Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kleurvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kleurvinken
Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-03-04 - 12:05:09 send message to Mars80

Zou iemand mij richtprijzen kunnen noemen van de kleurvinken (veelkleuren-, regenboog-, indigo-, lazulivink, mexicaanse nonpareil, blauwe bisschoppen) en diverse kardinalen.

alvast bedankt


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-04 - 12:53:35 send message to Stick

De prijzen voor kleurvinken zijn meestal rond de 175 euro het koppel. Dan bedoel ik de passerina's! Ik heb zelf 2 koppels indigovinken gekocht voor 175 euro het koppel! Rode kardinalen kosten 300 euro het koppel, groene kardinalen 350 euro voor een koppel! Roodkuifkardinalen 150 euro voor een koppel en dominicanerkardinalen 225 euro het koppel! Dit zijn wel richtprijzen dus het zal verschillen van de verkoper! Ben je een kweker van kardinalen en kleurvinken? Neem een contact op met mij, ik zou graag in contact komen met deze kwekers!! promille22@hotmail.com


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-04 - 21:26:16 send message to Niltava

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Weet niet of je het al weet/hebt het boek van Rob van der Hulst is een aanrader!
Amerikaanse vogels kweken.

Van de organisten af??


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-04 - 21:32:52 send message to lovebird-farm

www.huisdierenprijzen.nl staan veel foto's met de richtprijs(deze zijn wel zeer hoog aangehouden!


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-03-05 - 15:09:44 send message to pitylus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

indigo mex nonpareil vierkleurenvinken lazuli ongeveer tussen de 175 en 200 het paar rode kardinalen 350pp roodkuifkardinalen 175pp niet gesext groene kardinalen 350 pp mantelkardinalen 175 pp niet gesext boliviaanse kuifkardinalen 300 pp roodkopkardinalen 200 pp niet gesext dominicanerkardinalen 225 pp niet gesext noord amerikaanse bl bisschoppen 350 pp rekening houdende dat er per vogel ongeveer 22 euro bijkomt om te sexen .


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-03-07 - 18:22:44 send message to Mars80

Alvast erg bedankt voor alle reacties.

Dan nog maar een vraagje: in hoeverre zijn deze vogels het hele jaar door buiten te houden en in hoeverre zijn de kleurvinken agressief. Ik geloof dat ze onderling beter niet samen gehouden kunnen worden, maar in combi met bijvoorbeeld tangara's, bulbuls of pestvogels?
Zelf denk ik dan aan huisvesting in volieres van ongeveer 2x1,5 meter met daarin twee koppels vogels.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-07 - 18:34:16 send message to tonnl

Zodra 1 van de koppels zou gaan broeden heb je problemen in zo'n ruimte. Ik vind het persoonlijk zelfs voor 1 koppel wat krap.

Ton.


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-07 - 19:11:43 send message to Stick

De indigo, mex. nonpareil en lazulivink kan men heel het jaar buiten houden, in de winter in een vorstvrij nachthok! De veelkleurenvink en regenboogvink zijn veel gevoeliger voor onze winterse temperaturen en kunnen best in de winter onder een temperatuur van 20 graden gehouden worden! Het is niet aan te raden om meerdere koppels kleurvinken bij elkaar te houden omdat deze ten op zichte van soortgenoten en andere passerina's zeer agressief zijn!! Met andere wreedzame soorten zijn ze goed te houden zo lang deze soorten niet de zelfde kleuren in hun verenpak hebben als de soort die u houd! b.v. een indigovink en een blauw bisschop kan u niet samenhouden omdat deze alletwee blauw zien! Nog een tip, overweeg is om het boek van rob van der hulst aan te schaffen!! Hier staan alle kleurvinken beschreven!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede