Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hier dan ff duidelijker mijn parkieten blijven eieren leggen op de grond Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hier dan ff duidelijker mijn parkieten blijven eieren leggen op de grond
oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-02-26 - 13:07:07

ik heb verschillende koppels grasparkieten maar dit koppel blijft blijkaar eieren leggen op de grond er is nest gelegenheid en het is een koppel parkieten 1: blauwe neus man 1 : witte neus pop op 16 februarie of in de nacht van 15 op 16 frebruarie hebben ze smorgens hun eerste ei gelegd op de grond en ik heb die laten liggen savonds was ik trug kijken in de kooi maar toen vond ik een 2 ei die ook op de grond lag ik heb het geprobeerd om de nest kast op de grond te zetten en daarin 1 van de 2 eieren in te leggen en de 2 weg te nemen om zo de pop daain te lokken en daar haar eieren in te legggen maar blijkbaar is de pop niet geintreseerd in de nestkast 2 dagen later lag er een 3 ei helaas ook op de grond ik heb nu de nestkast hoger geplaatst bij een rust stokje als ze daarop zit kan ze zo in de nest kast kijken en ziet ze zo het ei liggen maar daar blijft he ook bij ze gaat nu en dan wel ff dicht bij de nestkast zitten of erop maar erin gaan noppes nada het enige wat ik zie is dat ze een geil koppel zijn ze wippen op volle toeren
1 : moet ik nu de laaste ei ook wegnemen die ligt namelijk al een paar dagen in de nestkast??
2 : normaal leggen ze toch tot max 4 eieren toch waarvan ze er al 3 heeft gelegd
of wat moet ik hier mee aanvallen
ps: als er tijp fouten instaan ik kan er ook niets aan doen ik ben niet perfeckt laugh :D zo ik hoop dat jullie het nu begrijpen


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-02-26 - 14:21:33

Ik zie net dit nieuwe topic, heb net in je andere topic gereageerd haha.

Ik snapte je verhaal wel, maar misschien is het voor sommigen inderdaad wat verwarrend en moeilijk te lezen/volgen omdat je alles aan een stuk schrijft.

Ik denk dat het in jouw geval misschien handig is, dat als je stopt met een zin deze met een . af te sluiten, en leestekens te gebruiken, zodat het wat makkelijker te lezen is voor mensen die moeite hebben met het lezen van een aan een stuk door geschreven tekst.

Om een voorbeeld te geven wink ;)

hee jongens ik heb gisteren een vogel gekocht het is een kakatoe van een jaar oud hij is erg lief en kan zelfs wat praten ook eet hij al uit mn hand ik ben er zo blij mee

het bovenstaande is erg onduidelijk, omdat sommige mensen niet kunnen zien waar de zin ophoudt en een nieuwe begint.
Het onderstaande is duidelijker en goed leesbaar.

Hee jongens.
Ik heb gisteren een kaketoe gekocht.
Het is een kakatoe van een jaar oud.
Hij is erg lief en kan zelfs wat praten, ook eet hij al uit mn hand.
Ik ben er zo blij mee!

Zo is het een stuk makkelijker lezen voor andere forummers.

Niet verkeerd bedoeld dus, maar gewoon als een goede tip om te voorkomen dat er misverstanden ontstaan, zoals er gebeurde in het andere topic wat je geopend had happy :)


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-02-26 - 14:39:00

ok hier komt hij dan met antwoord op je vraag .
het is een kweek kooi van 80 cm lang 40 hoog en 40 breed .
de nestkast is een aangekochte boomstam uit de winkel

ps : hoe moet ik in helmelsnaam een foto plaatsen ik kan wel fotos nemen maar ik snap niet hoe ik deze hierop kan zetten ??


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2005-02-26 - 14:51:50

Hallo Frank,

Het is best mogelijk dat je het eens moet proberen met een ander type nestkast,mogelijk is deze wat aan de grote kant,of doen ze het beter in een getimmerde nestkast.
Zorg er ook voor dat er niet teveel licht in de nestkast valt.
Is de nestopening niet te groot, ( de pop voelt zich dan niet veilig in het blok)?


Veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-02-26 - 14:57:22

Misschien is de boomstam inderdaad niet wat jouw vogels willen.
Ik zal even een foto maken van mijn broedblokken, deze worden vrij veel voor parkieten gebruikt, en hierin schijnen ze het over t algemeen erg goed te doen.
K zal gelijk ook even opmeten voor je, misschien heb je er wat aan.

En dan nog zien hoe ik hier een foto opkrijg ;D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-26 - 15:33:22

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Klik op het foto icoontje boven het venster waar je jou commentaar typt. Het icoontje met die berg en zon erop.

Je krijgt dan "[ img ]" en "[ /img ]" dit te zien.
Ga tussen ] en [ staan en schrijft hier het url van de foto.

Na het plaatsen zal jouw foto toegevoegd staan. Let erop de foto mag niet op jouw pc staan, het moet op internet geplaatst staan.

Succes
Peter


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2005-02-26 - 16:09:45

Hallo

De normale afmetingen voor een nestkast is als ik me niet vergis 30Lx15Dx15H. Een boomstam is ook goed maar niet optimaal.

Misschien zijn de vogels nog erg jong en bijgevolg nog niet echt broedrijp?
Misschien vinden ze de weg niet naar de nestkast door bijvoorbeeld plotseling uitvallen van (electrische) verlichting 's avonds?

Ik zou de eieren in ieder geval op de grond laten liggen. De kans is groter dat ze daar overgaan tot broeden dan in de nestkast.

Ik dacht ooit eens een documentaire gezien te hebben in hoeverre een vogel zijn eigen verplaatste eieren nog herkend (of wil herkennen). Dit bedroeg niet meer dan enkele tientallen centimeters.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-26 - 18:51:53

Ik heb vroeger ook een koppeltje gehad dat beneden zijn eieren legde, heb er gewoon een doos overgeschoven met de voorkant eruit zodat ze eronder konden kruipen, op de doos lag een steen zodat die niet wegschoof, en ze zaten uit de vogelpoep die naar beneden kwam, de eitjes zijn uitgekomen en de 2 jongen grootgeworden, de volgende keeer zijn ze gewoon in een blok gegaan en geen problemen meer.je kan eventueel 2 stenen leggen en er een dakpan schuin overleggen, zodat ze zich toch gedekt voelen in de rug.


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-02-27 - 01:46:47

hallo
inderdaad de boomstam is 30 lang op 15 x 15 ongeveer het is een ronde stam .
het invlieg gat daarvan is 6 cm doorsnee .
toen ik die heb aangekocht was die 4 cm doorsnee .
maar ik heb die toen willen gebruiken voor mijn engelse parkieten maar die kwamen erin vast te zitten met gevolg de pop had een gebroken vleugel.
dus heb ik die gebracht op 6 cm ,
bij mijn andere gras parkieten heb ik zelf de kastjes gemaakt van 15 x 15 x 15 met een schaaltje erin bewerkt en invlieg gat ook 6 cm .
en daar heb ik geen problemen mee en die hangen aan de buitenkant van het deurtje en ze zijn allemaal bewoond .
voor mijn andere vogels 5 koppels neophenas heb ik alles zelf gemaakt van kweek kooien .
80x40x40 met een uitshuifbare nestkast ( lade ) die ook een invlieg gat van 6 cm doorsnede hebben , en die zijn nu allemaal aan het nestelen dus daar zijn voorlopig ook geen problemen mee .
het is aleen bij dit koppel parkieten dat het zo is helaas kan ik niet zeggen hoe oud die zijn die hebben geen ringen aan de poot
maar ik denk dat het daaraan zou liggen vrees ik , dat ze nog te jong zijn meschien later op het jaar dat ze nog eens eieren zullen leggen ik heb ondertussen de laaste eieren weg genomen en nu laat ik ze met rust zodra ik zie dat ze er nog leggen op de grond neem ik ze weg ze zullen met de tijd wel leggen in het nestblok ( hoop ik ) :s


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-27 - 13:14:37

franky
legt de pop de eieren bij elkaar op de grond of door het hele hok heen.


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-02-27 - 13:16:37

die legd ze niet bij elkaar



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede