Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Goffini kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-02 - 13:33:35 send message to JAK

De arts heeft mijn goffini reeds doen inslapen en
ik wacht nu nog bang af voor mijn andere papegaaien


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-02 - 14:43:54 send message to thuis

Peter... kunnen vogels dit "oplopen" of krijgen ze het mee vanuit het nest?
Jak...ben je wel naar een vogelarts geweest en kan je je andere vogels niet laten kontroleren inplaats van afwachten?


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-02 - 14:59:32 send message to JAK

Mijn goffini was handopfok, verwisseld voor een
koppel amazones,was geboren op 10-07-04 dat ik
sedert november vorig jaar in een grote kooi had
gestoken
Mijn vogelarts beweert dat ik alleen kan afwachten


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 15:01:57 send message to ParkietenPeter

Onderzoek naar de oorzaak van de ziekte is in volle gang, en recent onderzoek heeft aangetoond dat de ziekte door een virusinfectie veroorzaakt wordt.

De besmettelijkheid van de ziekte vertoont grote variatie. Bij een acute uitbraak kunnen meerdere vogels binnen een bestand ziek worden, soms blijft het beperkt tot een enkele vogel. Mogelijk dat sommige vogels wel besmet raken, maar niet ziek worden. Het tijdsinterval tussen blootstelling en ziekte kan uiteenlopen van enkele weken tot meerdere jaren.

Er is geen behandeling tegen kliermaagdilatatie mogelijk (vooralsnog). Zieke dieren kunnen gedurende lange tijd (enkele maanden tot jaren) in leven gehouden worden met uitsluitend zacht voer of pellets. Men dient zich wel te realiseren dat de oorzaak van het kliermaagdilatatie syndroom potentieel besmettelijk is. Zieke dieren moeten derhalve in strikte afzondering van andere vogels gehouden worden. Blootstelling aan stress kan de ziekte verergeren. Quarantaine is noodzakelijk.

Er is nog te weinig bekend over het uitbreken, verspreiden en behandelen om zekerheden te geven.

Peter


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-02 - 15:03:07 send message to JAK

Ik had ook nog vergeten te zeggen dat ik wel de
cites papieren meegekregen heb maar hij was niet
gesext, indien de vogel dit zou meekrijgen vanaf
het begin zou dit dan uitgekomen zijn via dna onderzoek


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 15:11:57 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoogstwaarschijnlijk niet. Helaas. Bij het DNA geslachtsbepalen wordt alleen gekeken naar de kenmerken in het DNA voor een man of pop. Onderzoek naar ziekten moet je apart aanvragen en gaat meestal via bloed.

Het aantonen van kliermaagdillatatie is daarbij nagenoeg alleen mogelijk via een rontgenonderzoek, en dan nog moeten andere oorzaken van een maagverwijding eerst onderzocht worden om deze uit te sluiten, waarna er gedacht mag worden aan kliermaagdillatatie.

op http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1543 is er ook het een en ander over geschreven. Is wel al iets ouder.


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-03-02 - 17:40:31 send message to steynkorse

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

uhm had even een domme post gezet sorry, niet goed genoeg gelezen...

groetjes


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 17:49:09 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dan wijzig ik de mijne ook maar, Steyn wink ;)

quote
De besmettelijkheid van de ziekte vertoont grote variatie. ... Het tijdsinterval tussen blootstelling en ziekte kan uiteenlopen van enkele weken tot meerdere jaren.



Is zo niet ook PBFD verspreidt?

Het zijn natuurlijk persoonlijke keuzes. Ik zou de keuze van JAK volgen. Helaas.

wink ;) Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-02 - 18:31:39 send message to Jacqueline

sad :(

Zoals ik je al gemaild heb via berichtenbox JAK.
Onderzoek in amerika heeft aangetoond dat een virus hier voor verantwoordelijk is, genezen van deze aandoening is nog niet mogelijk, wel zijn ze druk bezig met het ontwikkelen van een geneesmiddel, maar of dat op korte termijn al tot beschikking komt is nog een groot ?.

Wat het in leven houden van deze besmette vogels betreft op een dieet van pellets.
Lijkt me gezien het besmettings gevaar naar andere vogels van je bestand en daar buiten niet aan te raden.
Word wel gedaan door sommige, ook op aan raden van een dierenarts, maar ik persoonlijk raad het af.
Natuurlijk zijn erwel leukere dingen in het leven dan een vogel in te laten slapen, maar om uitbraak/verspreiding te voorkomen is dit de juiste weg.

Nog een kleine aanvulling,
Heb de bekende dierenarts per telefoon en email om een reactie gevraagd betreffende het in leven houden van een besmettingsbron, tot op heden geen commentaar.
Zal dit ook aankaarten binnen mijn vereniging op de eerstkomende ledenvergadering om toch helderheid te verkrijgen over dit item.

sad :(
Peter.


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-03-02 - 18:40:04 send message to JAK

Peter,

Wat ik nog even wou vragen, is er bijvoorbeeld een vaste prijs voor een onderzoek van een vogel
Ik zal namelijk nog 87.50 euro betalen voor dit
onderzoek maar het ergste dat ik mijn mooie goffini kwijt ben


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-02 - 18:42:38 send message to dooren

Ik zit meestal voor zo'n onderzoek, (mocht er een vogel dood gaan dan wil ik altijd graag weten waaraan) rond de 50 Euro.
Belangrijkste is misschien niet de prijs maar het onderzoek, het kan namelijk altijd inhouden dat er dingen ontdekt worden die van belang zijn voor de overige collectie.
gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 18:58:14 send message to ParkietenPeter

Gert,

ik denk dat JAK het odnerzoek bedoeld wat al geweest is, het geneeskundig onderzoek.

Nee, JAK, hier zijn geen prijsafspraken voor. Dat ligt helemaal aan de dierenarts. Ik neem aan dat het bedrag inclusief de euthanasie is. Dit lijkt mij een redelijk bedrag. Ik neem aan dat er foto's gemaakt zijn, bloed afgenomen is en injecties gegeven zijn.
Gert bedoeld neem ik aan, de kosten van een sectie.

We leven met je mee JAK.

Sterkte
wink ;) Peter


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-02 - 19:29:13 send message to thuis

quote
het ergste dat ik mijn mooie goffini kwijt ben


plus de onzekerheid met betrekking tot je andere vogels sad :(
Je hebt er niets aan maar weet dat velen het naar voor je vinden en hopen dat het goed blijft gaan met je andere dieren.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-02 - 21:30:06 send message to mariannenl

Wat een vreselijk droevig verhaal, ik begreep dat je goffini even bij de anderen heeft gezeten?
Dan moet je er mee rekening houden dat ze zijn besmet met deze ziekte, en ik hoop het voor je niet maar deze ziekte is dodelijk,ik ken een paar gevallen bij een ara-kweker.
Hij ging tot het laatste met zijn vogels mee, een ara was al verlamd en voor deze vogel die verder nog goed was maakte hij zelfs een hangmat, maar hij overleed en zijn nestbroer ook

Ik hoop voor je dat het dat niet is, en wens je sterkte.

Neem contact op met de kweker waar de vogel vandaan komt !!!!!!
MARIANNE


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-02 - 21:38:12 send message to mariannenl

sorry ik had de 2e blz van dit onderwerp niet gelezen, wat erg voor je.

Maar waarom een goffini laten sexen door een d.a.
Je kunt dit altijd aan de ogen zien, de pop heet een lichter oog en de man een bijna donkerbruin, er is duidelijk verschil, ook bij de witkuiven is dit goed te zien, als je wilt kan ik er wel eens fotos van maken ?

veel sterkte verder,
MARIANNE



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede