Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe paren ara's????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe paren ara's?????
djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-04-03 - 00:01:15

Beste mensen,

zoals enkelen van jullie misschien wel weten uit andere topics heb ik sinds januari een koppel Bl.gele ara's. Als gaat (volgens mij) voortreffelijk, de vogels hebben het erg naar de zin lijkt me.
Vandaag heb ik ze 'betrapt', ze waren aan het, zeg maar, tongzoenen en daarna gingen de staarten raar gedraaid over elkaar. Was dit nou, wat ze noemen, het treden van de vogels. Of moeten ze dan net als kippen echt achter op elkaar ziten?
Ik heb nog niet gezien dat ze echt intresse hebben in het broedblok of de broedkast. Zou een nestje er al in zitten dit jaar??? Ze zijn nu 6 jaar. (van 1999)

Groeten,
Dirk Jan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-03 - 01:36:46

Nou?? Ara kwekers!! Jullie willen toch niet vertellen dat een lorikweker het moet gaan zeggen?
razz :p Gert razz :p


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-03 - 08:35:03

dit is wel het treden zoals de aratinga's en brotogerissen het doen , en ik verwacht ook dat het paren zo gaat bij de ara's happy :)

Henk


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-03 - 08:35:20

Hallo Gert, weet je hoe laat het is! De meeste liggen op bed om die tijd hoor! laugh :Dlaugh :D

Inderdaad djenco ara's treden niet echt zoals jij beschrijft maar doen het idd op deze manier...happy :)

Maar staar je niet blind ...ik denk dat het om een beetje oefenen gaat en dat het serieuzere werk over een poosje komt!

wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-03 - 14:02:54

happy :)

Het zogenaamde tongzoenen, is in werkelijkheid het overgeven van voer, van de man aan de pop.
Dit kun je zien, meestal valt er ook wel wat op de grond, of de pop poetst haar snavel na de voe
dering van de man.

Treden zoals je beschrijft, lijkt er inderdaad op, het gebeurt na een innig contact tussen beide, zoals het verzorgen van elkaars nekveren en kropveren, is een teken van wederzijds vertrouwen naar elkaar toe.
Na dit contact zal de pop zich aanbieden en is het aan de man om er het beste van te maken.
Het een en ander gaat met het nodige geluid gepaard.
Heb wel foto's van het een en ander maar dat is allemaal nog puberaal gedrag, zal daarom deze foto van een parend koppel Spix bijplaatsen.



6 jaar oud dan mag je verwachtingen hebben.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede