Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ongelofelijk
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ongelofelijk
Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-03-04 - 12:53:05 send message to Triton

[quote]

eieren van blauw gele ara te koop
koppel te bezichtigen strakke vogels

Echt ongelofelijk is dat ook hobby eieren verkopen of zijn het weer de euro`s die alleen tellen angryangry


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 13:07:22 send message to bluebird

Ik zag het net ook..keek er van op dat iemand eieren wil verkopen!

gunter heeft wel vaker van zulk soort fratsen...angry


Tjokke
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2005-03-04 - 13:42:38 send message to Tjokke

Eieren verkopen dat doe je toch niet, waarschijnlijk zullen het nog onbevruchte zijn ook. Is wel de buurman van Argo


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 13:55:09 send message to dooren

Helaas zal er altijd een aantal "liefhebbers" vogels houden voor de poen, onder het motto:
We have the casch and they have the trash sad :(

Korte termijn denken, het put de pop uit om op deze manier de eieren te rapen, ze zal elke keer opnieuw gestimuleerd worden een nieuw legsel te produceren (het oude is immers "verloren" gegaan)
Geweldig kortzichtig denken, en misbruik van de oudervogelsangry

Erg jammer dat men zelf niet inziet dat de leeftijd met name van de pop op deze manier sterk wordt gereduceerd.
Gert


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-03-04 - 14:09:25 send message to Daniel

In de duivensport is het vrij normaal om eieren te kopen van zogenaamde "topduiven" maar bij ara's vindt ik dit toch veel te ver gaan


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-04 - 14:24:21 send message to bluebird

Ik ben het er ook niet mee eens om eieren te verkopen maar waarom vinden we het bij duiven normaal en worden we bij ara's boos?

Ik snap dit niet helemaal misschien omdat "wij" liefhebbers zijn van Vogels parkieten papegaaien en noem maar op. De duif valt nog steeds onder de vogels hoor mensen!! Dat zal ook niet veranderen! Denk hier maar eens over na...!


JURGENG
Website Member
Posts :7

Website Member
2005-03-04 - 14:25:16 send message to JURGENG

Het gebeurd wel regelmatig dat er eieren van parkieten en papegaaien verkocht worden normaal gesproken gaat dit dan wel over eieren waarvan men duidelijk ziet dat deze bevrucht zijn.


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 14:25:36 send message to bob_verhagen

opzich vind ik het niet gek. als ze niet meer dan 2 keer per jaar eieren krijgen, maar bijvoorbeeld de jongen maar grootbrengen tot de 2de week. en als je dan zelf geen tijd hebt GEEF je ze aan iemand die er wel tijd voor heeft. of heb ik dat nu verkeerd?

Bob


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-03-04 - 14:50:27 send message to Rik

Als je vogels per ongeluk aan een derde of vierde ronde begint is het zonde om de eieren weg te gooien.
Ik zou het persoonlijk nooit van mijn leven kopen of verkopen. Wel kan ik mij voorstellen dat als je vogels op een onbevrucht legsel hebt zitten het een optie kan zijn om bevruchte eiren te kopen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 15:59:22 send message to dooren

Ik vind het zowieso ook met duiven niet goed, waarom moet de hobby geld opbrengen.
Als je wilt hebben dat koppels "per ongeluk" niet aan een derde of vierde ronde beginnen dan neem je gewoon de nestkast uit de voliere.

Deze methode heeft bij mij ook altijd gewerkt als ze een over actief koppel moest stoppen.
Gert


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 16:02:43 send message to bob_verhagen

niet dat ik voor eieren verkopen ben ( gratis weggeven buitengelaten ), maar bij sommige soorten kun je de nestkast niet weghalen, omdat ze daarin slapen. wat zou je dan doen als de vogels al 3 ronden hebben gehad en ze leggen bevruchte eieren?

Bob


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 16:06:54 send message to dooren

Nestkast kun je wel weghalen Bob, alleen wij nederlanders hebben een buitensituatie, dus nu is het te koud.

Maar als de vogels verwarmd binnen kunnen zitten in het nachthok, en daar hangt het nestkast waarom dan niet. Ze moeten dan wel in het nachthok overnachten en het gewent zijn.
Gert


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-03-04 - 16:07:59 send message to memaa

hallo,
ik zie niet in hoe dit praktisch in zijn werk gaat. Eieren moeten toch een tijdje bebroet worden voor men ziet of ze wel degelijk bevrucht zijn.
Dan die eieren weghalen en in de broedmachine? Lijkt mij toch een riskant zaakje.
Groetjes


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-04 - 16:14:16 send message to dooren

Er zijn mensen die bevruchte eieren meenemen naar de andere kant van de wereld.
Maarja, daar zit natuurlijk zoals je zegt een bepaalt risico aan. Dit risico wordt doorgaans beperkt door het te vervoeren als het ei een tijd bebroed is.
Het andere risico is overigens veel groter, maarja ook hier doen mensen alles voor het geld.
Gert


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-04 - 16:34:11 send message to bob_verhagen

zit er niet veel risico aan dan . ouders geven onder andere pbfd toch door aan hun jongen, en eieren kun je moeilijk gaan controleren of in quarantaine paatsen.

Bob


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-04 - 17:08:48 send message to ristje

aan al die belachelijke klein kinderen die hier gaan oordelen over iets waar ze geen kloten vanaf weten
ik verkoop die eieren omdat de vorige ronde mijn eieren door het koude weer afgestorven zijn
omdat mijn koppel op dit moment terug op eieren zit wil ik die gewoon verkopen voor ze weer afsterven
aangezien ik geen aparatuur heb om ze zelf uit te broeden
zo simpel is het
en wat dat geldgewin betreft he dat die snullen die hier van hun kloten maken eerst zelf maar eens een ara proberen groot te krijgen dan zal je zien hoe makkelijk het is
ik wil gewoon een liefhebber van ara's de kans geven om BEVRUCHTE EIEREN over te nemen omdat ze anders toch verloren gaan
als het weer fatsoenlijk was en ik zeker was dat die pop niet nodeloos zit te broeden dan laat ik die eieren liggen
en het kan goed zijn dat een forum dient om uw gedacht te zeggen maar om mij hier voor de tweede keer te beschuldigen van onozele praktijken
kijk eerst bij jezelf eer je met andermans zaken bemoeit
dit gezegd zijnde aan die bende klein kinderen die hiervoor al op de advertentie gereageerd hebben



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 251 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede