Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > importverbod ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-09-17 - 07:54:57 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Niltava: dat is niet wat chrislaevers doet.

Zoals ik het begrijp, bekritiseert zij de veel voorkomende houding waarbij vogelliefhebbers alles willen hebben, niet willen weten of het legaal/illegaal is, ongeacht de omstandigheden, de gevolgen etc. Mijns inziens is dat volledig terecht, en in ieder geval hoedanook geen zwart maken van bepaalde personen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-17 - 09:52:09 send message to Niltava

Volgens mij noemt men dat generaliserend, niet 1 persoon noemen waardoor de anderen zich niet aangesproken te voelen, maar de hele groep.
De hele teneur is toch dat zij het goed doet en de andere slecht zijn!! Denk dat als je(algemeen bedoeld) alles gevolgd hebt in de diverse topics hierover, dat bijna iedereen zijn zorg wel had over de massaliteit etc van de import.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-17 - 13:33:51 send message to tonnl

quote
De hele teneur is toch dat zij het goed doet en de andere slecht zijn!!
Dat ben ik niet met je eens. Volgens mij is het niet veroordelend maar meer constaterend. Er zijn nu eenmaal heel veel echte liefhebbers die maar wat graag een ontbrekend vogeltje zouden kopen ongeacht de herkomst en al of niet legaal.
Dat is gewoon een vaststelling.
Nergens lees ik dat zij "beter zou zijn".
Een andere mening hebben maakt forums interessant, dat zou je, vind ik, niet zo moeten aanvallen.
Groeten, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-17 - 17:56:21 send message to Niltava

Ok, dan zal ik het wel helemaal verkeerd lezen.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik jullie beleving van de collegavogelhouders niet deel.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-17 - 18:01:03 send message to goulds

Hmm nogal een dikke wijzende vinger van mevrouw ,met zeer veel beschuldigingen die veelal gebaseerd zijn op vermoedens.

Mij in feite harteloze vogelliefhebber noemt omdat door die ene pop die ik nodig heb voor nakweek,tien andere hebben moeten sterven.

terwijl ze later schrijft nu wevers te sparen die alleen of een handicap hebben/zijn,hoeveel vogels zijn hier niet voor gestorven????

deze discussies zijn al vele malen gevoerd je bent er voor of er tegen,maar moeten we telkens weer een pingpong spel blijven spelen?

Mensen that's life take it or leave it,go with the flow or .... en dat is met alles op deze aardbol.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-18 - 18:28:41 send message to chrislaevers

Toch wel vreemd hoor. De ene zegt dat ik generaliserend ben en een hele groep viseer, de andere zegt dat ik beschuldigingen uit.
Ik heb alleen gezegd dat ik legale nakweek komende van kweekcentra in continenten als Afrika en Zuid-Amerika ernstig in twijfel trek omwille van de politieke, administratieve en sociale wantoestanden daar. Ik heb tevens ook gezegd dat er hier onder sommige vogelhouders (wie kan me niet schelen, dat interesseert me niet) de tendens is om ten alle prijze die ene vogel vast te krijgen en ik heb de connectie gemaakt met 'blind' zijn al dan niet gewild, en verwend zijn.
We hebben de vrije import gehad en we zijn er slordig mee omgesprongen. Dat vraagt om bezinning.
Ik haal de ooit zo lang geleden vrije import (zo lang geleden is het niet) aan en krijg DDT en slavernij als vergelijkingspunt. Niltava. Dingen van het verleden?
DDT is op de Afrikaanse markt gedumpt na het verbod in de westerse landen. Misschien gebruiken ze nog de laatste spuitbussen en slavernij is actueler dan ooit. Hebben ze onlangs geen mensen bevrijd op enkele grote hacienda's in Zuid-Amerika die als ze probeerden te ontsnappen afgeschoten werden? Heb je die reportage niet gezien? Slavernij bestaat nog altijd alleen is het sardientjesaspect enigszins van vorm veranderd. De markten bestaan nog steeds op het Afrikaanse continent. Zelfs in Italië hebben ze mensen moeten bevrijden.(dit off topic).
De vrije import daarentegen is wel verleden tijd en ik kom er voor uit dat ik dit geen slechte zaak vind.
Zoals enkele mensen hier ook gezegd of voorgesteld hebben: doen met wat we hebben en er het beste van maken.
Sinds ik die losse wevers koop kom ik bij mensen met een volière en dan sta ik versteld van de vogels die er zitten zonder perspectieven, zonder creativiteit (pas op... er zijn ook prachtige dynamische volières). Dus dan denk ik laat die vogels eens aan bod komen. Ze zijn er nog... op die enkele kostbare, zeldzame met uitsterving bedreigde soorten na. Begrijp me hier niet verkeerd in.
Iemand wil me twee koppels wevers verkopen maar hij weet niet welke soort het is!
Het is rood met zwart.
Begrijp je nu wat ik nu bedoel met de luxe van die ooit vrije import?
Meer dan één keer zie ik een wida in volière en als ik er vragen over stel dan krijg je de reactie :"Daar kan niet mee gekweekt worden".
Dat bedoel ik dus allemaal. Het is oude import en ze zitten hier. Ik probeer met die oude import aan wevers iets constructief te doen: koppels of kolonies samenstellen en ze de nodige infrastructuur geven (zal altijd te weinig zijn!). Ik denk dat er een verschil is tussen een vogel die verloren in een volière vliegt en een vogel aan wie men partner(s)(de juiste soortgenoot dan wel) en een zo natuurlijk mogelijke habitat biedt.
Ik kies voor het laatste en ik doe met wat er al is en er is nog zeer veel!
Sommige zoo's hebben ook vogelsoorten waar ze niks mee uitrichten. Is dat terrein al ernstig verkend geweest? Ik vraag het me alleen af.
Christine.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-09-18 - 18:37:14 send message to Niltava

Dit is toch wat anders beschreven dan in je eerdere bijdrages.

Ik erger (ja, zal wel weer niet mogen van sommigen)aan dat sommige mensen niet eens weten wat ze hebben of hoe ermee om te aan. Of mensen die vogels alleen voor de zang hebben en dan dus alleen mannen en met soorten waarvan ik weet dat er kwekers zijn die ze graag zouden willen.


Graag mijn opmerkingen betreffende de slavernij etc. in het perspectief te blijven plaatsen die ik gaf!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-02-21 - 10:37:41 send message to rupicola

Dit topic is -zeker gezien de vraagtekens- weer actueel geworden door het feit dat de beslissing van de Europese commissie omtrent het 'importverbod' in het najaar van 2013 door de hoogste instantie, het Europese Hof, van tafel is geveegd.

Met andere woorden de importeurs zijn aangaande hun verweer jegens de ontstane situatie (importstop) in hun gelijk gesteld.


Dit impliceert dat er momenteel geen sprake meer is van een importverbod. (!)

maar duidelijkheid (u weet wel: Haagse transparantie) laat staan zekerheid hieromtrent lijkt oorverdovend stil te worden gehouden!


De nieuwe wet dieren is weliswaar (en vooral ook gedeeltelijk) in werking getreden, maar de lijsten voor vogels zijn nog niet bekend, dus deze wet kan vooralsnog geen beperking vormen op import activiteiten van buiten de EU.

Nu merk ik de laatste tijd dat er enorm veel onduidelijkheid bestaat omtrent de daadwerkelijke stand van zaken op dit moment.


Mogen vogels nu wel of niet van buiten de EU geïmporteerd worden?





Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede