Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wanneer zie je het geslacht van grasparkieten?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wanneer zie je het geslacht van grasparkieten??
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-23 - 00:32:15 send message to Chow

Hoi, bij volwassen grasparkieten zie ik duidelijk of het een pop of man is. Bij welke leeftijd is dit duidelijk waarneembaar?? Ik heb nu 2 jonge grasparkieten van ongeveer 8 weken.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-03-23 - 00:46:42 send message to paccie

bij een jonge man is de washuid rose met rond de neusgaten blauw bij de pop is de washuid blauw met rond de neusgaten wit en een ervaren kweker ziet het in het nest al wat het is en sommige weten bij het kweken al wat er uit komt bijv lutino is geslachts gebonden lutino man x wildkleur pop dan zijn de poppen lutino gus das makkelijk maar dan moet je wat van de vereving weten wil je nog wat weten ik hoor het wel gr peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-23 - 00:49:31 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hierboven beter uitgelegt


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-23 - 00:56:47 send message to Chow

Net even gekeken. De blauw-grijze heeft een blauwe wasneus met wit rond de neusgaten. De groene heeft (lastig te zien in kunstlicht) roze wasneus met wit rond de neusgaten. Zijn het waarschijnlijk beiden poppen??


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-03-23 - 01:20:03 send message to paccie

de blauwe is zeker een pop maar als die groene roze heeft dan moet hij blauw rond de neusgaten hebben zoniet is het ook een pop trouwens popen willen nog wel eens flink bijten maar ja dan komt ervaring weer om het hoekje kijken gr peter


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-03-23 - 01:22:55 send message to Chow

yep, die blauwe wil soms lelijk uithalen happy :) Ik dacht dat poppen roze neuzen hadden en mannetjes blauwe. is dat bij jongen precies andersom??


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-10 - 14:21:41 send message to mikewauters

heb nu ook hetzelfde probleem, maar nu zie ik ook het geslacht van men parkieten
groetjes,
mike


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-11 - 21:12:33 send message to paccie

ja bij jonge is het andersom maar je moet wel rond de neusgaten kijken allen bij lutino en albino man blijf het roze stuur eens foto hier of naar mij persoonlijk zo dicht mogelijk van voren kan ik kijken of ik het kan zien gr paccie


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-13 - 13:24:59 send message to mikewauters

nu, ik heb ook 3 jongen en eentje is een twijfelgeval. hij/zij heeft dus een rode neusdop met in het midden een streep blauw.
(*|*)als dit de neusdop is zeg maar wink ;), dan is de verticale streep blauw en de linker en rechterhelft roze.
ik denk een mannetje?
en julie? ik kan geen fotos trekken aangezien ik geen digitale camera of een scanner heb.
alvast bedankt
groetjes
mike


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-13 - 21:39:55 send message to paccie

zoalsd je beschrijft is het een man en het zal niet rood wezen maar roze gr paccie


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-04-23 - 21:30:02 send message to Asura

Hee uhm.. ik dacht dat je bij lutino's het verschil in geslacht niet kon zien?
Ik heb een lutino-popje (eigen kweek) en die begint nu toch een bruine washuid te krijgen.. is dat toch normaal? Komt ze nu in broedconditie? Ze is nu bijna 1 jaar oud..


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-23 - 23:04:25 send message to paccie

dat heb je heel goed hoor ze is broed rijp aan het worden en je kan het wel zien hoor zeker als je meer ervaring krijgt mijn zoon is 11 en hij heeft het heel vaak goed hoor man van de lutino heeft rose neusdop en de pop heeft minder rose het is trouwens niet zo gemakkelijk als bij de andere kleuren maar met een jaar zie je het al gr paccie


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-27 - 21:22:09 send message to mikewauters

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

C:\Documents and Settings\Wauters Michiel\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\vogels\Mijn tamme vogel 2.JPG
zouden jullie dit kunnen kopiëren en dan plakken op de balk waar je sites moet intikken, en dan zeggen of dit een man of pop is?
tip: zoom in op de neusdop
het is een jonge vogel.
groetjes mike


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-27 - 21:26:04 send message to mikewauters

ik denk een man, en jullie?
groetjes mike


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-27 - 21:29:58 send message to Chow

C:\Documents and Settings\Wauters Michiel\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\vogels\Mijn tamme vogel 2.JPG is het pad op je eigen pc, dat gaat dus bij ons niet werken tenzij Microsoft standaard deze foto meeleverd in hetzelfde pad bij Windows. Beter kun je de foto ergens naartoe uploaden waar wij hem kunnen zien..


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-04-27 - 21:33:52 send message to mikewauters

hoe?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede