Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken voor het geld Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-03-31 - 21:04:55 send message to blg

Voer waar kippen, eenden, kalkoenen, mee "vetgemest" worden is zo samen gesteld dat ze juist zo weinig mogelijk vet produceren, vet is namelijk een afval product of wil jij aan je kipfilé een kwab vet, om een kip te mesten is 6 a 7 weken nodig dus geen 2.
In nederland houdt onder andere het spelderhout zich daar mee bezig, door eiwitten te labelen [ radioactief] kan men precies traceren waar deze blijven, veren, beenderen, vlees, vet.
Wat wel gebruikt wordt is opfokvoer of legvoer, aan beide zit een groot nadeel namelijk dat er preventief antibiotica aan wordt toe gevoegd.
Was jaren terug bij een duitse kweker die duiven korrel zonder antibiotica aan zijn lories voerde, voorloper van de pallets
laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Een producent van lorivoer vertelde me dat zijn voer bijna de gelijke waarde had als voer voor legkippen maar dat hij betere grondstoffen gebruikte en dat ze water oplosbaar moesten zijn, dus daarom is het idee nog niet zo gek, alleen je moet een voer zonder antibiotica vinden en moeten je vogels het willen opnemen.


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-04-01 - 23:19:53 send message to ristje

ik had het hier wel niet over voer voor legkippen he
maar wel over opfokvoer voor kalkoenen en eenden
en ganzen
zonder antibiotica maar met verboden produkten
welke weet ik niet dat wilde de betreffende kweker niet kwijt
en btw als u denkt dat dit een aprilgrap is moeten jullie dat weten
ik heb gewoon proberen te verwoorden wat ik gezien heb


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-02 - 01:15:52 send message to dooren

Nee ristje dat bedoelt blg niet, maar er zit een kern van waarheid in zijn verhaal.

Vogelvoeders zijn herleid van kippenvoeders, dwz. wetenschappelijk gezien is er enorm veel kennis van kippen en hun voer. Deze chemische analyse geld als uitgangbasis voor vogelvoeren.

Natuurlijk zijn er wat verschillen aangebracht zoals extra calcium voor legkippen oid.
Ook zijn bepaalde zaken verfijnd voor onze vogels.

Maar ik kan me de gedachte van Benno voorstellen.
Gert.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 21:42:33 send message to Lennart

quote
Was jaren terug bij een duitse kweker die duiven korrel zonder antibiotica aan zijn lories voerde, voorloper van de pallets


Inderdaad, met pellets krijgen je vogels alles wat ze nodig hebben. Het lullige is dat hun maag en darmstelsel niet op pellets zijn gebouwd...en de problemen zijn op latere leeftijd dan ook niet van de lucht...sad :(

Daarom voer ik mijn gaaien/grote parkieten met een zo breed mogelijk aanbod van zaden, vruchten, groenten, eivoer met een toevoeging van vitaminen met pro-biotica etc. en ja...mijn huiskamergaai is soms net een "belg"...hij is gek op patat....laugh :Dlaugh :D
Maar dat is goed voor de vitamine D....laugh :D

Lennart wink ;)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-02 - 22:43:46 send message to thuis

quote
hij is gek op patat....
Maar dat is goed voor de vitamine D....

Lekker een patat
op een terrasje in de zon =
dubbel vitamine DD
Ik wist dat zo iets lekker goed voor je is wink ;)



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede