Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > onderscheidt tussen man en vrouw parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : onderscheidt tussen man en vrouw parkiet
tabrl1
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-03-29 - 19:29:22 send message to tabrl1

Hallo,

Ik ben al lanh houder vangrasparkieten. Sinds kort ben ik overgestaprt van een normale kooi naar een grote staande huiskamerkooi. Het leek mij wel aardig om eens te gaan kweken. Ik her heir natuurlijk al veel over gelezen in diverse boeken en op internet. Ik heb echter een probleem. Bij een man moet de kleur boven de washuid blauw zijn, maar hoe blauw moet dan zijn. Ik kan hier nergens duidelijk foto's van zien. En dus twijfel ik over het geslacht van mijn parkieten. Zeker om dat de nestkast er nu al 3 maanden in hangt, en er niets ebeurt. 3 van de parkieten 2 groene en 1 blauwe hebben een lichtblauw kleur boven de washuid


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-03-29 - 19:37:40 send message to mikewauters

blauw, welk dan ook, tot donkerpaars is meestal een mannetje,
roze, welk dan ook, tot lichtpaars 0is een vrouwtje.
groetjes, mike


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-03-29 - 21:17:11 send message to thuis

Er is eerder een topic geweest waar gesteld werd dat bonte parkieten een blauwe waas op de neusdop hadden en toch poppen zijn.
Ik zeg altijd: een mannetje moet een ECHT BLAUWE dop hebben anders is het een popje. En met echt blauw bedoel ik hardblauw, staalblauw, marineblauw, gewoon overduidelijk blauw.
Zoek anders even die topic op over bonte parkieten met blauwe waas.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-29 - 21:45:11 send message to ParkietenPeter

tabrl1,

Welkom op vogelarena.
Probeer eens een foto te plaatsen.
Als je er niet direct uit komt hoe, mail hem mij, dan zet ik hem er wel op. Praat wat makkelijker.

wink ;) Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-30 - 01:12:09 send message to tonnl


dit is een man


en dit een pop.
Vaak is het zo duidelijk. Alleen bij anders dan blauwe of groen gekleurde vogels ligt het wat gecompliceerder.
Ton.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-03-30 - 19:28:05 send message to gouldamadine

dit het duidelijkst verschil en beter was het niet te vertellen op de foto is het zeer duidelijk te zien
alleen bij lutino en albino is de kleur v/d neusdop anders de dop v/d pop is het zelfde maar de van de man lijkt op die v/d pop maar is dan lichter van kleur (vleeskleurig)
arjan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-30 - 22:25:13 send message to ParkietenPeter

Hier de foto's voor tabrl1;



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-03-30 - 23:13:57 send message to Ramon

Het zijn alle drie poppen die niet in broedconditie zijn.


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-03-31 - 21:36:48 send message to BJ

Er werd hierboven gezegd dat een man ECHT blauw moet zijn, en dat als de kleur rose is oid dat het dan een pop is. Hier ben ik het niet mee eens!!! Ik heb al jaren grasparkieten, maar elke vogel die niet overduidelijk een BRUINE washuid had, was een man. Rose of wit is gewoon een man, mijns inziens.
Je kunt het ook zien aan het gedrag van de vogels. Zoals ook bij mensen, kwetteren de mannetjes het meest...happy :)happy :)happy :) De vrouwtjes zitten rustig op de stokjes chagrijnig te zijn en vinnig naar de kerels te pikken... Of ze moeten broeds zijn happy :)


tabrl1
Website Member
Posts :35

Website Member
2005-04-01 - 12:21:12 send message to tabrl1

Oke dan,

Als ik moet afgaan op de meeste stemmen gelden heb ik dus 3 poppen zitten. Dan is het probleem opgelost.
Zonder man gebeurt er dan ook niks. Maar dan heb ik meteen een nieuw probleem. Waar kom ik in de buurt van nieuwstad aan een volwassen man. Alle dierzaken afgeweest, maar deze hebben alleen jonge exemplaren zitten. Wie kan en wil mij helpen.


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-04-01 - 15:37:49 send message to Lori-lover

Mannen heb ik genoeg, meer dan poppen, maar ik heb geen idee waar nieuwstad ligt. Ik woon zelf in Veenendaal. In ede bij 't Guppy hebben ze ook nog wel de nodige mannen zitten...
Groeten van Ad


Vogelvreugd
Website Member
Posts :1

Website Member
2005-04-01 - 16:18:21 send message to Vogelvreugd

Nog een maniertje om te weten te komen als je nog niet helemaal zeker weet of het mannen of poppen zijn. Pak de parkiet in de hand en laat ze in je vinger bijten. Poppen zullen harder bijten dan de mannen --> ik gebruik deze methode zelf al 5 jaar bij mijn lutino's en heeft nog altijd goede resultaten opgeleverd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-01 - 17:00:43 send message to ParkietenPeter

quote
laat ze in je vinger bijten. ... ik gebruik deze methode zelf al 5 jaar

En dan toch nog vogelvreugd heten? laugh :D

Maar je hebt gelijk, welkom op het forum van Vogelarena.

wink ;) Peter MV


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-01 - 18:38:03 send message to thuis

laugh :Dlaugh :D
quote
kwetteren de mannetjes het meest... De vrouwtjes zitten rustig op de stokjes chagrijnig te zijn en
laugh :Dlaugh :D
en ik, als vrouwtje, maar denken dat dit net anders om is.....laugh :D



thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-04-01 - 18:42:00 send message to thuis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke bj, jouw mening is [quote]maar elke vogel die niet overduidelijk een BRUINE washuid had, was een man. Rose of wit is gewoon een man, [/quote
nou dan zijn wij het in elk geval niet eens met elkaarwink ;)
Ik bedoel natuurlijk niet een jonge vogel maar een volwassen parkiet. Blijf erbij dat een man het eenvoudigst te herkennen is: goed blauw is een man, alles wat niet goed blauw is is een pop.
Niet bij jonge vogels! En bij goedblauw bedoel ik inderdaad zo blauw als bij de parkiet op de eerste foto.


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-04-07 - 20:53:25 send message to oOfrankyOo

tabrl1
NIEUWSTAD IS DAT IN BELGIE ZO JA WAAR ,,,,



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede