleine knaagdieren of kleine vogeltjes.
Ik denk dat elke vogel goed af is met af en toe wat dierlijk eiwit, eivoer kan daar prima in voorzien.
Ik geef al mijn vogels regelmatig universeelvoer en eivoer (ook van Aves overigens).
Groeten, Ton.


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-02-25 - 12:58:15 send message to senna

Hoi,

Ik geef mijn vogels Cèdè Proteïne mix. Is een eivoer waar ook gedroogde insecten enzo in zitten. Ik maak fruit schoon en doe er dan èèn of twee schepjes doorheen. Word het wat makkelijker opgenomen.

gr corina



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede