Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ook ''Opgelicht'' om Dennis papegaaien aan te pakken. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ook ''Opgelicht'' om Dennis papegaaien aan te pakken.
CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 01:47:52 send message to CHEETAH

Schrijf jullie negatieve ervaringen op deze site.
http://opgelicht.net/viewtopic.php?t=330&highlight=dennis

En stuur een email naar www.opgelicht.nl met jullie verhaal.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-15 - 09:41:06 send message to ParkietenPeter

Nathalie,

Het is al vaker geschreven en ik denk inderdaad niet dat het goed is om een programma zoals opgelicht of kat in de zak of radar oid in te schakelen.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1312

Negatieve reklame is voor Dennis zeker ook reklame.

Het is goed om op forum zoals deze de aandacht erop te vestigen dat er veel fout gaat, en een negatieve mond op mond reklame werkt beter dan dat een, in veler ogen, louche handelaar met zijn neus op tv komt.

wink ;) Peter


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 10:39:06 send message to CHEETAH

Ik ben van mening dat dit wel preventief moet werken.
Je gaat toch niet ergens een papegaai kopen waar men alleen maar negatief over praat?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-15 - 12:02:33 send message to ParkietenPeter

Zoals in het aangegeven topic ook door diverse naar voren is gebracht, werkt negatieve raklame toch andersom.
quote
Doordat de naam bekend klinkt geeft de mens volgens het ondezoek er automatisch meer vertrouwen aan!

Eerste bijdrage van Hawkeye_nl

Als je ziet hoeveel mensen er telkens weer met hun grote voeten intrapen, wordt deze bewering alleen maar gestaafd.

Trouwens voordat ik bepaalde zaken wist, heb ik Radar benaderd, zij reageren nog niet eens hierop! En dat zegt voor mij ook veel.

wink ;) Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-15 - 13:59:25 send message to Lennart

Sorry hoor, vraag me werkelijk af of dit echt helpt.....dit soort programma's namelijk redeneert allen vanuit kijkcijfers...!!!!!!

Inhoudelijk stellen ze allemaal geen moer voor!
Want TV is ook handel.....€, €, €, €, €, €, €-tjes!!!!!

Voorbeeldje: Peter R de Vries...eens werkzaam als agent bij het korps Gemeente Polite in Amsterdam en kwam, door zijn werk als politeman, verzeild in de onderwereld van Amsterdam.
Was te corrumpteren, wat ook gebeurd is.... doordat hij belangrijke info achterhield naar de korpsleiding toe...werd na ruim 2 jaar dienst ontslagen...en presenteert nu één van de meest populairste programma's van Nederland en verdient er een verschrikkelijk leuk salaris mee en runt nu een leuk eigen bedrijf wat met criminaliteit-info te maken heeft.

Het leuke van hem is dat hij nét die info geeft waar de onderwereld mee kan leven...! En die zelfde onderwereld maakt daar zelfs dankbaar gebruik van...Want óók daar snijdt het mes aan twee kanten.....!
Want neem van mij aan: Als hij "bedrijfs" gevoelige info zou gaan verstrekken op TV dat hij allang "ommgelegd" (dood) zou zijn!!!! Vandaar dat hij ook in staat is om in kontakt te treden en gesprekken te hebben met de allegrootste krimi's in Nederland en dat hij beschikt over meer info als de beste rechercheur van dit land....!!!! Zij nu houden elkaar juist in stand!!!!

Maar nu even terug naar "onze" programma's: Dat is allemaal niet veel anders...!
Maakt niet uit wat voor onderwerp het dan ook is! Ook zij kunnen niets doen dan alleen maar kletsen, kletsen en kletsen met betrokkenen, het ziet er op TV allemaal lekker ranzig en smeuïg uit en waar draait het in de meeste programma's op uit.......?
Juist, de "aangeklaagde" krijgt de meeste (zend)tijd!...Misschien afgesproken met betrokkennen..??

Want neem van mij aan dat dit soort aangeklaagden nooit en te nimmer zouden reageren voor een camera als zij de idee zouden hebben dat het tegen hen zou werken!!!!!

En om met de rest op dit forum te spreken:
Zelfs in dit soort programma's is negatieve reclame één van de beste reclame's!!!!

Het heeft meer effect om op forums zoals dit uitgebreid aandacht te geven aan de startende vogeleigenaar en hem/haar te waarschuwen wat hij op de vrije markt allemaal tegen kan gaan komen!

Lennart wink ;)


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 16:26:54 send message to CHEETAH

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind het gewoon het eerlijkst om de mensen te waarschuwen voordat ze een vogel aanschaffen bij D.
Internet en TV is daar een goed medium voor.
Iedereen plaats in zijn context vaak D. en de papegaaien.
Mensen die niet gewaarschuwd zijn, gaan dus daar als eerste weer informeren en met die gladde praatjes word je weer hard genaaid.
Daarom vind ik het eerlijk als al die mensen gewoon op tijd gewaarschuwd worden.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-15 - 17:15:06 send message to goffini

quote
Ik vind het gewoon het eerlijkst om de mensen te waarschuwen voordat ze een vogel aanschaffen bij Dennis.

Goed iniatief. Ik geloof niet in het verhaal dat negatieve reclame ook reclame is. Op den duur zal het hem zeker klanten kosten. Heb gelukkig geen oplichtingservaring met hem.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 22:42:39 send message to CHEETAH

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ga binnenkort een heel stuk schrijven over de KDS virus, waar de meeste vogels die te vroeg bij D. doodgaan aan overlijden.
Veel mensen zijn alleen bekend met het PBFD.
Volgens D. is er maar 1 virus, dat is het PBFD, de vogels zijn er ook op getest.
Ook weet hij dat KDS moeilijk te ontdekken is door de arts, dus daar komt hij altijd onderuit.

Mocht jullie vogel daar vandaan komen en heeft hij volgend de arts in Amsterdam Oost een Darminfectie, dan weet je al hoe laat het is.
Zelf heb ik na Rico, nog 4 andere mensen ontmoet, waarvan 3 grijsjes en 1 geelkuif kaketoe aan maag of darmstoornis is overleden.
Allen in een korte tijd. Volgens hun zei dennis dat het niet een ziekte was omdat de vogel getest is voor PBFD.
De mensen denken dus dat de vogel aan een schimmel is overleden.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-15 - 23:34:32 send message to natasja

je moet met zoiets echter wel precies weten waar je aan begint ..

een mening mag je in nederland geven maar als je echt met een vinger gaat wijzen naar iemand dan moet je zorgen dat wat je doet ook wettelijk mag , laster word op internet ook vrij hard aangepakt en serieus genomen , dan mogen wij wel vinden dat het geen laster is maar wettelijk gezien sta je niet bepaald sterk in je schoenen ..

daarbij .. ik moet me sterk vergissen maar .. volgens mij is het niet wettelijk verboden zieke of ziektedragende dieren te verkopen zolang je niet redelijkerwijs kan weten dat de dieren ziek zijn of drager zijn hij zit alleen vast aan de wettelijk vastgestelde garantietermijn.

Je mag in nederland veel zeggen onder het mom "mijn mening is" maar het is een ander verhaal als je iets als waarheid gaat (over) brengen.

Ik persoonlijk hou niet zo van zwarte lijsten en aanbevelingslijsten ,wat dennis betreft en ook zeker rentenaar .. mensen die serieus opzoek zijn naar vogels zullen vast wel op vogelarena terecht komen en daar staan de topics al in volle glorie te bezichtigen.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-15 - 23:52:51 send message to CHEETAH

Tja ik vind van mij zelf en namens 4 andere mensen dat ik gewoon de waarheid spreek.
Ik weet hoe het voelt, om een beest te kopen waar je zoveel van houd, zoveel voor gewerkt heb en dan te verliezen aan een ziekte.
Dat wens ik echt niemand toe.
Kijk een vogel kan altijd doodgaan.
Maar als je je bedenkt dat de vogel bij zijn geboorte als een ziekte had, dan doet het gewoon heel erg pijn.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-16 - 00:07:54 send message to natasja

dat is maar al te begrijpelijk en dat je iets wilt doen snap ik natuurlijk ook wel, maar je moet met dit soort dingen gewoon erg opletten want je kan hoe goed je bedoelingen ook en ondanks dat je vind dat je het gelijk aan jouw kant hebt , toch aan het kortste eind trekken .

als je uitgaat van een gewone particuliere koper ... die surft wat rond en komt toevallig een site tegen met negatieve reklame over dennis .. de berichten die erop staan zijn vaak vooral in emotie geschreven , ze nemen het in zich op .. komen toevallig toch bij dennis terecht want waar anders is zo'n aanbod te vinden voor iemand die niet thuis is bij kwekers ? , verteld vervolgens dennis zijn of haar bevindingen van het net .. dennis doet zijn verhaal waarbij hij heel logisch zal klinken en wat heb je dan gewonnen ....

Ik denk dat dit soort dingen simpelweg niet zomaar zijn aan te pakken omdat er geen duidelijke alternatieve zijn voor mensen , Mensen kopen voornamelijk bij dat soort winkels omdat ze anders geen idee hebben waar ze een vogel vandaan moeten halen.
zelfs al halen ze het tot Pakara .. dan nog krijgen ze van pakara geen telefoonnumers van kwekers dus wat moet je dan ..



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-16 - 08:37:20 send message to ParkietenPeter

Het consumentenrecht is er ook voor de dierenwinkels.
Alleen blijkt ook hier dat mensen niet goed genoeg geinformeerd gaan shoppen.
Het is nl. zo dat als een vogel in de eerste 6 maanden na aanschaf overlijdt, dit consumentenrecht bepaalt, dat de Verkoper de pilicht heeft om aan te tonen dat de vogel bij verkoop gezond was. Bij overlijden na 6 maanden ligt deze bewijslast bij de Koper.

Alleen; Wie weet dit. Hoe weet je of een vogel bij verkoop gezond was?

Hier heb je een actuele gezondheidsverklaring voor nodig! En hier wringt de schoen meestal. Wie vraagt er bij een winkel naar een gezondheidsverklaring? En wie neemt er genoegen met een oderzoek naar alleen maar PBFD of Polyoma? Het is hier dus nog belangrijker om te weten waar je aan begint. Dat is het wat ellende kan voorkomen! Als je in een winkel komt om een vogeltje uit te zoeken, kopen de meeste mensen met hun hart, en dat is ten alle tijde fout!
Koop met je verstand, het hart komt later aan de beurt. Als je een baby vogeltje ziet, of wat voor een dieren babytje maar ook, ben je meestal al verkocht. Of als een vogeltje er slecht bij zit, wil je hem natuurlijk redden. En dat is heel nobel! Maar, zo heeft een handelaar weer plek voor een nieuw slachtoffer. (Het gaat hier dan dus om verwaarloosde dieren) Een louche handelaar is niet beperkt tot een achteraf-gelegen-donker-schuurtje! Er zijn zoals we nu wel weten ook wel winkels die hier onder geschaard mogen worden.

Juist in deze tijd van het internet, als een koper wel op pagina's als vogelarena het forum bezoeken en over louche handelaren lezen moet er al een belletje gaan rinkelen als ze langs zo'n winkel lopen.
Doe je dat niet en koop je met je hart en niet met je verstand, dan vraag je in de tijd van de €€ toch om de problemen!

wink ;) Peter.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-03-16 - 11:25:33 send message to CHEETAH

Helaas heeft nog niet iedereen internet thuis.
De gene die dat wel hebben kunnen wel op deze wijze gewaarschuwd worden.
Op elke vogel forum lees namelijk verhalen van mensen die de dupe zijn geweest bij D.
Laats kreeg ik een grijze roodstaart van mijn neefje, mijn oma vroeg meteen, toch niet bij die oplichter die op de tv was, D.?
Ik was wel blij dat zelfs mijn oma wist dat je daar moet uitkijken.
Maar goed, dit is maar 1 voorbeeld.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-03-23 - 21:49:41 send message to Bubbles

Kijk maar even op speurders. Advertentie over blauw/gele ara. Gekocht bij...........juist ja.
Lees, kijk en huiver!!!!!!!!!!!!!!!!1


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-23 - 21:59:58 send message to Hawkeye_NL

Bubbles
,

Als je de ara bedoeld van die hondenfokker dan snap ik niet waarom we moeten huiveren?

Erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-23 - 22:02:00 send message to thuis

Bubbles, ik heb even gekekensad :(, triest hoor...
Zes jaar en nog (!) niet lekker in de veren en dan de foto's.... als ik een ara wilde kopen dan ging ik niet eens kijken bij deze vogel, dat ziet er heel ongelukkig en ongezond uit.
Bovendien duidelijk weer een impulsaankoopsad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede