Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Nieuwe spits voor Ajax. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Nieuwe spits voor Ajax.
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-14 - 17:33:57 send message to Jacqueline

happy :)

Deze kan zo in Oranje.



Uitdagend gedrag van een ervaren spits.



Inzet paseer beweging.



En weg is hij.



En de overwinning.



Bekijk het maar.laugh :Dlaugh :D

wink ;)
Peter.


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-14 - 18:23:55 send message to bob_verhagen

van welke ara`s is dat een kruising ?? ik vind hem wel heel mooi en grappig.

Bob


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-14 - 18:31:17 send message to Elfje

Peter je moet toch echt stoppen hoor met die ontzettend leuke vogel van je happy :) straks willen we allemaal een kruising ara hebben happy :)

maareh goede spits!

maar nu even rare vraag misschien is zo'n kruising nou ook instaat om zich voort te planten?? Zijn ze niet onvruchtbaar?? Ik ben wel benieuwd naar jongen van een hybride paar eigenlijk. Wat voor kleurverdeling eruit zou kunnen komen etc. want ze zijn toch allemaal net een beetje anders volgens mij kwa kleurtjes.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-14 - 18:47:48 send message to Hawkeye_NL

Gezien een aantal hybriden afkomstig zijn van hybride x hybride denk ik dat je veilig kan zeggen dat ze ook vruchtbaar zijn. Ik weet niet in hoever dit bij alle hybrides zo is.

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-14 - 18:59:00 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Kanjer is een mix tussen een Groenvleugel x Blauwgele ara, dus de benaming is dan Harlekijn.
Zeer zeker blijven deze vruchtbaar, en zijn er ook nakomelingen die weer doorgekruist zijn met andere zoals Catalina = Blauwgele x Geelvleugel, Ruby = Geelvleugel X Groenvleugel.
Dan krijg je namen zoals Camelot,Capri,Calico, enz.
Het is vooral in amerika dat dit gedaan word, en hier komt het sporadisch voor, denk dat het ook wel een beetje stil gehouden word.

Qua karakter een pracht vogel, speels, ondernemend,leergierig, en heel zacht in omgang.
Gaat overal mee naartoe en heeft gelukkig al zijn veren weer terug, was geknipt door de vorige eigenaar.
Maar echt weg vliegen van mij doet hij niet, is te graag bij me, zou het wel heel plezierig vinden als ik een maatje voor hem zou vinden, een Ruby of Harlekijn, liefst een pop zo rond de twee jaar.
Maar met wat zoeken in het buitenland vind ik die nog wel.
Heb al wel wat aangeboden gekregen, maar niets wat mijn goedkeuring kon weg dragen, of waar teveel ogen en haken aan zaten om een dergelijke vogel over te nemen.

Oke zal niet teveel foto's meer plaatsen van Kanjer, was in een gekke bui met hem zodoende dat we eventjes de boel opstelten hebben gezet hier met een bal.



Elfje, dit is een kruising uit twee gekruiste ara's, te weten Harlekijn x Catalina en dan krijg je dit, geen een vogel in de tweede lijn zal het zelfde zijn qua uiterlijk, dat gaat alleen maar op in de eerste lijn.



wink ;)
Peter.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-14 - 20:33:07 send message to Elfje

Ja nou dat bedoelde ik dus eigenlijk ook dat je gewoon toverballen eruit gaat krijgen als je er mee kan kweken happy :) Ik wist dus niet dat ze vruchtbaar waren. Maar kan me voorstellen dat je gek ben op die kanjer wie zou dat niet zijn zeg wink ;) dus kom maar op met die foto's van hem happy :) en kan ook begrijpen dat je voorzichtig ben met een maatje zoeken. Je kan tegenwoordig niet zomaar even een vogel aanschaffen helaas sad :(


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-14 - 21:00:02 send message to Jacqueline

happy :)

Hahahaha, Toverballen, die houden we erin.laugh :D

Kanjer is wel een beetje speciaal hoor, ook een echte Kanjer in zijn doen en laten, is overal voor in en nergens bang voor.
Wel hebben we respect voor elkaar,zal nooit iets doen wat nadeling zou kunnen zijn voor hem, en dat is wederzijds zo.
Hij kan best weleens heel wild spelen met je, en dan heeft hij een vinger vast, maar nooit zal hij door bijten, gewoon wat lichte druk uit oefenen en ondertussen kijkt hij je aan, met een blik van, doe ik niet hoor.

Nee daar heb je gelijk in, zal echt niet de eerste beste ara zijn die als maatje voor Kanjer in aanmerking komt.
Voorzichtig zijn moet je natuurlijk altijd bij de aanschaf van een nieuwe vogel.

wink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-15 - 07:28:09 send message to natasja

ahhh die eerste foto is echt lief !


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-15 - 16:36:27 send message to Jacqueline

happy :)

Persoonlijk vind ik de foto van Goal echt goed en de laatste, nog een potje.
De foto van goal laat duidelijk zien dat hij opgewonden is, zijn pupil is tot een speldenknopje verkleint en de roze kleur komt ook opzetten in zijn wangen, buiten het feit dat dit ook aardig met geluid gepaard gaat, op mijn aangeven van, goed zo kanjer, laat hij een serenade los die er niet om liegt.
De foto van nog een potje, is het de vragende blik, van kom nog een keertje.
De eerste foto, ga je poorten, zo is hij ten voeten uit, brutaal,onbevangen, en heel aanhangkelijk.
Loop ik de tuin in, dan zegt hij niets of wat woordjes in de strekking van mooi,pas op, Kanjeeeeeer, Spikyeeee.
Maar ga ik naar mijn werk, en hij ziet dat ik mijn tas pak, dan is het steevast daaag, kusje,daaag, tot hij de auto hoort starten en dan is het nog een langgerekt daaqaaaaag, zwaai dan even door het zijraam en hij tilt dan ook zijn linkervleugel op en maakt een slagbeweging.
Om daarna weer met de allerdaagse dingen bezig te zijn die passen bij een ara.

De interactie tussen ons beide is gewoon perfect, toch zie ik er ook op toe dat hij vogel blijft, hij speelt graag met Gizmo en Jackie, voelt zich wel wat verheven boven hun maar zal geen agressie tonen.
Tijdens het voeden van baby's, hoor je niets anders, goed zo,lekker he, jajaaa lekker he, kusje dan, gaat Jackie praten (Grijzeroodstaart) is het van, euch euch pas op he, net of hij wil zeggen er praat er hier maar een en dat ben ik.
Jackie trekt zich er niets van aan en gaat vrolijk door, neemt wel het slingeren als een aap aan de schommel over van hem, ook met een poot hangen en slingeren maar.
Heb al verschillende keren met mijn camera in de aanslag gezeten maar zoals altijd, nee vandaag niet hoor.

wink ;)
Peter.






natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-15 - 23:27:07 send message to natasja

je zou het eigenlijk eens op een kort filmpje moeten zetten happy :)

Ik vind die eerste foto het leukste omdat het net lijkt alsof ie een sliding maakt en nog net de bal weet te raken wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-17 - 10:23:23 send message to Jacqueline

happy :)

Kan ook heel lief zijn en zich als een baby gedragen, kortom, een echt schoffie.



Soms, heel soms zou ik hem kunnen..........



Doodknuffelen.

wink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-18 - 00:19:58 send message to natasja

bij zulke foto's en een blik op mijn kiek .. deel ik dat gevoel voor 100% wink ;)


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-18 - 11:06:04 send message to CHEETAH

Ik sta er echt versteld van..
Wat een mooie vogel.
Wat voer je die?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-18 - 15:53:10 send message to natasja

dat zie je toch op de foto's ?

vingers ! wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-18 - 16:02:37 send message to Lennart

Lange.....wel te verstaan....laugh :Dlaugh :D

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-18 - 18:56:58 send message to Jacqueline

happy :)

De voeding is een arazaad/groente/fruit/mix afgestemd op ara's, met de nodige vitaminen en mineralen.
Daarbij ook een groot scala aan noten, en een hondebrokje,stukje jonge kaas (1 vierkante centimeter).
Ja en ook een stukje lange vinger, maar dat is gewoon als snoepje van de dag als het zo eens uitkomt, wel zonder suiker, Lennart?????.

Toen hij hier kwam nu zo'n 5/6 maanden geleden stond hij op pellets, hebben geen overgangs periode ingelast, maar gelijk op de mix gezet, smullen als was het of hij nog nooit echt voer had geproeft.

Was geknipt door de vorige eigenaar, zowat de volle breedte van de vleugel pennen, aan beide zijde, nu laugh :D nog drie pennen en alles is weer zo het moet zijn, vliegen doet hij al zeer goed maar het blijft toch een rot zicht zo'n open stukje in zijn linkervleugel, rechts is al perfect.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede