Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bertje is weer thuis. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bertje is weer thuis.
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-09 - 13:35:52 send message to Jacqueline

happy :)

Weet niet of er gekeken is naar de nieuws uitzending van gisteravond ( sbs6 ).
Maar ik vond het ontroerend hoe blij papegaai Bertje en zijn baasje waren dat ze elkaar weer zagen.
Een bedrag van 300 euro was het geeiste losgeld voor Bertje.
Na betaling op een verlaten kerkhof, kon Bertje weer mee naar zijn vertrouwde omgeving.

Maar meer nog dan dit onheugelijke feit, was de blijdschap van Bertje en baasje die mij raakte, duidelijk een perfecte band tussen huiskamervogel en mens.

wink ;)
Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-09 - 13:45:18 send message to ParkietenPeter

Stond gisteren al bij ons in de krant.
Het is gewoon te ... voor woorden.
Ik weet zelfs niet welk woord ik moet invullen.

Wat zou een politie er trouwens mee doen als je bericht krijgt en dit zou melden? Telefoons aftappen. Papiergeld merken? Overdracht schaduwen? Ontvoerder uberhaupt proberen te pakken?

Gelukkig is Bertje weer terug.
happy :) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-09 - 14:32:19 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Snap één ding niet: Had de eigenaar de polite dan niet getipt dat er losgeld gevraagd was en hij bereid was het losgeld te betalen?

En voor Peter: Als zij niet ingaan op deze melding kun je je altijd nog beklagen bij de ombudsman van het korps waaronder het valt!

Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-09 - 14:53:46 send message to ParkietenPeter

Uit het krantebericht heb ik begrepen dat de tijd tussen telefonisch contact en de overdracht te kort was. De melding luidde: "Wil je Bertje terugkopen? Kom dan nu naar de begraafplaats en breng driehonderdeuro mee."

De papegaai was twee weken eerder getolen, of hij daarvan aangifte had gedaan stond er niet bij.

sad :(


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-09 - 15:55:33 send message to Jacqueline

happy :)

Uit het krantenbericht is niet op te maken of er aangifte is gedaan van diefstal.
Wel heeft de eigenaar gemeld dat hij Bertje terug gekocht heeft.
Het eerste wat Bertje zei, nadat hij in een doos overhandigd werd, Ha Bertje, was voor de man duidelijk dat het zijn Bertje was.
De leeftijd van deze grijzeroodstaart 30 jaar, en op een paar geplukte veertjes van stress tijdens zijn hachelijke avontuur, heeft hij er niet veel meer aan overgehouden.
Eind goed al goed zullen we maar zeggen.

wink ;)
Peter.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-09 - 21:09:31 send message to CHEETAH

Dat criminelen (want dat zijn ze) op zo een manier geld willen verdienen. Te erg voor woorden.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-09 - 21:38:47 send message to lovebird-farm

Er was wel aangifte van gedaan!


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-09 - 23:58:28 send message to mariannenl

ik vind dat hier iets niet klopt,natuurlijk was hij heel blij zijn vogel weer terug te hebben maar dan herinner je toch op zijn minst het gezicht van diegene die de vogel terugbracht of het kenteken van zijn auto, of zie ik dat nu verkeerd ?


marianne


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-10 - 09:01:30 send message to Jacqueline

happy :)

Denk dat het besef pas nadien komt, van ik had dit of dat moeten doen.
Op dat moment was er maar een ding belangrijk voor deze man, mijn Bertje terug.
De papegaai kwam ook gelijk het doosje uit gekropen, ondertussen zijn welkoms woordjes uitsprekend, Ha Bertje, kan er wel inkomen dat je op zo'n moment toch ook afgeleid bent.
Neem ook de leeftijd van de man in ogenschouw, was ook al niet mee een van de jongste, en angst zal ook wel een rol hebben gespeeld.

wink ;)
Peter


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-10 - 09:20:30 send message to Elfje

Sorry hoor maar als ze tegen jou zeggen als je het aan de politie vertel dan komen we hem nog is halen en krijg je hem dood terug/of nooit meer terug, denk dat je dan ook spontaan geheugenverlies zou hebben? Ik wel in ieder geval! Weet natuurlijk niet of het zo is gegaan maar kan het me indenken.
Ben in ieder geval voor die meneer en bertje erg blij dat ze weer samen zijn. HEb het helaas niet gezien op tv.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 10:18:26 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoewel ik de gedachten achter de uitspraak heel goed kan begrijpen. Met dit spontane geheugenverlies help je misschien je eigen vogel(s) even. Aan de andere kant geef je hiermee direct een signaal af dat je helemaal kaal geplukt kan worden. Je bent ja zo bang dat ze dit elke keer ongestraft kunnen doen.

Ik persoonlijk heb een andere achtergrond, Mede door mijn opleiding denk ik misschien anders hierover. Ik denk dat je dit zo snel als mogelijk in de kiem moet smoren. Straks gaan ze allemaal papegaaien "vogelnappen" en eisen ze van alle eigenaren geld.

Nee, ik zie maar 1 oplossing, zo snel en hard als mogelijk aanpakken!

Erwin



Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-10 - 10:23:09 send message to Elfje

Ja maar je moet niet vergeten dat het al een oudere man was zoals ik begreep uit het berichtje. Dan ben je denk ik toch al wat rustiger als jongere mensen die oog om oog, tand om tand.... technieken willen toepassen happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 10:34:04 send message to Hawkeye_NL

quote
oog om oog, tand om tand

Zo hard wilde ik het nog niet stellen hoor. laugh :D
Maar juist om te voorkomen dat elke crimineel nu het idee krijgt om "vogelnapper" te worden denk ik dat er toch actie tegen ondernomen dient te worden. Als iedereen maar klakeloos gaat betalen dan kom je echt geen stap verder. En veroordeel je iedere andere vogelbezitter tot eenzelfde lot. Onderweg gaat het vanzelf een keer fout zodat er echt een keer iemand denkt "een oog om oog, een tand om tand"

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-10 - 10:56:13 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Denk toch dat je het meer in de richting van bezorgdheid, onwetendheid over het lot van zijn papegaai moet zoeken, was per slot van rekening al twee weken weg, dat je niet weet waar hij terecht is gekomen en of je hem ooit nog terug ziet.
En je krijgt dan plotseling een telefoontje van als je hem terug wil nu gelijk komen, en breng 300 euro mee.
Dat je in blijdschap en angst, je niet meer goed nadenkt en de politie waarschuwen wel het laatste is waar je op zo'n moment aan denkt.
Geeft toch ook wel aan dat het belang van zijn papegaai voorop staat, dat ontroerd me, ondanks het risico om op een dergelijk verzoek in te gaan.
Bertje terug, dat is het enigste waar deze man op dat moment bij heeft stilgestaan, is toch gewoon de ultieme band tussen deze twee.
Heb de uitzending gezien, en de blijdschap die deze twee uitstraalden, bertje los in de achtertuin op het tuinset, vrolijk pratend, de man zijn ogen spraken boekdelen.
30 jaar al is Bertje zijn maatje, dan is het toch begrijpelijk dat je eerst handeld voor je gaat nadenken.

wink ;)
Peter.


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-03-10 - 11:23:24 send message to sannie

ik geloof ook niet dat ik zou twijfelen: eerst mijn huisdier terug zien te krijgen en de politie komt dan later wel!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede