Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vocht in mijn vogelschuur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vocht in mijn vogelschuur
piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-03-05 - 14:53:55 send message to piet witteman

Beste leden
Wie weet raad?
De luchtvochtigheid in mijn schuur is erg hoog 90
Daardoor is het erg vochtig in de nesten van mijn valkparkieten. Normaal is het redelijk droog in de nestkasten maar met dit weer niet.
De poep blijft dan aan de jongen plakken als ze wat ouder zijn.
Hoe los ik dit op?
Piet


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-05 - 14:58:23 send message to Jacqueline

happy :)

Ventilatie systeem aanbrengen.
Heel simpel bij de Gamma of Karwei afzuigers voor natte ruimte's (douche) halen en installeren.
Trekt niet alleen vocht weg maar ook dwarrelstof.
Voor een snel resultaat enkele vochtvreters plaatsen.

wink ;)
Peter.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-05 - 15:28:25 send message to lovebird-farm

Heb je de vochtmeter wel eens bijgesteld??? Dit doe je door hem in een natte handdoek te wikkelen en dan steeds terug of verder te draaien toto de 100% met het schroefje aan de achtereide. Blijf dit herhalen tot hij 12 uur op 100% blijft staan in de handdoek. ANders vochtafzuiger met meter kopen. www.rimo.nl heeft er goed voor, speciaal voor vogels!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 15:57:07 send message to dooren

Kacheltje erin zorgt normaal voor een snelle omkeer in de luchtvochtigheid. Warme lucht neemt immers veel meer vocht op dan koude.
Nadeel, duur omdat je constant moet stoken totdat de buitentemperatuur hoger wordt en het overneemt.

Bij een ventilator moet je zorgen dat er behalve lucht wordt afgevoerd er van buitenaf ook lucht wordt ingevoerd in de betreffende ruimte.
(er is nauwelijks lucht afvoer als er geen luchtinvoer is)
Deze lucht is nu behoorlijk koud, dus zal er wellicht moeten worden bijverwarmd.
Gert.


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-03-05 - 21:10:50 send message to piet witteman

in de loop van de middag is hier de zon gaan schijnen en liep de luchtvochtigheid terug naar 75 dit is volgens mij normaal
In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties Ik koop een vochtvanger om het wat beter te krijgen
Piethappy :)


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-05 - 21:24:05 send message to lovebird-farm

koop dan niet zo'n ding van de bison van een paar euro, die blijven zuigen tot je e weg haalt. Maar haal er een bij www.rimo.nl die in te stellen zijn!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 21:25:23 send message to dooren

Wist je piet dat 'n ontvochtiger een bepaalde temperatuur nodig heeft om optimaal te werken?
Hou daar rekening mee als je er een aanschaft, want als het straks bij een lage temperatuur slecht werkt dan heb je er nog niks aan.
Groet Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 21:30:02 send message to dooren

Ik weet niet of ze daar ontvochtigers hebben, Argo. Stond tenminste niet op de site.
Maar bevochtigers wel, maar dat heeft Piet niet nodig, hij wil er juist vanaf zijnlaugh :D.
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-05 - 22:05:30 send message to Hawkeye_NL

Argo? bedoel je niet "lovebird-farm"?

Gert, volgens mij slaap je een beetje vandaag!

Erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-05 - 23:03:20 send message to dooren

Erwin, moet een moment van lees blindheid zijn geweest, lijkt op allemaal op elkaar laugh :D.
Ik zou zeggen droge lucht, de ogen doen zeer.
Gert


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-06 - 09:05:58 send message to kakatoe

koop niet bij rimo die mensen geven je geen informatie als je daar om vraagd maar zij sturen je een prijslijst daar zij geen verstand hebben van die dingen die zij verkopen.
heb het zelf meegemaakt probeer het maar eens bij van der vliet hier ook vaak tevinden op het forum

gr Jan


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-03-06 - 10:14:00 send message to ewals

kakatoe
ik weet niet wat jou ervaring is met rimo, maar ik heb juist heel goede ervaring met deze firma, en geen verstand van zaken?? toen mijn klokthermostaat kapot was kon ik deze opsturen en werd voor 7,50 in eigen werkplaats gerepareerd, en geen verzendkosten. service of niet!!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-06 - 12:38:52 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jan, ik denk dat iedereen wel eens een "steekje" laat vallen. Ik heb een bedrijf waar 10 mensen werken, en ook zelfs hier gaat er wel eens iets mis. Hoe hard we proberen service en kwaliteit hoog te houden.
Maar als het probleem wordt opgelost, zoals Ewals beschrijft dan lijkt me het toch wel een goed bedrijf.wink ;)
(eigenlijk of topic, ging hier over een vocht-probleem, niet de betreffende aanbevolen firma af te kraken)
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede