Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > agressie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : agressie
irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-03-10 - 18:09:03 send message to irri

hoi, allemaal, heb weer een vraagje,
heb sinds kort een nieuwe catharina, een jonge pop die haar mannetje aanvalt als er een nestkastje in de kooi hangt.
als ik het kastje weghaal is er niets aan de hand, als ik het terughang gaat het een paar dagen goed, zitten ze zelfs te knuffelen en naar een paar dagen valt ze hem weer aan,
wat moet ik hiermee aan? ik vind het zielig dat het mannetje constant de pineut is, het popje ruilen is ook geen optie want we zijn aan onze vogels gehecht en ze gebruiken het nestkastje ook om te slapen, komt dit vaker voor?
groetjes marjan


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 18:17:26 send message to Hawkeye_NL

Het kan heel goed zijn dat het popje broeds is en iets wil van de man maar dat deze er nog niet aan toe is. Of juist andersom, dat hij te opdringerig is en zij nog niet wil.

Ik zou proberen eerst uit te zoeken of haar gedrag uitdagend of juist afwijzend is. Daarna erna handelen door bijvoorbeeld bij afwijzend gedrag het blok tijdelijk weg te halen en het over een half jaar nog eens proberen of juist een andere man zoeken voor de pop die wel in haar behoefden kan voorzien als ze opdringerig wordt.

Erwin


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-03-10 - 18:32:44 send message to irri

hoi, tja, het mannetje probeert de hele tijd wat en daar is de dame inderdaad niet van gediend,
maar zodra hij van haar op z'n donder heeft gekregen roept ze hem meteen weer, en ze zit sinds een paar dagen ook overdag in het kastje. als ik het kastje nu weghaal, is dat dan wel veilig (i.v.m legnood?)
groetjes


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-10 - 19:27:44 send message to Hawkeye_NL

Ik heb eerder gehoord van vogels die vlak voor het broeden twistziek werden en elkaar af en toe flink op de donder gaven. Na een paar dagen lagen er echter mooie bevruchte eieren in het nest. Ik geloof dat het Loripeet was die dit onder ander heeft meegemaakt met een koppel ara n. nobilis. Als ze het na een meningsverschil weer bijleggen dan zou ik indd even afwachten en niet te snel ingrijpen.

Erwin


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-03-11 - 19:43:53 send message to irri

hoi, volgens mij hoef ik me al geen zorgen meer te maken, nu wil het popje wel wat van haar mannetje, misschien gedraagt ze zich wel zo omdat ze onervaren is, ik zie dat namelijk niet bij m'n andere catharina's, vandaar, dus ik laat het nestkastje inderdaad nog maar even hangen
bedankt en groetjes


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-12 - 20:38:36 send message to thuis

haha, beetje wispelturige "dame"laugh :D
quote
nu wil het popje wel

of "baas over eigen buik" laugh :D

Grapje hoor, irri, succes met je vogels, ik hoop dat het een mooi paar wordt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede