Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > diamantduifje wil niet leggen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : diamantduifje wil niet leggen
jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-03-19 - 09:47:10 send message to jorden

Ik heb drie maanden geleden een steletje diamantduifjes gekocht en die hebben de afgelopen weken er vrolijk op los gepaard.
Ze staan in de huiskamer dus het valt allemaal goed te volgen.
Ik heb er een nestkommetje ingehangen maar ik zie dat het vrouwtje amper interesse heeft in het nestje.
Ze laat het mannetje wel netjes paren maar op het nest zitten of eieren leggen ho maar.
Nu begint het mannetje ook ongeduldig te worden want zo nu en dan krijgt hij een aanval en probeert haar dan op een aggressieve manier in de nek te pikken.
Is dit normaal gedrag voor diamantduifjes of heb ik gewoon een vrouwtje die geen eieren wil leggen?
Heeft iemand enig idee?


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-03-19 - 11:16:05 send message to bluebird

Geduld is een schone zaakwink ;)


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-03-19 - 11:52:55 send message to Stick

Ik denk ook dat even wachten het beste is, waarschijnlijk wanneer je het ni verwacht zullen er ineens eitjes zijn!!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-19 - 12:06:32 send message to kakatoe

waarom wil jij een vogel dwingen om teleggen?
jij moet je verplaatsen in de vogel en niet denken wat jij wil.
een vogel wil rust en geen drukte omzich heen. zet ze ergens apart zodat ze rust krijgen dus niet in de huiskamer maar in een kweekkooi of in een vluchtje en dan zul je zien dat ze wel gaat leggen


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-03-19 - 12:51:30 send message to jorden

Ik zag net dat ze op het nest zat. Voor het eerst.
Dus inderdaad, misschien moet ik nog wat geduld hebben.
Overigens is het niet zo dat ze zich aan ons storen in de huiskamer, met voeren kun je gewoon de hand in en uit de kooi doen zonder dat ze gaan fladderen of zo. En de kat, die weet inmiddels dat ie ze niet moet laten fladderen omdat hij anders een klets krijgt.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-03-19 - 14:29:59 send message to frensie

heb je wel een goeie nest gelegenheid voor die duifjes??? ik denk niet dat ze leggen in een kanarie mandje hoor!!
maak een plankje met een rand eromheen en leg wat takjes op de grond van je kooi dan zul je zien dat de duifjes zo een nestje maken op dat plankje


baardparkiet
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-03-19 - 15:20:47 send message to baardparkiet

Nestgelegenheid is volgens mij geen probleem. Mijn koppels krijgen ook allemaal nestkommetjes (moeten wel groot genoeg zijn).
Volgens mij zal ze uiteindelijk wel leggen.
Heb voor de moment ook drie koppels die zitten te broeden en een vierde koppel dat maar niet wil leggen.


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-05-04 - 23:30:25 send message to jorden

Het broeden verloopt niet zo best. Ik heb de duifjes in de voliere gedaan en toen heeft het vrouwtje op het gaas van takjes een nest gemaakt waar vervolgens de eieren heen gevallen zijn en dus stuk.
Maar nu heb ik er een soort netje over gelegd zodat bij het volgende nest de eieren hopeljk blijven liggen. inmddels heeft ze nog het derde ei door het gaas laten vallen even verderop dus het zal allemaal wel niks worden dit jaar. tenzij,.. heeft iemand ervaring met die beestjes? Hoe vaak leggen ze eigenlijk ?


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-05-04 - 23:47:54 send message to huisjeboompjebeestje

Duiven leggen per keer maar 2 eieren, alleen als hoge uitzondering komt het voor dat er een keer 3 eieren zijn. wink ;)(wat niet wil zeggen dat er drie jongen komen) Als duiven eenmaal leggen en broeden gaan ze door tot jij het genoeg vindt en iets verzint om ze te laten stoppen.
Je moet inderdaad goed opletten dat de eieren er niet makkelijk uit kunnen vallen.
gr. Erik-Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-05-05 - 00:19:40 send message to tonnl

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Hang anders eens een paar korfjes op die ze ook voor postuurklanaries gebruiken.

Ton.


abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-05-05 - 17:58:18 send message to abo26

Mijn diamantduiven hebben net 2 jongen groot gebracht. Deze hebben gebroed in een kanarie broedhokje. Dit ging perfect. Nu zitten ze sinds gisteren weer op 2 eieren. Nu in een soort bloempotje. Ze zijn dus niet erg kieskeurig wat betreft nestgelegenheid. Ik heb bij mijn 2 duizen nu 1 duifje die een sepia kleur heeft. Erg mooi. De andere is gewoon grijs.
Het is wel verbazend te zien hoe snel de jonge duiven in 2 weken groeien. Veel succes met je eigen duiven!

A. Boer


jorden
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-06-05 - 21:39:45 send message to jorden

Het is bijna zover. Het volgende nest is weer op het gaas gemaakt maar dit keer van hooi.
Dat dekt beter dan takjes en de eieren zijn blijven liggen. Ze zijn bevrucht zo aan de kleur te zien en dan zal ik het hopelijk ook mee maken..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede