Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Takken & Ijzerdraad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Takken & Ijzerdraad
golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-09 - 09:54:36 send message to golemm

In mijn nieuwe voliere wilde ik een aantal berkentakken ophangen, ik dacht dat met verticale aluminium strips te doen, die ik aan bovenkant (ook alu) vastschroef en daar de takken aan vastbind/schroef. Nu kwam mijn schoonvader (geen vogelhouder!)met de tip om ze vast te zetten aan t dakgaas gewoon met groen ijzerdraad. Als je dat aan beide uiteinden doet middels een V-constructie zit dat nog behoorlijk goed vast ook! Nu vrag ik mij echter af, zien die vogels (kleine tropen) die ijzerdraad wel goed, maw vliegen ze dar niet tegen aan?! (ik heb ze nog niet in de buitenvoliere, zitten nog allemaal in nachthok). Iemand met ideeen hierover?


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-04-09 - 10:56:10 send message to ewals

wat ik voor mijn vogels heb is het volgende.
knip uit 'n struik 'n tak, in 'n mooi model knippen, de tak omdraaien, en in de stam 'n haakje draaien, zo'n haakje met 'n rond oogje wat je bij iedere doe het zelf zaak vind, deze kun je dan aan het gaas hangen, (zie foto) gaan de vogels op de tak zitten zal deze tak op 'n natuurlijke wijze bewegen, goede gymnastiek voor de vogels, en 'n mooie training voor de poten.



golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-09 - 11:24:57 send message to golemm

dat is ook n goed idee nog! Mijn berketakken hangen dus horizontaal (aan verticale strips en een aan ijzerdraad). Maar jouw idee ga ik zeker ook proberen!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-09 - 14:23:13 send message to Lennart

Ijzerdraad brengt behoorlijk risico met zich mee daar het dun is en vooral bij schemer slecht te zien is....gebruik dan liever ketting als je niets anders kan gebruiken....zelf ben ik voorstander van vaste bevesting. Het idee om een boom met takken op te hangen is op zich niet verkeerd, maar ook dit niet met ijzerdraad!

Lennart wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-10 - 01:18:19 send message to tonnl

Zonder ijzerdraad is mooier denk ik.
Dat ze er tegenaanvliegen geloof ik niet. Ik heb al heel wat jaren tropen en nog nooit heb ik er ook maar één ergens tegenaan zien vliegen.
Zelfs als de goudmussen en de groenlingen tegelijk hun vlieguurtje hebben flisten de goudbuikjes en blauwfazantjes er tussendoor zonder ooit een botsing.
Ook dunne twijgen of rietstengels worden nooit geraakt.
Ton.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-04-10 - 12:09:07 send message to golemm

ik maak me wat ook zorgen over ijzerdraad in de schemering. Als ik t laat hangen zorg ik er in elk geval voor t wat aan de zijkanten blijft en niet "in de vlucht" hangt. Blijft t met kettingen een beetje stabiel hangen? Ik neem aan dat dat kettinegn zijn met ringen van enkele millimeter tot 1 cm doorsnee, en hoe maak jij die vast aan de takken? Met n knelring of zo?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede