Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Marktplaats. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Marktplaats.
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 10:12:54

Kennen jullie dat ook?
Je hebt 1 of meer vogel te koop en bied deze aan op marktplaats. Je zet er een duidelijke vraagprijs bij die duidlijk onder de € 200 zit en mag deze dan ook gratis plaatsen!
Vervolgens krijg je binnen een paar uur een bericht van marktplaats dat ze jouw advertenties hebben geblokkeert omdat volgens hun schatting de waarde van de te koop gezette dieren hoger is dan jouw vraagprijs. Je dient nu eerst verplicht € 6 te betalen voordat je jouw advertentie mag plaatsen.

Ik wordt hier niet goed van. En elke keer een andere smoes.
Ik heb net 2 advertenties geplaatst. Beide voor dezelfde vogel.
Prijs vast € 185 beide geblokkeert.
Reden voor de eerste blokkering is dat ik er de zin bij had staan; ( Eventueel met PDFD rapport en DNA geslachtsbepaling tegen kostprijs.)
Als de koper dit zou willen komt de prijs volgens hun boven de € 200.

Vervolgens dezelfde advertentie geplaatst met dezelfde prijs a € 185. Nu zonder de extra service dus puur alleen de vogel. Je raad het al; Geweigerd. Eerst € 6 betalen.

angry Erwin angry


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-03-10 - 10:47:48

Ja ik ken dat ook. Ik had vorig jaar een oude eettafel eropgezet, met de mededeling dat als hij niet verkocht werd hij naar de vuilverbranding zou gaan.
Kreeg een mail van marktplaats dat het een antieke tafel betrof en dus veel meer waard was als 200 euro.
De tafel in kwestie is nu bij een kennis de openhaard ingegaan.
Eikels


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-10 - 11:51:20

kun je zien wat voor mensen het zijn cr........... dus.
zij kunnen zien van achter hun computer wat de klanten aanbieden.
Die site marktplaats is nog steeds niet veranderd het was een cr......... site en het is het nog steeds.
Die mensen zijn echt op geld uitsad :(


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-10 - 12:04:28

Erwin gewoon dezelfde advertentie nog is plaatsen alleen met een ander email adres. Nu gaat er een ZOEMER af als jij iets plaatst met dat email adres en wordt je gecontroleerd wink ;) Yup heb ook deze ervaring met Marktplaats.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 12:36:30

Sorry, maar ik zie het prombleem niet echt!
Marktplaats is een commerciële site en hebben hun voorwaarden. Als je op VogelArena wil adverteren betaal je ook 5 eutjes. En als je bij marktplaats wil adverteren betaal 6 eutjes als je boven de € 200.

Voor Erwin: Als jouw prijs € 185 is en daar komen dan nog eventueel bijkomende kosten bij zit je idd boven het gestelde limiet.

Voor Raymond: Als je spreekt over antiek zijn de oortjes daar ook gespitst, want je koopt namelijk niet zoveel antiek onder dezelfde limiet.

Voor kakatoe: Commerciël is nog niet crimineel!

En voor Elfje: Inderdaad dat werkt! Alles wordt gecontroleerd op e-mailadres.......laugh :D

Lennart wink ;)




kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-10 - 14:54:53

Lennart over antiek is nergens gesproken.
Want oud behoeft geen antiek tewezen
En als jij vraagt waarom die advertentie is weggehaald krijg jij daar van marktplaats dan ook een antwoord op jij Lennart zeker wel maar ik en de meesten niet is dat dan comercieel?naar mijn insiens niet


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-10 - 16:17:34

quote
antieke tafel betrof


Is een interpretatie van Marktplaats...dus aan jou of degene die het aangaat om dat te verduidelijken!

Lenart wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 17:26:02

quote
Voor Erwin: Als jouw prijs € 185 is en daar komen dan nog eventueel bijkomende kosten bij zit je idd boven het gestelde limiet.

Ook dezelfde advertentie zonder een eventuele keuring of geslachtsbepaling is geweigerd omdat deze volgens hen boven de € 200 waard zou zijn. Nu weet ik niet hoe goed jij kan rekenen Lennart maar € 185 is een vaste prijs en dat is nog geen € 200. Dus conform hun regels gratis. Daarnaast is de prijs voor een jonge lori van de blauwe bergen dus niet hoger dan € 200.

Als jij een 2de hands tv-tje aanbied dan bepaal jij toch ook zelf wat jij ervoor wil hebben. Nergens staat op marktplaatst vermeld dat er gekeken moet worden naar de catalogus waarde of geschatte waarde van een product. Het is een simpele reden, Onder de € 200 gratis erboven moet je betalen.

Ik vind het anders als je een vraagprijs hebt van bijvoorbeeld € 199 en dat je weigerd te verkopen omdat je wacht op een bod van bijvoorbeeld € 250.

Eerlijk is eerlijk.

Overigens heb ik deze vraag voorgelegd aan de ombudsman. Deze vind dus dat een verkoper zelf bepaald wat hij of zij voor een product vraagt of wil hebben. Als de regels zeggen dat je onder een bepaald bedrag gratis mag adverteren dan dient de aanbieder zich daaraan te houden. Het is dus niet toegestaan wat marktplaats doet! Pas als ze kunnen aantonen dat jij toch boven het grensbedrag verkopen wilt mogen ze ook achteraf nog de verschuldigde bijdrage vragen. Maar niet vooraf zeggen dat iets bij definitie al duurder is!

Tegenover gesteld, als jij ergens € 250 voor vraagt en je hoogste bod die je kunt krijgen is bijvorbeeld € 175 dan krijg je toch ok niet achteraf je betaalde € 6 terug? of wel?


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-03-10 - 17:32:06

Ik had 1-2 vredesduif erop staan voor € 35,- per stuk.
Tot 5 maal aantoe is de advertentie verwijderd en is zelfs het emailadres geblokkeerd geweest.
De waarde zou meer dan 200 euro zijn.
Ik heb marktplaats gevraagd of zij misschien de duiven wilden hebben voor 200 euro of meer want dan hou ik ze graag vast voor marktplaats.
En je kunt niet normaal communiceren met marktplaats, enkel en alleen via het standaard reactieformulier maar je schiet er geen ene fl....
mee op

Marcel


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-10 - 17:34:53

Het is toch maar goed dat er vogelarena is.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-10 - 17:42:10

zelfde probleem heb ik ook met me jardine papegaai staat te koop voor 175 staat er duidelijk boven ook tig keer verweiderd.heb hem steeds weer teruggezet en later de text bijgezet of ze bij marktplaats niet kunnen lezen dat 175 geen 200 is dit stukje text hebben ze toen verweiderd maar uiteindelijk mijn advertentie wel laten staan.

Groeten Dennis


tingeling
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-03-10 - 18:25:29

jaaaa betaal toch die 6 euro en lig niet te z....n
vraag je toch 6 euro meer??


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-03-10 - 18:39:13

hallo, ik denk niet dat het om die 6 euro gaat, maar gewoon de manier waarop, dat slaat gewoon nergens op, misschien helpt het om in vervolg gewoon geen prijs te noemen, en een serieuze koper stuuurt toch wel een email om de prijs te vragen.
groetjes marjan


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 19:18:40

Het gaat idd niet om die € 6.
Het gaat om het princiepe.

tingeling,
Als Jan nu aan jou alleen ineens € 5 gaat eisen en jouw account weghaald totdat je hebt betaald, zonder dat je advertenties wilt plaatsen maar gewoon omdat hij inschat dat jij dat wel ooit zou kunnen, betall je dan ook gewoon en houd je jouw mond verder? dacht het niet.
Als iets een regel is dan staat dat, dan moet je niet achteraf de regels buigen in je eigen voordeel.

Erwin


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2005-03-10 - 19:39:45

volgens mijn ervaring haalt marktplaats de advertentie alleen weg als er meer als 200 geboden wordt.
je kan dus adverteerders pesten door op hele goedkope artikelen 200 euro te bieden (dennis)


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-03-10 - 20:10:46

Ik wil best 6 euro betalen voor een advertentie wanneer de waarde van het product meer is dan 200 euro.
Maar als je 3 duiven voor 35 euro per stuk aanbied en deze advertentie wordt dan verwijderd omdat het volgens mp meer dan 200 euro waard is gaat het mij een beetje te ver.

Marcel



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede