Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ontwormen bij aymara s en citroenparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ontwormen bij aymara s en citroenparkieten
pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-03-02 - 17:52:24 send message to pitylus

Ik heb sinds enkele weken aymara en citroenparkieten aangekocht mijn vraag is of ik deze ook moet ontwormen met welk product en hoeveel keer op een jaar . Ze zitten overdekt maar wel aarde op de grond


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-02 - 18:38:48 send message to dooren

Risico is vrij klein bij een overdekte voliere, maar altijd aanwezig als er bv. rond drinkbakken water wordt gemorst zodat de wormeieren meer levenskansen krijgen.

Je zou voor je beslist een wormkuur toe te passen bij een gespecialeerd dierenarts een ontlastingsonderzoek kunnen laten uitvoeren.

Andere mogelijkheid: de vogels boven een gazenbodem plaatsen zodat ontlasting niet in aanraking kan komen met de vogels, hierdoor wordt het besmettingsgevaar ook terug gedrongen, niet alleen van wormen maar ook van bv coli en samonella.
Gert.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 19:01:35 send message to ParkietenPeter

Wormkuren worden meestal gegeven voor wormen die in het darmkanaal leven. Zelf geef ik regelmatig, om de twee weken, appelazijn. Dit gaat in het water. Appelazijn verhoogd de zuurgraad in de darmen waardoor wormen geen leven beschoren zouden zijn. Zelf heb ik al jaren geen last van wormen gehad. Een keer met de barrabanden dacht ik, maar dat bleek toch niet.

Het schijnt te werken.
Peter


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-02 - 20:08:09 send message to lovebird-farm

Wormen zitten bij alle vogels waar ze ook zitten! Je hoeft maar buiten wat vogelmuur te plukken en er kunnen wormeneieren op zitten! Of zelfs hele kleine wormen. Ik ontworm mijn vogels om de 4-6 weken! Ik doe dit met een kropnaald dan weet je zeker dat de vogels het binnen hebben doe je het via het voer of drinkwater eten of drinken ze er niet van en het is niet te controleren hoevele ze binnen krijgen. Appelazijn werkt niet want dat brengt voor de wormen de zuurtegraad juist op een mooi niveau! Omdat azijn een ander soort zuur is dan wat de vogel in zich heeft een soort appels en peren zeg maar. Als je geen ervaring met een kropnaald heb vraag dan eerst iemand met ervaring anders steek je binnenin de vogel alles kapot.


tjen
Website Member
Posts :1

Website Member
2005-03-02 - 20:20:39 send message to tjen

Het beste is voorkomen,doe 2x per jaar 3 tot 4 druppels PANAKUUR in de bek,dan moet je u geen zorgen maken voor wormen.
Appelazijn gebruik je gewoon om de zuurtegraad in de krop op peil te houden en heeft niets met wormen te maken.
Groetjes


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-02 - 21:05:51 send message to lovebird-farm

in de bek moet je zeker niet doen, als je je omdraaid spugen ze het weer uit! Heb het jaren geleden uitgeprobeerd met camera's!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-02 - 21:09:02 send message to dooren

He peter, het valt hier niet mee om het goed te doenlaugh :D.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede