Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > officieel verslag Pakara -dag van 12 maart jl. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-22 - 12:57:26

Hallo Erwin,

ik zie met belangstelling je artikel te gemoed. Als mensen graag achter een leider aanlopen hebben ze mijn zegen, wie ben ik om te zeggen hoe een ander zijn leven moet inrichten.
Als ik lees dat bijna niemand met pbfd in aanraking is gekomen moet je je afvragen hoe betrouwbaar deze informatie is. Loop jij graag te koop met feit dat je een dodelijke ziekte in je collectie hebt, ik denk dat veel mensen hier niet al te eerlijk mee omgaan.Verder vind ik dat jij het wel degelijk serieuse oppakt gezien je opmerking over testen bij je eigen dieren en dat vind ik alleen maar te prijzen.

mvg Frank


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-22 - 13:09:56

Frank,

Er zijn natuurlijk twee kanten aan het verhaal PBFD. En of ik de verkregen informatie nu betouwbaar moet vinden of niet, ik heb als persoon die werkt met kromsnavels natuurlijk wel een verplichting tenopzichte van deze dieren.

Zo lang er geen duidelijkheid komt over deze ziekte doe ik wat ik moet doen om de toekomstige eigenaaren van onze jongen meer veiligheid mee te geven. Dit betekend dat wij dus al onze koppels getest hebben en alle jongen die eruit komen ook testen. Het geeft dan wel niet 100% garantie maar het geeft in ieder geval altijd 100% meer garantie dan niets doen.

Erwin


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-22 - 13:17:33

Hai Erwin,

helemaal mee eens,

mvg Frank


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-22 - 16:55:19

nog even een reactie op dat vaccin.

is het dan niet mogelijk, als je net begint met papegaaien dus na een test(als de test goed is) zeker weet dat ze het virus niet hebben te beginnen met enten. zo bouw je vanzelf een bestand op dat allemaal is gevaccineert en dat ook tussen het testen en de vaccinatie niet is besmet.

Bob


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-22 - 17:07:52

Hai,

simpelweg ja dat moet kunnen, maar als je meer over vaccins wil weten kan je beter contact opnemen met 1 van de vogelartsen.

mvg Frank


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-03-22 - 17:31:10

bedankt voor de uitleg. dus het vaccin is al wel zover ontwikkeld dat het al op de amrkt gebracht wordt ?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-22 - 17:39:22

quote
Preventie en controle

Wij worden geadviseerd om een troep van pbfd-Vrije vogel afgezonderd te huisvesten en vogels in quarantaine te kweken.

Wij adviseren het gebruik van ontsmettingsmiddelen zoals glutaraldehyde, voor het desinfecteren van vervuilde werktuigen, kooien en ruimten. PBFD is moeilijk binnen de perken te houden. De vogels welke drager zijn kunnen klinisch normaal lijken maar wel zieke nakweek produceren. Daarom is het noodzakelijk om vogels in quarantaine te kweken.

Inenting (Buiten werking gesteld vaccin)
Een doden-virusvaccin is onlangs ontwikkeld. Wanneer gegeven aan normale gezonde vogels bevordert het vaccin immuniteit aan psittacinecircovirus. Het vaccin is geen behandeling voor vogels die reeds door PBFD worden beďnvloed omdat het niet de reeds met PBFDV besmette vogels geneest. In feite kan het het ziekteproces verergeren.


Voor preventief vaccineren moet je inderdaad bij je behandelend vogelarts zijn. Kosten zijn mij ook niet bekend.


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-22 - 21:16:04

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

bij mijn weten zijn de entstoffen,maar ook de HI en Ha testen niet in Nederland Beschikbaarsad :((is Australische Side(universiteit))

Een ideaal iets zou zijn Dat de PCR testen gecombineerd zouden kunnen worden met de HI test,en dat de entstof beschikbaar zou zijn ,maar zover is het nog niet(maar ja wat niet is kan nog komenhappy :)



senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-23 - 01:04:23

Hallo,

Wat ik van Hedwig heb begrepen is dat ze dachten een entstof gevonden te hebben. Het vaccin dode keurig het virus, alleen ... . . vielen de gaten in de vogels. De vellen hingen erbij. Dat was zo ernstig dat ze onmiddelijk het vaccin uit de markt hebben gehaald.
Dus ze zijn er wel mee bezig.

Het verslag is misschien in de informele sfeer, maar dat is ook eigenlijk wat er gebeurde. heel technisch was er niets. Dit komt ook omdat dr siwo de kloet die een uitleg zou geven over dna en het onderzoek zelf, vanwege griep niet kon komen. Wel hebben wij zijn lezing op papier gekregen. Dat is heel technisch.

Ik heb het verslag op meerdere sites neer gezet. Alleen hier betreft het een enorme discussie. Wat op zich niet erg is, maar ik krijg mail van mensen met een vogel met PBFD. Echt moeilijke verhalen. Die mensen durven gewoon niet echt met hun verhaal naar voren te komen. Het heeft heel veel gevolgen. Ik stuur ze dan ook door naar Pakara en Hedwig vd Horst.

En natuurlijk gaat het verhaal niet alleen over de ziekte PBFD. Eigenlijk is het een kreet naar de mensen toe van: mensen, zorg dat je je vogel test/onderzoekt, voel je verantwoordelijk voor de avicultuur, en begin bij jezelf. Niet alleen PBFD maar ook polyoma, vogelpest, enz enz

gr corina


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-27 - 18:52:43

Lezen de mensen eigenlijk wel artikelen die in de vogelbladen worden gepubliceerd?

Wederom lees ik dat mensen er van overtuigd zijn dat de PCR test de besmette vogels er uit filtert.

De PCR test herkent alleen dragers die actief virus uitscheiden. Enkele jaren terug heb ik elke aankoop een halfjaar in quarantaine gehad en twee tot zelfs drie keer getest. Destijds was mevrouw van de Horst er van overtuigd dat ik met dit beleid geen besmetting kreeg in mijn collectie. Na circa 40 testen en een boel duiten armer kwam ik een publicatie tegen van een Australische dierenarts over PBFD waaruit bleek dat de PCR test geen enkele garantie geeft op vrijwaring van deze ziekte. Je kunt een drager die gezond is en geen virus talloze malen testen bijwijze een jaar lang zonder dat de test hem herkend.
Later kan deze vogel door ziek worden of wanneer ze moet gaan leggen het virus activeren en zo haar partner of zelfs jongen besmetten. Destijds is door Hooijmeier een artikel geschreven over de besmettelijkheid van PBFD. Als je een drager die besmet is met dit virus niet herkend en derhalve als gezond verklaard valt de besmettelijkheid wel mee!!!!!
In het zelfde artikel schrijft hij wanneer er jongen in een nest besmet zijn de liefhebber een besmetting bij andere vogels heeft. Dit is totale onzin omdat juist een van de ouders drager is die wellicht via de PCR test gezond verklaard was en tot afgrijzen van de liefhebber zijn vogels besmet heeft en anderen. De vraag of dit virus besmettelijk is lijkt mij duidelijk anders beantwoord.
Lees eerst gedegen informatie en ga niet af van halve informatie van dierenartsen.



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede