Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > volliere leeg! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : volliere leeg!
marck3
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-04-04 - 16:28:23

ik kwam gistermiddag thuis uit school. Zag ik dat al onze vogels op een paar na weg waren! Ik dacht pa zou wel alles verkocht hebben maar dit bleek niet zo te zijn. Inmiddels ben ik de volliere in gegaan. Tot mij grote schrik zag ik dat er een gaatje onder de volliere door was gegraven van ongeveer 1.5 cm breed. Verder viel het op dat er veel veren lagen maar geen botjes of iets dergelijks. Het moet dus een slachting zijn geweest want ze gaan niet vanzelf de volliere uit.
Vermiste vogels:
6 chinese dwergkwartels, 1 rijstvogel, 2 kanaries, 4 zebravinkjes en 1 diamantvink! sad :(
Er zijn er nu nog maar 5 over! Ik weet niet wat ik nu moet doen omdat ik ook niet weet welk beest dit heeft aangericht. Jullie enig idee ?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-04 - 16:50:48

Een fred of zoiets denk ik.

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-04 - 16:52:24

Ik denk aan een hermelijn-achtig beest. Muizen kunnen nooit zoveel schade aanrichten in één nacht. Een enkele rat ook niet.
Je zou je gemeente kunnen bellen, een kenner kan misschien aan de sporen zien wat het geweest is en wat er tegen te doen.
In elk geval zou ik graven, een geul zo diep als je kunt en daar fijn gaas in stoppen.

Succes, Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-04-04 - 18:40:52

Zo te horen een wezeltje.
Wat je er tegen kunt doen, is zoals gezegd, gaas ingraven.Of nog beter de vloerdichtmaken met tegels en afsluiten met cement/beton


tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-04-04 - 18:44:51

ik denk ook dat het een wezeltje is , daar het een klein gaatje is , en een wezeltje niet veel nodig heeft , en ze laten ook bijna geen sporen na .
hopelijk vind je gauw nieuwe vogeltjes .


marck3
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-04-04 - 19:40:13

maar hoe kan dat dan? er is geen enkel botje ofzo overgebleven eten ze dat dan ook op?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-04 - 19:42:14

ik weet niks van wezels, maar misschien slepen ze hun prooi mee naar een rustig plekje om ze op hun gemakje op te peuzelen, waar ze niet door hun vijanden zoals mensen betrapt kunnen worden.


Huysmans
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-04-04 - 19:43:46

Ik denk ook een wezel


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-04-04 - 19:48:47

Ik heb fretten, familie van de wezel. Passen met geen mogelijkheid door dat 1,5 cm gat, dus ik denk dat het ook een wezel is geweest. Mijn fretten krijgen wel eens een (diepvries) eendagskuiken of een muis te eten. Alles gaat op. Ik vind nooit wat terug. Dus dat verklaart mogelijk wel dat je je vogeltjes niet terugvindt.

Ik wens je wel sterkte met het verlies.


marck3
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-04-04 - 19:50:37

ik heb gisteravond het gat dichtgegooid en nu om half 8 s avonds weer een nieuw gat gegraven door waarschijnlijk de wezel. Zo te zien is er niks weg .. ik ga nu een kooi over het gat zetten met een rattenval en een stukje kippenvlees erop razz :p


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-05 - 01:32:43

Als het echt een wezel is mag je het dier niet vangen of doden, dan valt ie onder de beschermde status (Flora- en Faunawet).
Bel eerst eens de gemeente of een boswachter o.i.d.

Ton.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-04-05 - 08:21:10

Hier graven de muizen in de tuin al een gangetje van 2 cm doorsnee en ik dacht eerst dat daar nooit een wezel doorheen paste maar nou ik dit gelezen denk ik daar toch anders over.
http://users.skynet.be/zoekheteensop/wezel.htm


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-04-05 - 20:50:57

Wij hebben hier ook problemen mee gehad,gewoon in een woonwijk , er verdween van alles tot zelfs een roodschouder taling vrouwtjes eendje toe!
Wat het is geweest weten we niet maar er ging een gangetje van onze voliere naar de gang achter ons huis, dus onder de tegels door.
Wij hebben dat opgelost door aan de hele achterkant van de voliere damwandprofielen een cm. of 40-50 in de grond te graven, lelijk om aan de buiten zijde te zien maar daarover deden we platen en houten schrootjes.
Na die tijd is er nooit meer een vogel verdwenen, en dat is toch al zeker ruim een jaar terug.

MARIANNE


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-04-13 - 19:45:13

Mijn nonkel heet het zelfde probleem voorgehad.Hij had het 3 keer voorgehad en had een webcam geïnstaleerd.Tot zijn grote verbazing waren het enkele ratten die eerst een klein kuiltje graafde en wachte tot er één naar buiten ging (mijn nonkel had veel kwartels)het was wel schemerlicht maar de kwartels die waker waren gingen naar buiten en werden opgegeten.Hij heeft nu een betone vloerbedeking gelegd en het probleem is opgelost.Maar hij heeft wel rattevallen gezet en had 4 ratten gevangen en 2 muskusratten(deze deden niets maar graafde wel kuilen en beet het hout kapot van zijn voliere)nu kunnen zijn kwartels rustig slapen.

p.s.als het kuiltje was gegraven en de ratten gingen weg vlogen wel ook vogels naar buiten dit voorval heeft hem wel 18 kwartels en 8 zebravinken gekostsad :(.


Gra24270
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-02-09 - 09:35:54

Hoi

wij hebben hetzelfde gehad maar het zijn gewoon
ratten wij hebben ook van alles geprobeert maar ze bleven komen en niks terug te vinden zelfs
de kippen waren niet veilig

hoewel het tegen onze principes is om dieren dood te maken hebben we uiteindelijk rattengif neer gezet in de schuur gewoon in een bakje maar wel zodanig dat er geen ander dier bij kon
want de zwarte doos die er bij gekocht was daar gingen ze niet in we hebben tot 5 keer toe het bakje gevult het resultaat was 8 dode dikke bruine ratten en ze waren echt groot.
staat nog wel een bakje maar er wordt niet meer van gegeten.
en onze vogels zijn nu veilig.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-02-09 - 20:42:52

Ratten doodmaken met gif is ook doodmaken maar ook veel gevaarlijker stel ze slepen met het gif en dit komt in de voliere wat dan ??
Dit laat zich raden dacht ik .
Ik heb zelf ook last van ratten en de laatste was 35 centimeter zonder de staart mee te rekenen ik vang ze in zo'n gazen loopval werkt perfect alleen stop ik er geen lokmiddel in stel je voor wat je dan aan kan trekken want ze ruiken dat op grote afstand en nadat er 1 in gelopen is kunnen er nog een heel stel alsnog op strooptocht gaan .
Een val gewoon altijd laten staan om 'dwaalgasten ' te ontvangen anders reageer je gewoonlijk te laat
Succes met de vangst van mogelijk ratten en zoals aangegeven is hermelijnen , wezels , buzingen ,marters en steenmarters zijn beschermd




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede