Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > groenling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : groenling
franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-24 - 21:49:09

Mijn groenlink man zit al 4 dagen op de grond te ztitte, hij zit nie dik en gaat vlugte als ik aankom.Ik heb hem gepakt en late vliege dus dat kan hij ook nog.Is hij ziek of ...?En hoe kweek je het beste met groenlinke kweekkooi,volier ? Mijn koppel zijn nog niks aant doen in de volier ze zitte nooit same.wat moet ik doen voor ze te late kweke!!!???


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-24 - 22:08:39

Heb je hem van een afstandje bekeken of hij dan niet dik ging zitten? vogels laten immers niet graag zien dat ze ziek zijn.
Heb je de man op de borst gevoeld of hij aan het vermageren is?? Je zou hem ook in een kooi binnen kunnen zetten met een krant eronder.
Hierdoor kun je gemakkelijk zien of de ontlasting goed is, en eventueel een dierenarts de ontlasting op kweek laten zetten.
Gert.


franky1
Oud Lid
Posts :65

Oud Lid
2005-03-24 - 22:11:10

mja,en hoe zit het met de kweek met groenling?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-24 - 22:52:05

Het kweken van groenlingen in niet moeilijk, echter als je koppel "geen koppel" is, wordt het altijd moeilijk. Zoals je aangaf hebben ze geen interesse voor elkaar, dus kans is groot dat dit de oorzaak is. Je eigen intuďtie verteld vaak de waarheid.

Aan de andere kant nu nog even snel ergens ruilen zal volgens mij ook niet direct effect scoren vlak voor het seizoen. (als het al niet is begonnen)
Gewoon goed eivoer, levend voer af en toe, keimzaden en onkruidzaden erbij, met goede nestgelegenheid.
Probeer het dit jaar nog, anders in het najaar wat nieuwe nakweek kopen.
gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-25 - 02:18:42

Groenlingen zijn erg kieskeurig wat partner betreft. Het klikt of het klikt niet.
Als de pop wel goed is zou je er een andere (nieuwe) man ook nu nog bij kunnen zetten. Juist groenlingen hebben nauwelijks gewenningstijd nodig is mijn ervaring.
De man een paar dagen warm zetten zou ook wel eens kunnen helpen. De komende week mooi weer kan ze dan net het goede zetje geven.
Nog een trucje, een week veel, heel veel buffalowormen voeren. Als ze zien dat er voldoende aanbod is gaan ze soms meteen broeden.

Succes, Ton.


wout52
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-08-23 - 20:46:43

Hallo
dit jaar voor het eerst twee nesten groenlingen gehad eerste nest van 5 jongen het tweede met 6 jonge
na dat we de jonge vogels bij de oude weg gehaald hadden gingen er 4 na twee weken dood
wie weet wat dit kan zijn?
er wordt op de site ook gesproken over zuur water dmv azijn toevoegen om parasieten te doden,hoe sterk mag dit dan zijn



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede