Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat wel en wat weer niet ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat wel en wat weer niet ?
hjanssen
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2005-03-11 - 13:52:42

Ik geef mijn rosella's regelmatig vers fruit en groente, Lang niet alles vinden ze zo lekker dat ze het opeten, maar wat is nu goed voor hen, en wat absoluut weer niet ??


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-11 - 15:06:39

In elk geval geen avocado, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Wat is goed?, dan moet je je verdiepen in de voedings- en vitaminewaarde per soort fruit groente.
Bij mij(ik heb alleen papegaaien) krijgen ze appel,peer,winterwortel,sinaasappel,banaan, bleekselderij,mandarijnen,rozebottels. Bleekselderij en peer bevat veel vocht en daar gaan ze een beetje dun van poepen maar ze vinden het wel heel lekker.Ze krijgen elke dag maar 1 soort omdat met gemixt fruit/groente ze alleen elke dag appel zouden eten.
Ze krijgen hier alles in blokjes gesneden van 1cm2.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-11 - 16:17:28

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik geef mijn gaai dan wel elke dag gemixt fruit en groente en alles is op binnen een uur en daarna is het zaad weer aan de beurt. Bij mij krijgt ze echt alle soorten fruit en groenten die er maar te krijgen is...happy :)

....en inderdaad GEEN AVOCADO....!!!!!

Dat gaat niet van de ene op de ander dag, ook zij moeten wennen aan zo'n rijk aanbod!
Ook regelmatig wat gekiemde zaden!
Of een korstje brood, of een hondebrokje, klein stukje kaas, kippe/karbonadebotje....

Kortom je kunt ze alles aanbieden wat wij ook eten op een aantal dingen na natuurlijk!

Wat je kunt doen bij papegaaien is het volgende als hij bepaalde dingen niet eet: Eet eerst zelf zodat hij/zij het ziet. Zijn nieuwsgierigheid wint het dan en wil dan ook....Zo ging het bij mij met bijvoorbeeld banaan en aardbeien! Resultaat....hij is er nu gek op!!!!

Hoe dat werkt bij parkieten dat weet ik niet!
Maar proberen kun je het altijd.....happy :)

Lennart wink ;)



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-12 - 23:41:23

quote
Ze krijgen hier alles in blokjes gesneden van 1cm2.



Zo zie je maar weer wat een verschillen wink ;)

Mijn kiek krijgt wel gevarieerd maar dus nooit gesneden , ze krijgt of een hele appel , peer , wortel of wat dan ook , behalve dan bij echt grote groentes of fruit krijgt ze een deel maar dan nog niet fijngesneden , ze mag er best wat voor doen wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede